Skocz do zawartości

Przyrost obrotów bez przyrostu prędkości...


OlsenMZ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam takie małe i krótkie pytanko. Mianowicie jak jade sobie spokojnie tak do 4 tys obrotów to moto chodzi dobrze i nic się nie dzieje ale jak przekrocze 4 tys to tak jak by się ślizgało sprzęgło. Nie wiem czym to jest spowodowane ponieważ gdyby to były tarcze to problem narastał by stopniowo a to zaczęło się gry tłok mi się zatrzymał gwałtownie (zapiekł się na chwilkę) i koło się zablokowało. Kiedy moto ostygło to wszystko było wporządku i jechał dalej. Tarcze przed złożeniem silnika oglądałem i były wporządku. Tak sobie myslałem że może sprężyny dociskowe są już troche siadnięte i nie dociskają wystarczająco. Najczarniejszym scenariuszem jest stożek, może się przekręca na wale, ale to się dzieje dopiero jak przycisne ostro gaz. Najpierw się tak jalkby się ślizga z potem powoli nabiera prędkości. Doradźcie mi coś, może ktoś miał coś odobnego. Nienawidze zakładac stozka bo nigdy nie jestem pewny ile się utrzyma jeśli był już raz ściągany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto MZ 251. Olej Hipol MF. Mogły mi się tarcze w chwili zatarcia tłoka (nagłego zatrzymania wału przy dużej prędkości obrotowej) spalić?

 

Jeśli stożek przekręcił się na wale to dlaczego da się spokojnie jeździć.

 

PS. Podczas jazdy po mieście obrotomierz wariował ale obroty były w normie. Gdy obrotomierz wskazywał 6000 obr to moto chodziło jak na 4 tys. Może się poprostu śruba od obrotomierza odkęciła? Jesli tak to skąd był by nagły wzrost obrotów po przekroczeniu 4 tys?

Edytowane przez OlsenMZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niższych biegach, 1, 2 też tak sie dzieje ? Tzn czy przestaje sie rozpędzać po 4000 obr/s?

 

Jeśli efekt pojawia sie tylko na wyższych biegach to obstawiam że gdzieś w okolicach sprzęgła sie ślizga. Przy większych prędkościach, tzn na wyższych biegach opory ruchu są większe i sprzęgło może nie ciągnąć.

Bo tarcze faktycznie mógł szlak trafić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłok się zapiekł 250 km po szlfie. To troche moja wina bo przycisnałem mu porządnie ale było chłodno, bez słońca. Raczej na każdym biegu tak jest tyle że 4 tys to jest ten próg. Potem też ciągnie ale powoli się zbiera. Jak powoli ją rozpędzam to na 5 biegu przy 4 tys mam 90km/h a jak ostrzej przyspieszam to potrafi mieć poniżej 80km/h przy tych samych obrotach. Jak przycisne jej od 3 tys. to się bardziej muli niż ślizga, ale jak dojdzie do 3,5 tys to dobrze przyspiesza. Po przekroczeniu 4 tys przyspieszenie znacznie maleje ale obroty wzrastają. Dosłownie jak bym włączył troszke sprzęgło.

Edytowane przez OlsenMZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się przy ostrzejszym przyspieszaniu. Wał raczej nie. Bardziej bym obstawiał na stozek ponieważ kręcąc się na wale z dużą szybkością miał dużą bezwładnośc. W momencie nagłego zatrzymania wału stożek mógł się zruszyć a teraz się to pogłębia.

 

PS. Niech mi ktoś napisze co jest z tą pastą do zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasta moze pomóc ja tez na storzek obstawiam albo tarcze

Jest metoda na sprawdzenie czy stozek jest ok :

birzessz ołowek techniczyny i przez cała długość stozka kreslisz pionowa linie potem nakładasz na niego lekko docisk i przekrecasz go reka aby sie ślizgał po stozku wał musi być w tej chwili nie ruchomy jeli slad ołowka jest równo rozmazany to stózek ok jesli nie to nakładasz na niego paste mocujesz jakoś dosk do wiertarki i docierasz

Grubść scierna pasty nie ma znaczenia bo tu nie chodzi o szcelnosć jak przy zaworach lecz jakość przylgni stożka

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...