Skocz do zawartości

Witam i proszę o poradę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów! :notworthy:

 

Jestem obecnie w trakcie ewaluacji swoich zainteresowań i chciałbym amatorsko zająć się enduro/crossem.

Do tego jak wiadomo potrzeba "sprzęta" i tu moje pytanie/prośba o sugestie.

 

Poszukuję w miarę lekkiej maszynki =<100kg w poj. 250 - 350ccm najchętniej z rocznika 2000 i nowsze.

Może być 2T (choć wolałbym 4T). Czy możecie polecić coś tak do rozsądnej ceny 9000zł (lub mniej - mile widziane). Może być enduro ale równie chętnie crossy (motor nie musi być rejestrowalny).

 

Nie wymiatam za bardzo ale też jazda (również w terenie) nie jest mi całkiem obca a motor miałby służyć głównie do turystyki :notworthy: po nieutwardzonych nawierzchniach i szlakach (nia jakieś tam zawody, ściganie).

 

Z góry dziękuję za wyrozumiałość i ewentualną pomoc.

 

MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko musisz odpowiedzieć na jedno pytanie czy bedziesz jeździł enduro czyli po lasach czy motocross czyli tylko po torze enduro to nie tylko sie rózni że motor jest zarejstrowany tylko różni się wszystko motor enduro ma miększe zawieszenie nie jest taki ostry łatwiej odpala i jest bardziej przyjazny w przeciwieńśtwie do crossówik która jest ostra. Jeżeli chceszuprawieć ten sport bardzo amatorsko i chcesz jeździć i po lasach i po torze to kup tylko enduro nie kupuj crossówki do jazdy po lesie bo sie zabijesz i teraz wybór mtocykla najlepij ku sobie ktm-a exc 200 jest troche mocniejszy od 125 alebo już mocnego exc 250 powiem ci jedno lepiej nie kuuj żadnego ktm-a exc 300 najlepiej byś zrobił jak byś kupił sobie cztero sówa np. exc400 dobry motor na enduro ponieważ ma rozrósznik no i 4-sów lejesz na stacji benyiny i heya a nie musisz sie bawić z mieszankami olejami itd ja bym ci poradził poszukać za 10000 zł jakiejś exc 400 to bedzie idealny motor dla ciebie ponieważ moc masz odrazu z niskich obrotów jak to w 4-sówie a nie jak w 2-ósówie musisz trzymać gaz KUPUJ EXC 400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie głównie będzie mnie interesować up-hill (w odróżnieniu od uprawianego przeze mnie ostatnio down-hillu) i turystyka leśna niż jazda torowa.

KTM to moje marzenie jednak marzenie z górnej póły.

9000 to zaczej półap niż realny pieniądz. Będę miał może 8000 (może warto ściągać z Niemców?) Ciekawe czy ktoś na forum zajmuje się czyms takim.

Chodzi też oczywiście żeby sprzęt był do jazdy a nie do dłubania.

 

Ciekawe jak na tym tle (KTM) mają się Hondy, Yamahy, Kawasaki i Suzuki? Może są nieco tańszą alternatywą (przy zachowaniu możliwie jak największej bezawaryjności)?

 

Nie zamierzam urzynać sprzęta na jakichś 6-ciodniówkach. To będzie raczej amatorskie pyrkanie. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko musisz odpowiedzieć na jedno pytanie czy bedziesz jeździł enduro czyli po lasach czy motocross czyli tylko po torze enduro to nie tylko sie rózni że motor jest zarejstrowany tylko różni się wszystko motor enduro ma miększe zawieszenie nie jest taki ostry łatwiej odpala i jest bardziej przyjazny w przeciwieńśtwie do crossówik która jest ostra. Jeżeli chceszuprawieć ten sport bardzo amatorsko i chcesz jeździć i po lasach i po torze to kup tylko enduro nie kupuj crossówki do jazdy po lesie bo sie zabijesz i teraz wybór mtocykla najlepij ku sobie ktm-a exc 200 jest troche mocniejszy od 125 alebo już mocnego exc 250 powiem ci jedno lepiej nie kuuj żadnego ktm-a exc 300 najlepiej byś zrobił jak byś kupił sobie cztero sówa np. exc400 dobry motor na enduro ponieważ ma rozrósznik no i 4-sów lejesz na stacji benyiny i heya a nie musisz sie bawić z mieszankami olejami itd ja bym ci poradził poszukać za 10000 zł jakiejś exc 400 to bedzie idealny motor dla ciebie ponieważ moc masz odrazu z niskich obrotów jak to w 4-sówie a nie jak w 2-ósówie musisz trzymać gaz KUPUJ EXC 400

 

znów nic nie zrozumiałem. Musimy szanowac nasz ojczysty język i poprawnie go używać nie kalecząc go.

1.mów po polsku

2. nie gadaj bzdór

 

przepraszam za offtop ale ten użytkownik mnie już denerwuje :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No troche zagmatwanie to koles napisal... :notworthy: Moglby chociaz jakies wielki litery lub znaki interpunkcyjne uzywac. Znacznie ulatwiloby czytanie.

