Skocz do zawartości

TomTom Rider


Rekomendowane odpowiedzi

 

Tak właśnie myślałem nad 350. A jak sprawdza się twoja mapa? zawiodła poważnie?

 

Jezdze z GPSem praktycznie caly ten sezon i raz tylko zdazylo sie pomylic Automapie, tzn kazala mi skrecic w lewo na zkazie skretu w lewo, pojechalem w prawo i wyznaczyla nowa trase juz poprawna :evil: . Tak wiec uzywanie map i GPSu nie zwalnia z myslenia :).

 

Dodam, ze nie slucham komend glosowych na moto, a w aucie uzywalem ze dwa razy i w komendach glosowych czasem sie cos popieprzy, np pokazuje skret w prawo, na mapie slad idzie w prawo, a AM mowi, zebym skrecil w lewo :) . Tak wiec bardziej wierzyc oczom niz uszom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włąśnie mam dylemat bo poszujkuję czegoś na Polskę i palmtop w torbie na bak + automapa będzie najtańszym i najlepszym pomysłem. jaki zestaw byś mi polecił i gdzie tanio kupić? Pozatym chciałbym go zasilac z akumulatora bo bateria chyba się nie sprawdza?

Ja mam Fujitsu Siemens Loox 520 i jest ok, choć to już chyba nie jest z tych najtańszych. Zwróć uwagę jaki system operacyjny masz w komplecie z palmtopem. Mieliśmy kiedyś w firmie takie Acery, gdzie był jakiś stary Windows Mobile i za każdym razem gdy palm się zwieszał, całe oprogramowanie wywalało z pamięci. Podobno to wina systemu operacyjnego, ale ja się nie znam na tym, więc przyczyna mogła być inna. W każdym razie te sprzęty lubią czasem przy wstrząsach się zwiesić, no i wtedy lepiej żeby nie trzeba było wgrywać map od nowa, bo to kilka godzin trwa...

 

Można łatwo zrobić zasilanie z gniazda zapalniczki, jeśli tylko masz gdzie je przyczepić w kokpicie. Ew. możesz zrobić taką większą przeróbkę (ja akurat do takiej się przymierzam), że gniazdo zapalniczki montujesz pod siedzeniem moto, co by było na sztywno i bez dostępu wody, montujesz tam też ładowarkę palmtopa, a następnie do wyjścia ładowarki podpinasz dłuższy cieńszy kabel, który wyprowadzasz w kokpicie i wpinasz do palmtopa.

 

ps. Komunikaty głosowe w Automapie XL faktycznie czasem głupieją. Wynika to z tego, że komunikat jest generowany na podstawie analizy mapy przez program w czasie rzeczywistym. Szczególnie na jakichś większych skrzyżowaniach, czy zjazdach na autostradach zdarzają się byki. Albo np. jedziesz sobie dwupasmówką, w którymś momencie na środku drogi pojawia się pas zieleni, a program mówi 'zjedź w prawo' (czyli jedź po prawej od pasa zieleni) - bo zidentyfikował dwie jezdnie dwupasmówki jako niezależne drogi. Jednak rzut oka na mapę załatwia sprawę. Gorsze wałki są w Destinatorze. Jeśli jedziesz drogą międzynarodową, to program zwykle wychodzi z założenia, że dopóki jesteś w obrębie drogi o tym samym numerze, to jesteś na głównej. W praktyce jest jednak często inaczej (szczególnie w Polsce czy na Słowacji). Efekt jest taki, że program nie poinformuje Cię o konieczności np. skrętu w prawo (i opuszczenia głównej drogi), bo wychodzi z założenia, że to główna droga skręca w prawo (a tak nie jest). Jeśli nie kontrolujesz regulanie mapy, możesz w związku z tym sporo pobłądzić. Tak jest jak jedziesz np. Zakopianką przez Chyżne na Słowację. W Rabce nie usłyszysz komunikatu o skręcie w prawo, więc jeśli się nie zorientujesz co jest grane, to polecisz do Zakopca zamiast do Chyżnego.

