CiasnyBaniak Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 WitamW niedziele w czasie jazdy-( stopiniowo- jednak od jakoegoś czasu nie wiem czy moze nawet nie od początku - od kupna- uzywanwgo- wcześniej tego nie słyszałem...) zaczęło mi cos jakby trzeć w układzie przeniesienia napędu.Najbardziej słuchac "to" kiedy jade na 1 -2 biegu- potem w zasadzie zanika. Choć pewnie jest dalej tyle ze nie słychac tak bardzo...Wiec wczoraj sprawdziłem naciag łańcucha, i okazała sie dziwna rzecz. Kiedy chciałem go naciagnać... mam taką objawe: Kiedy łańcuch ma odpowiedni naciag, a moto stoi na centralnej stopie.- i pokrece koło np o 1/4 obrotu- łańcuch sie luzuje- kawałek dalej znów krecąc jest ponad norme naprężony i dalej krece i znów jest luźny i ledwo sie w normach miescie tyle ze max luzu, nastęnie znów sie napreza...Próbowałem wyregulować go od podstaw,-wraz z symetrią koła- powiedzmy ze czesciowo pomogło- ale dalej mam te róznice w naciagu w zależnosci od obróconego koła.- (stąd chyba wynikało to "chrobotanie" - łańcuch wtedy był napięty przez moment zbyt mocno...)Moze mi ktoś podpowiedzieć jaka jest przycyzna takiego dziwnego zachowania łańcucha, ewentualnie czy moze są jakieś sposoby naciaganie go, a moze pewne rzeczy robie źle które robie źle. Dodatkowe info- moto ma 20tyś przebiegu i chyba od nowości nie było wymiany chociaz zakres regulacji ma jeszcze 1/3 do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Możesz próbować go odratować (być może jest zkostniały :D ) dokładnie myjąc naftą i solidnie nasmarować. Jeśli to nie pomoże, to świadczy o tym, iż jest on nierówno wyciągnięty i nadaje się do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 1. Krzywa zębatka (mniej prawdopdobne)2. Nierówno wyciągnięty łańcuch. (najbardziej prawdopodobne) A To że ma 1/3 do końca regulacji, świadczy że już praktycznie jego koniec. Zacznij rozglądać się za nowym zestawem napędowym. Jazda na takim jak masz, nie pływa dodatnio na trwałość łożysk. A wymiana łożyska i uszczelniacza na wałku zdawczym to już trochę większy problem... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 najprawdopodobniej jednak nierównomiernie wyciągnięty łancuch... mam to samo .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TUREK Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Jazda na takim jak masz, nie pływa dodatnio na trwałość łożysk. A wymiana łożyska i uszczelniacza na wałku zdawczym to już trochę większy problem... :buttrock: to naprawdę aż takie niezdrowe :biggrin: mój zestaw też już prawie dogorywa...nowy już czeka ale chciałem dojeździć na tym do końca sezonu o ile się da... :biggrin:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 to naprawdę aż takie niezdrowe :flesje: mój zestaw też już prawie dogorywa...nowy już czeka ale chciałem dojeździć na tym do końca sezonu o ile się da... :buttrock:.widocznie twój łańcuch napedowy wyciagnął sie musiał być jakis słaby i sie szybko wyciagał a jesli regulacja sie kończy to spróbuj go skrucic o dwa ogniwka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 (edytowane) Q..wa, rajdowiec, jeszcze jedna taka rada i poprosze Pipcyka zeby ci dal bana na wypowiedzi w Mechanice.Zuzyty lancuch sie nie skraca a wymienia, bo za duze jest niebezpieczenstwo dla jadacego i za duze moga byc koszty tego ze lancuch ci pieprznie w czasie jazdy, zablokuje tylne kolo lub rozwali kartery silnika.W tym dziale nie mowimy o motorynkach. Adam M. Edytowane 16 Września 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 17 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 Jedną z czynności przy regulacji naciągu łańcucha jest właśnie znalezienie takiego miejsca , w którym łańcuch ma najmniejszy luz . Dopiero w tym miejscu przeprowadza się regulację . Trzeba też zrozumieć w jakim celu jest ten luz . I do czego może doprowadzić jego brak . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motowojtas Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 tak jak mówią koledzy... nierówno wyciągniety łancuch nadający sie do wymiany innego wyjścia raczej nie ma.... mam tak samo w NSR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.