stasiu Opublikowano 9 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2003 A co sądzicie o tym: http://www.p.lodz.pl/~zbierski/?To daje trochę nowych możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 9 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2003 Sprawa znana już od dość dawna. Problemem jest również konieczność zastosowania dwuch cewek (jednej otwierającej drugiej zamykającej) poprostu nie da się tak szybko namagnesować i rozmagnesować cewki. Pewną analogią jest sterowanie pompo wtryskiwaczami w silnikach VW. Słyszałem nawet o próbach wyeliminowania przepustnicy z silników o zapłonie iskrowym. Regulacje ilości mieszanki miały by przejąć zawory, których czas otwarcia jak również skok były by regulowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 9 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2003 Słyszałem nawet o próbach wyeliminowania przepustnicy z silników o zapłonie iskrowym. Regulacje ilości mieszanki miały by przejąć zawory, których czas otwarcia jak również skok były by regulowane.Witam,to nie sa proby, BMW robi seryjnie takie silniki od pewnego czasu a jeden z silnikow zdobyl w zeszlym roku jakąś nagrodę (oczywiscie chodzi o silnik samochodowy) ale szczegolow nie znam - nazywa się to Valvetronicpozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 9 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2003 Mialem z nim zajecia na studiach.Madry facet.A co do samego projektu to zobczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 9 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2003 W silnikach Valvetronic przepustnica nadal jest, tak samo np. w Toyocie VVT-i. Chodzi tu o zmienne fazy rozrządu tzn. możliwość zmiany czasów otwarcia zaworów w zależności od obrotów czy obciążenia. O projekcie silnika Renault bez przepustnic, bez wałka rozrządu i jego napędu czytałem chyba z 5 lat temu więc p. Zbierski nie był pierwszy. Zmiana systemu rozrządu wymaga zmiany instalacji na napięcie bodaj 42V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 10 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2003 Tak w skrócie mówiąc od dawna się mówi o tego typu rozrządzie. Wcześniej czy później wprowadzą to, o ile nie wprowadzą wcześniej ogniw paliwowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 10 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2003 W silnikach Valvetronic przepustnica nadal jest' date=' tak samo np. w Toyocie VVT-i. [/color']Witam,Valvetronic to nie to samo co VVT-i, w Toyocie są po prostu zmienne fazy rozrzadu zwiekszajace moment w dolnym zakresie obrotow (i to naprawde dziala), w 2 litrowym silniku BMW nie ma przepustnicy a jej zadanie przejęly zawory otwierajace sie w zaleznosci od polozenia pedalu gazu - polecam strone www.bmw.de i wpisanie w wyszukiwarce słowa valvetronic.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.