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Fujitsu Siemens Loox 520 i jest ok, choć to już chyba nie jest z tych najtańszych. Zwróć uwagę jaki system operacyjny masz w komplecie z palmtopem. Mieliśmy kiedyś w firmie takie Acery, gdzie był jakiś stary Windows Mobile i za każdym razem gdy palm się zwieszał, całe oprogramowanie wywalało z pamięci. Podobno to wina systemu operacyjnego, ale ja się nie znam na tym, więc przyczyna mogła być inna. W każdym razie te sprzęty lubią czasem przy wstrząsach się zwiesić, no i wtedy lepiej żeby nie trzeba było wgrywać map od nowa, bo to kilka godzin trwa...

 

Można łatwo zrobić zasilanie z gniazda zapalniczki, jeśli tylko masz gdzie je przyczepić w kokpicie. Ew. możesz zrobić taką większą przeróbkę (ja akurat do takiej się przymierzam), że gniazdo zapalniczki montujesz pod siedzeniem moto, co by było na sztywno i bez dostępu wody, montujesz tam też ładowarkę palmtopa, a następnie do wyjścia ładowarki podpinasz dłuższy cieńszy kabel, który wyprowadzasz w kokpicie i wpinasz do palmtopa.

 

ps. Komunikaty głosowe w Automapie XL faktycznie czasem głupieją. Wynika to z tego, że komunikat jest generowany na podstawie analizy mapy przez program w czasie rzeczywistym. Szczególnie na jakichś większych skrzyżowaniach, czy zjazdach na autostradach zdarzają się byki. Albo np. jedziesz sobie dwupasmówką, w którymś momencie na środku drogi pojawia się pas zieleni, a program mówi 'zjedź w prawo' (czyli jedź po prawej od pasa zieleni) - bo zidentyfikował dwie jezdnie dwupasmówki jako niezależne drogi. Jednak rzut oka na mapę załatwia sprawę. Gorsze wałki są w Destinatorze. Jeśli jedziesz drogą międzynarodową, to program zwykle wychodzi z założenia, że dopóki jesteś w obrębie drogi o tym samym numerze, to jesteś na głównej. W praktyce jest jednak często inaczej (szczególnie w Polsce czy na Słowacji). Efekt jest taki, że program nie poinformuje Cię o konieczności np. skrętu w prawo (i opuszczenia głównej drogi), bo wychodzi z założenia, że to główna droga skręca w prawo (a tak nie jest). Jeśli nie kontrolujesz regulanie mapy, możesz w związku z tym sporo pobłądzić. Tak jest jak jedziesz np. Zakopianką przez Chyżne na Słowację. W Rabce nie usłyszysz komunikatu o skręcie w prawo, więc jeśli się nie zorientujesz co jest grane, to polecisz do Zakopca zamiast do Chyżnego.

 

Dzięki wiem teraz że automapa. Bo chodził mi po głowie destinator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestrzegam przed wkładaniem do torby na bak. To prawda ze jest dobrze zabezpieczony przed wpływami atmosferycznymi, ale jego umiejscowienie praktycznie uniemożliwia bezpieczną nawigacje w czasie szybkiej jazdy.

Spróbujcie nakleić sobie na baku motocykla karteczkę o wymiarach 8 x 6 cm (wymiary typowego ekranu 3,5”) i w czasie jazdy przeczytajcie coś z tej karteczki. Musimy opuścić bardzo nisko wzrok – co z tym idzie kask i tracimy na dłuższy czas z pola widzenia drogę. Aby właściwie odczytać pozycję potrzebujemy stosunkowo dużo czasu. Zdecydowanie więcej niż rzut oka na prędkościomierz czy obrotomierz.

W samochodzie używam nawigacji opartej na PDA od ponad 3 lat. Jest ona zawieszona na specjalnym uchwycie w linii wzroku. Na motocyklu próby przeprowadzałem w tym roku. W mojej maszynie (Diversion) gdzie i tak pozycja jest luksusowa bo siedzę wyprostowany próba z PDA w torbie na baku zakończyłaby się niemalże wjechaniem w d..ę jakiegoś hamującego samochodu. Brat w R6 przy podobnym zamocowaniu stwierdził, że jest jeszcze gorzej.

