kobuz1 Opublikowano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Dzieki Ural! Powiem znajomemu żeby mi załatwił taki kawałek brazu fosforowego B101, znajomy pracuje w Prat&Whitnej wiec moze uda mu sie znalezc taki braz w robocie;) Wtey aby tylko wytoczyc i rozwiercic tulejke i juz. A jakie obroty maxymalnie może wytrzymac tak wykonana tulejka przy zwykłym smarowaniu olejem z paliwa w silniku 2T?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 (edytowane) A jakie obroty maxymalnie może wytrzymac tak wykonana tulejka przy zwykłym smarowaniu olejem z paliwa w silniku 2T??też kiedyś dałem to pytanie ale odpowiedzi mnie nie satysfakcjonowały moim zdaniem duże dlatego że tam jest ruch wahadłowy a nie obrotowy ale ja tego nie wypróbowałem więc nie dam sobie głowy uciąć że bedzie działać ;) ale w wsk napewno tak :biggrin: Edytowane 1 Września 2006 przez hz10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 (edytowane) też kiedyś dałem to pytanie ale odpowiedzi mnie nie satysfakcjonowały moim zdaniem duże dlatego że tam jest ruch wahadłowy a nie obrotowy ale ja tego nie wypróbowałem więc nie dam sobie głowy uciąć że bedzie działać ;) ale w wsk napewno tak :D Wahadłowy :biggrin: ale tulejka ma za zadanie pracowac jako panewka przecie sworzeń obraca się w tulejce pełnymi obrotami a nie wahadłowo ;) Tylko pytam co by zadymy nie zrobic z drobnego stwierdzenia bo już tak było jak nazwałem tulejkę panewką to odrazu był odzew że się nie znam i wogule po co się wypowiadam :icon_mrgreen: Edytowane 1 Września 2006 przez pietroni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 wszystko sie zgadza ale zależy od konstrukcji układu bo może być tak że swożeń stoi w tłoku i wtedy jest wahadłowy ale jeżeli jest swożeń pływający to już nie chociaż wiele razy widziałem że swożeń mimo że mógł sie obracać w tłoku to wcale tego nie robił i tak wybity był od strony główki korbowodu :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Pietroni, kolega hz10 ma racje - rzeczywiscie w tym przypadku sworzen obraca sie w tulecje wachadłowo;) A to dlatego że przeciez sworzen w tłoku jest wcisniety tak żeby nie miał możliwosci sie obrócic, sworzen ma jedynie pracowac w tulejce;) Tak wiec jak tłok posuwa sie w dół a potem w gróe itd to wykonuje sie ruch wachadłowy;) Kolego HZ10, w moim kobuzie bedzie jakies 7500, tulejka powinna wytrzymac takie obroty? Myslałem nad wykombinowaniem innego korbowodu o identycznej dlugosci który by miał łożyskowanie rolkowe i na dole i na górze..? To by było chyba lepsze rozwiazanie od tulejki nie?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 W przypadku smarowania mieszanka moze byc lepszym rozwiazaniem- rolki zamiast tulejki. Inna zaleta - na korzysc lozyska tocznego- jest to ze stawia na pewno duzo mniejszy opor niz slizgowe.Co do tego ruchu wahadlowego korbowodu i obrotow sworznia,...Jezeli nie ma ewidentnej blokady sworznia (czy to w tloku, czy tez w glowce korbowodu) zabezpieczajacej go przed obrotem (sa tylko zabezpieczenia - dajmy na to segery w tloku, przeciwdzialajace wysunieciu) to sworzen jest PLYWAJACY. To ze na zimnym tloku sworzen nie ma mozliwosci obrotu w piastach (wystepuje lekki wcisk)nie swiadczy o blokadzie obrotow. Jest to celowo robione z mysla o rozszerzalnosci cieplnej alu. Podczas normalnej temp sworznie maja zwykle mozliwosc wykonywania w pewnym zakresie obrotu w pistach tloka, jak i w glowce korbowodu.Jak myslice w jakim celu w wiekszosci piast tlokow (patrzac od dolu) wykonuje sie otwory smarujace sworzen ? Przeciez gdyby stal w miejscu (na stale w tloku) to po co go smarowac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Tez już nie raz sie zastanawiałem po co sa od spodu tłoka otworki do smarowania, ale tłumaczyłem to sobie że zrobili je po to aby sworzen w razie poluzowania sie w tłoku miał jakies smarowanie.. Jesli jest tak jak mówisz Ural to przeciez piasty tłoka nie sa odporne na scieranie wiec miedzy sworzniem a piastami wyrobił by sie duży luz>?