 

Co do motorka to ja radze kupic 4t ze wzgledu na mniejsza awaryjnosc, wyzszy moment i mniejsza moc (lepsza charakterystyka pracy). Na poczatek taki moto bedzie dobry :notworthy: Pojemnosci to tak w granicach 250-500 bo mniejsze szybko ci sie znudza a wieksze to juz ciezsze "krowy" ktore w terenie az tak dobrze sie nie sprawuja. Ja sam poluje na takie moto tylko nieco tansze :notworthy: Co do marek to za 8-9k zl zlapiesz juz niezle sprzety - KLX300R, DR350, DRZ400, EXC400, XR400, itp.

 

Polecam stronki

www.allegro.pl

www.otomoto.pl

i niemieckie:

www.ebay.de

www.motoscout24.de

 

Ale wybor zawsze nalezy do ciebie. Pojezdzij poszukaj i porownaj ktory ci sie najlepiej prowadzi. POZDRO

Edytowane przez Soku11

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie głównie będzie mnie interesować up-hill (w odróżnieniu od uprawianego przeze mnie ostatnio down-hillu) i turystyka leśna niż jazda torowa.

KTM to moje marzenie jednak marzenie z górnej póły.

9000 to zaczej półap niż realny pieniądz. Będę miał może 8000 (może warto ściągać z Niemców?) Ciekawe czy ktoś na forum zajmuje się czyms takim.

Chodzi też oczywiście żeby sprzęt był do jazdy a nie do dłubania.

 

Ciekawe jak na tym tle (KTM) mają się Hondy, Yamahy, Kawasaki i Suzuki? Może są nieco tańszą alternatywą (przy zachowaniu możliwie jak największej bezawaryjności)?

 

Nie zamierzam urzynać sprzęta na jakichś 6-ciodniówkach. To będzie raczej amatorskie pyrkanie. :notworthy:

KorreS KTOŚ TY??? :notworthy: Jestem z Krakowa i znam Wszystich prawdziwych downhillowców :banghead: :banghead: w Krakowie. Pewnie się znamy a jak nie to na bank mamy wspólnych znajomych :evil: Ja polecam Ci EXC 250 tyle zeby był juz od 2001 bo wtedy zaszły spore zmiany w porównaniu z poprzednim modelem.

MOTO><CUBIX o co Ci chodzi?? michal1171 nie napisał nic bzdurnego :notworthy: co według Ciebei nie tak napisał????

Ja jezdze Crossówką baedziej enduro niz po torze no i faktycznie troszkę ciezko sie po lesie tym jezdzi. Dopiero po niweielkich przeróbkach (przymknięcie jednego z zaworów wydechowych) moto zaczeło sie nadawac do jazdy po lasach między drzewami.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KorreS KTOŚ TY??? :notworthy: Jestem z Krakowa i znam Wszystich prawdziwych downhillowców :banghead: :notworthy: w Krakowie. Pewnie się znamy a jak nie to na bank mamy wspólnych znajomych :evil: Ja polecam Ci EXC 250 tyle zeby był juz od 2001 bo wtedy zaszły spore zmiany w porównaniu z poprzednim modelem.

MOTO><CUBIX o co Ci chodzi?? michal1171 nie napisał nic bzdurnego :notworthy: co według Ciebei nie tak napisał????

Ja jezdze Crossówką baedziej enduro niz po torze no i faktycznie troszkę ciezko sie po lesie tym jezdzi. Dopiero po niweielkich przeróbkach (przymknięcie jednego z zaworów wydechowych) moto zaczeło sie nadawac do jazdy po lasach między drzewami.

 

Ehhh. Gawron. :banghead: Ja nie byłem takim do końca "prawdziwym" downhillowcem. Raczej parałem się amatorskim, lightowym zwożeniem dupska na fullu niż prawdziwym ostrym zjazdem ale pewnie się znamy.

Moim znakiem rozpoznawczym był kask 661: http://www.pinkbike.com/photo/459251/

Może widziałeś. Jak zmontowałem bika to byłem już trochę za stary żeby ostro szaleć (no wiesz: 30 latek, żona, dzieciak, stabilna praca itp.)

Ale właśnie sprzedałem bika (jeszcze upycham resztę stuffu) i dokładam do motoru.

 

Dzięki wszystkim za rady. Spróbuję coś może ściągnąć (a raczej znaleźć kogoś kto to robi) z niemców lub Holandii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale podobno KTM ma raczej cieńkie silniki 2T.

co chcesz powiedzieć przez cienkie ? podaj model w którym możesz ustawić sobie charakterystykę oddawania mocy, a tak btw, jest to jeden z najsolidniejszych silników, fabrycznie ładowali w ten silnik cylinder 380cc (exc380) a tu jest "tylko" 250cc a konstrukcja ta sama

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

MOTO><CUBIX o co Ci chodzi?? michal1171 nie napisał nic bzdurnego :biggrin: co według Ciebei nie tak napisał????

 

 

chodzilo mi tu raczej o nie-używanie przez niego znaków interpunkcyjnych i pisanie cahotycznie.

jeszce raz sory za offtop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...