W swojej Diversion zamocowałem PDA w uchwycie na kierownicy, tak że ekran znajduje się nieco poniżej zegarów. Jest zdecydowanie lepiej, mimo to uważam że powinien być jeszcze wyżej i planuje zamocować go pod owiewkę – w pozycji poziomej powinien się zmieścić. Dodatkowa zaletą tego rozwiązania jest także dobra ochrona przed deszczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przywołany do tablicy odpowiaddam:

Używam Garmina Quest. Nieduży odbiornik i do tego wodoszczelny. Uchwyt RAM na kierownicę zwieńczony mocowaniem Touratech. GPmapa wersja 3.0. Taka konfiguracja daje dość dobry pogląd na drogę. Poza tym Quest pozwala podłączyć się pod interkom i mamy komunikaty głosowe. Poważna zaleta tego układu, to styki na urządzeniu. Są bardzo solidne i jak do tej pory działają niezawodnie. Używałem w aucie palma z Automapą Xl. O ile sama mapa jedt bardzo OK, to palm do ŻADNEGO pojazdu się kompletnie nie nadaje. Chodzi na własnym aku jakieś 2 godzinki, a podłączenie zasilania mają na szynie systemowej. Szyna jest delikatna i serwis co jakiś czas ma robotę z wymianą rzeczonej szyny. Sparwdzone na kilku palmach. Nigdy wi,ęcej palmtopa do nawigacji. Tak mówią moje doświadczenia.

 

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najnowszym "Logo" jest opis kilku palmtopów i nawigacji oraz płyta z dwumiesięczną wersją "Navigo2" (mapy Copernicus) z opcją kupienia za 99 zł. Mam nadzieję niedługo przetestować ww, jeśli okaże się kichowata pewnie trzeba będzie zaiwnestować w Automapę. Używa ktoś takiego Navigo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od miesiąca mam Garmina 60CX, zamontowałem go na moto uchwytem RAM, tak że trzyma się doskonale, widoczność ekranu b.dobra.

W tym modelu może i ekran nie jest tak duży jak w PDA, ale mogę mojego GPSa wrzycić do wody, jak spadnie na glebę też nic się nie stanie(jest bardzo pancerny)

Na swoich bateriach pracuje, cały dzień i całą noc(w nocy z włączonym na stałe podświetleniem)producent podaje że na aku trzyma ok 30h

Tak że jeżeli potrzebujecie sprzęta odpornego na wodę, błoto i wstrząsy to polecam Garmina 60CX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od miesiąca mam Garmina 60CX, zamontowałem go na moto uchwytem RAM, tak że trzyma się doskonale, widoczność ekranu b.dobra.

W tym modelu może i ekran nie jest tak duży jak w PDA, ale mogę mojego GPSa wrzycić do wody, jak spadnie na glebę też nic się nie stanie(jest bardzo pancerny)

Na swoich bateriach pracuje, cały dzień i całą noc(w nocy z włączonym na stałe podświetleniem)producent podaje że na aku trzyma ok 30h

Tak że jeżeli potrzebujecie sprzęta odpornego na wodę, błoto i wstrząsy to polecam Garmina 60CX

 

To pudelko na palma, Armor 1900, tez jest odporne na wstrzasy wode i bloto i tez moge palma w tym pudelku wrzucic do wody :bigrazz:.

 

Ktos pisal o wyrabianiu sie stykow w palmach. Do tej obudowy dostepna jest przystawka, przez ktora bezpiecznie mozna wyprowadzic wszelkiej masci przewody tak, zeby obudowa nie stracila swojej wodoodpornosci, a przystawka ta rowniez przytrzymuje przewody nieruchomo wiec mysle, ze nic nie bedzie sie wyrabialo i nie bedzie wymagalo serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O obudowach otterbox na PDA mozna wiecej zobaczyc w wykonaniu motocyklowym na stronie:

 

http://www.bezpiecznepda.pl

 

A mozna probowac sie umowic na jazde probna z zestawem GPS na stronce:

 

http://www.infopolis.com/?menu=wiecej&id=2

 

Przypuszczam ze do dogadanie bylby rowniez test na motocyklu :bigrazz:

 

Pozdrawiam!

Moje moto podróże

Jeździć póki ciepło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...