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Tloki nie robi sie z "byle aluminium". Jest to zwykle alu z dodatkami, podwyzszajacymi odpornosc na scieranie oraz twardosc. Wazne jest tez aby pisaty mialy odpowiednio mala chropowatosc.W przypadku silnikow o bardzo duzym przebiegu zdarza sie, ze sworzen wypracowuje piasty i wtedy na zimno zaczyna sie przesuwac, obracac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 No to że nie robi sie z byle aluminium to ja wiem;) Sa to zazwyczaj stopu AK, w przypadku WSK zazwyczaj AK12. A o tym ze tłok po rozgrzaniu ma pracowac w piastach to gdzies wyczytales moze? Skad to wiesz? NIe podważam tego co mówisz, tylko jestem ciekaw gdzie pisza takie rzeczy;)Pozdrawiam - Julas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Z racji tego ze skonczylem na mechanicznym specjalnosc pojazdy i byl tam taki przedmiot jak silniki spalinowe, oraz troche w tym majstruje to cos tam wiem.Proponuje poczytac w wolnych chwilach ksiazki o silnikach spalinowych i tam powinno byc o tej kwestii wspomniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Proponuje poczytac w wolnych chwilach ksiazki o silnikach spalinowych i tam powinno byc o tej kwestii wspomniane Kolega ma racje, najpierw trzeba poczytać i to dużo ze zrozumieniem, a dopiero później stosować w zyciu. Jednak dla większosci osób ksiażka jest jeszcze wrogiem (do nikogo tu nie pije), a tak przed snem pół godzinki nie zaszkodzi czytania. Na Allegro można kupić ich trochę i to za niską cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 3 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Witam, musze skoczyc na ryneczek i obczaic pare podreczników na temat silnikow spalinowych, skoro mówisz Ural ze tam takie madrosci pisza;) Lubie czytac wszystkie podreczniki w których jest zawarta wiedza któa moze sie przydac.A wracajac do tematu to mój wał juz poszedł do znajomego tokarza który mi zrobi tulejke z B101. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Witam, musze skoczyc na ryneczek i obczaic pare podreczników na temat silnikow spalinowych, skoro mówisz Ural ze tam takie madrosci pisza;) Lubie czytac wszystkie podreczniki w których jest zawarta wiedza któa moze sie przydac.A wracajac do tematu to mój wał juz poszedł do znajomego tokarza który mi zrobi tulejke z B101. Pozdrawiamno i powinno hulać jak sie patrzy :P chociaż faktem jest że łożyska toczne mają mniejsze opory a fachowo nazywając większą sprawność :cool: URAL ja wiem że są konstrukcje o których piszesz lecz są też takie że np. swożeń na stałe w główce oraz na stałe w tłoku bądź pływający o innych nie słyszałem oprócz wanka :cool: ale uwierz mi że kilka razy mimo pływającego swożnia ten wył wytarty tylko w jednym miejscu co dowodzi że mimo że mogł to i tak sie nie kręcił :P Kolego HZ10, w moim kobuzie bedzie jakies 7500, tulejka powinna wytrzymac takie obroty? Myslałem nad wykombinowaniem innego korbowodu o identycznej dlugosci który by miał łożyskowanie rolkowe i na dole i na górze..? To by było chyba lepsze rozwiazanie od tulejki nie?Pozdrawiamłożyska toczne patrz wyżej natomiast kombinacje z dobieraniem korby hmm tżeba by sie zastanowić czy jest sens :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 ale uwierz mi że kilka razy mimo pływającego swożnia ten wył wytarty tylko w jednym miejscu co dowodzi że mimo że mogł to i tak sie nie kręcił Nie chce sie tu za duzo madrowac, ale... Za pewne chodzi Ci o to, ze sworzen wypracowuje sie najwiecej w glowce korbowodu, a nie w piastach ?A wiec wystarczy zwrocic uwage jaka jest powierzchnia sworznia przypadajaca na glowke korbowodu, a jaka czesc znajduje sie w piastach tloka. Jezeli lozyskowanie glowki korbowodu mialo by taka sama powierzchnie jak piasty tloka, (chodzi mi o rozklad sil i dalej naciskow) to najpradopodobniej zuzycie moglo by sie ksztaltowac inaczej. A tak, jest jak jest. Wszystko oczywiscie zalezy takze od pasowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Nie chce sie tu za duzo madrowac, ale... Za pewne chodzi Ci o to, ze sworzen wypracowuje sie najwiecej w glowce korbowodu, a nie w piastach ?A wiec wystarczy zwrocic uwage jaka jest powierzchnia sworznia przypadajaca na glowke korbowodu, a jaka czesc znajduje sie w piastach tloka. Jezeli lozyskowanie glowki korbowodu mialo by taka sama powierzchnie jak piasty tloka, (chodzi mi o rozklad sil i dalej naciskow) to najpradopodobniej zuzycie moglo by sie ksztaltowac inaczej. A tak, jest jak jest. Wszystko oczywiscie zalezy takze od pasowania.wiem o co ci chodzi :) ale mnie zupełnie nie o to masz racje z tymi powierzchniami ale jeżeli by sworzeń sie kręcił to wycierał by sie równomiernie na całym obwodzie a tu wyciera sie tylko w na dole czyli tam gdzie największe siły :) a i tez są ślady wytarcia tam gdzie styka sie z tłokiem lecz po przeciwnej stronie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.