Leon84 Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 (edytowane) Ekonomiczna jazda jest wskazana!!! :notworthy: Zwłaszcza przy cench paliwa. :notworthy: Ekonomiczna nie musi oznaczac katorżnicza dla silnika!! :notworthy: Znajdź sobie wykres przebiegu mocy oraz momentu obr. motocykla i zobacz w jakich obrotach silnik się najlepiej czuje! Pozdrawiam KORNOL rozgrzewanie moto to zupełnie inna bajka!Nie możesz kręcić silnika na wysokie obroty dopuki Ci sie olej nie rozgrzeje .Gęsty zimny olej zanim dotrze do góry silnika to troche czasu minie.Nie powinno się tez ponoć nagrzewac silnika na postoju.Trzeba zaraz po włączeniu ruszyć i jechac na lajcie :banghead: Edytowane 31 Sierpnia 2006 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bwoj Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 (edytowane) w stu procentach zgadzam się z kolegą Lolo co do jazdy ekonomicznej Edytowane 31 Sierpnia 2006 przez bwoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 czemu nie wolno na postoju ? co za roznica ? podczas jazdy wiatr troche chlodzi silnik (mowa o chlodzonym powietrzem) i ogolnie raczej wiekszy nacisk na wał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Nie żal Ci paliwa w gwizdek puszczać???Lepiej jechać !Świecy tak na ssaniu nie zarzuca nagarem ze wzbogaconej mieszanki! itp..Po za tym kiedy sie szybciej rozgrzejesz?? Podczas tupania w miejscu czy podczas truchtu? :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Ekonomiczna jazda jest wskazana!!! :D Zwłaszcza przy cench paliwa. :biggrin: Ekonomiczna nie musi oznaczac katorżnicza dla silnika!! ;) Znajdź sobie wykres przebiegu mocy oraz momentu obr. motocykla i zobacz w jakich obrotach silnik się najlepiej czuje! Nawet bez wykresu moge ci powiedziec ze silnik najlepiej czuje sie na obrotach miedzy max momentema max moca. Napewno nie sa to 2 tys obrotow. W wypadku Stana warto by wiedziec jaki procent momentuma przy tych obrotach dostepny. Jezeli jest to chociaz 60% to mozna spokojnie jechac na wyzszym biegu.Ale pytanie Stana bylo czy jest to zdrowe dla silnika i moja odpowiedz tego dotyczyla.Zdrowiej jest jechac z takimi obrotami np na 4 zamiast 5, roznica w szybkosci nie bedzie dramatyczna a silnik bedzie "czul sie " znacznie lepiej.Poza tym musze przyznac ze jadac motocyklem najmniej mysle o ekonomii tej jazdy, moze wynika to stad zeniezbyt czesto mam na nia czas.;) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 zaraz zaraz panowienie mowie ze jade i odliczam grosze i zlotowki ktore sie zaoszczedzilo tylko tak okreslilem ten rodzaj jazdy, tak przynajmniej w obiegowej opini jest okreslany :biggrin: wolno na wysokim biegu, co do odpalania to podobno nie powinno sie jechac tylko motor powinien chwile postac zeby olej dobrze sie rozprowadzil po silniku, zeby zlapal temperature odpowiednia przy 70* zaczyna miec te swoje najlepsze wlasciwosci o ile sie nie myle-mechanik mi zalecil zebym odpalil moto i sie na niego ubral i jak juz sie ubiore to wsiadac i jechac, nie wiem czy tyczy sie to tego ze mam taka a nie inna pojemnosc czy co co do motoru to pytalem ogolnie nie tylko o moj, bo moj ma tyle ze ma na niskich obrotach dosc duzy moment to jest mu moze latwiej PS. jakbym chcial oszczedzac na paliwie to bym sobie kupil skuter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 (edytowane) Oszczędzał byś gdybyś był studentem. miał jeszcze auto na utrzymaniu i robił dziennie motocyklem 110km! do pracy i z powrotem. :biggrin: Jak mnie będzie stać na VN 1600 to tez będe olewał ceny wachy :D Co do nagrzewania moto to już o wielu technikach słyszałem.Ja stosuję te co napisałem.Pewnie włączam moto na postoju, ubieram się i jade. Trwa to jakies 30 sek.Znam takich co grzeją moto na postoju az będzie silnik gorący. ;) Ja lubię jeżdzić wolno-ekonomicznie.Jadąć np. 70km/h na 5 biegu wcale nie szkodzed silnikowi. mam wtedy delikatnie odkręcona manetkę.Jeśli jednak jechałbym z odkręconą do końca manetką a silnik by nie reagował na gaz z powodu złego biegu to wtedy moznaz mówić o katowaniu silnika. Adam pisze, że silnik najlepiej czuje sie na obrotach miedzy max momentema max mocą. . Zgadzam się z tym w 100%.Najlepiej reaguje wtedy na dodanie gazu , ma odpowiednia dynamike-elastyczność.Jednak dalej podtrzymuję to , że jazda taka jaka opisał Stan nie jest szkodliwa.Tzeba pamiętać tylko żeby nie przesadzić z minimalnymi obrotami i nie dawać wtedy ostro gazu jeśli silnik nie ma siły wyjśc na obroty!.Pozdrawiam Edytowane 1 Września 2006 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 A ja mam takie odczucie że dyskusja jest trochę akademicka. Tzn., opisany spoób jazdy (bez szarpnięć, itp) nie zaszkodzi silnikowi tak żebysmy byli w stanie to zauważyć. PO PROSTU.Rozgrzewanie silnika - jak wyżej. Co innego "klub niedzielnego lansera" który po odpaleniu moto raz na tydzień musi zawyć przed garażem żeby wszyscy wiedzieli że "on jedzie", a co innego jak ktoś świadomie (jak Kornol opisał) stara się rozgrzać silnik. To mi trochę przypomina dyskusje faceta co pali paczkę dziennie a protestował przeciwko masztowi do komórek 500m dalej (mam taki przypadek pod nosem ;) ) Każdy wie co to "katowć silnik". Ba, to wręcz słychać kiedy silniczek boli a kiedy nie. I tego się trzymajmy. Jak idzie równo, to tylko tak trzymać, a jak chcemy wyprzedzać z 70 na 5 to po prostu trzeba zredukować, ale zakładam że tak podstawową wiedzę/umiejętności to każdy szanujący się motocyklista ma. Sumując - pewnie że wolne obroty na najwyższym biego to nie "idealne" środowisko pracy, ale to też nie zarżnie ci silnika w sezon, ani nawet dwa, ani 5. To taka moja prywatna opinia :biggrin: Pozdrawiam! Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 spoko spoko mowilem o prostej jezdzie bez szarpniec i bez niczegonie jest to moj pierwszy motor sporo sie ich przewinelo jednak juz jakis czas temu sie spotkalem z ta opinia i zapytalemwiec dyskusja jest jak najbardziej ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.