OlsenMZ Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Witam. Mam takie małe i krótkie pytanko. Mianowicie jak jade sobie spokojnie tak do 4 tys obrotów to moto chodzi dobrze i nic się nie dzieje ale jak przekrocze 4 tys to tak jak by się ślizgało sprzęgło. Nie wiem czym to jest spowodowane ponieważ gdyby to były tarcze to problem narastał by stopniowo a to zaczęło się gry tłok mi się zatrzymał gwałtownie (zapiekł się na chwilkę) i koło się zablokowało. Kiedy moto ostygło to wszystko było wporządku i jechał dalej. Tarcze przed złożeniem silnika oglądałem i były wporządku. Tak sobie myslałem że może sprężyny dociskowe są już troche siadnięte i nie dociskają wystarczająco. Najczarniejszym scenariuszem jest stożek, może się przekręca na wale, ale to się dzieje dopiero jak przycisne ostro gaz. Najpierw się tak jalkby się ślizga z potem powoli nabiera prędkości. Doradźcie mi coś, może ktoś miał coś odobnego. Nienawidze zakładac stozka bo nigdy nie jestem pewny ile się utrzyma jeśli był już raz ściągany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarczi Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 a moze moto stracilo kompresje calkowicie zmierz i powiedz ile ma barow pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OlsenMZ Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 kompresja jest na pewno. 225 km temu robiłem 3 szlif. Uszczelnione jest dobrze. Jeśli to był by stożek to podobno trzeba go przetrzeć pastą do zaworów. Są jakieś oznaczenia tej pasty, lub jakieś rodzaje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 (edytowane) Jaki masz olej wlany do silnika? Edytowane 25 Sierpnia 2006 przez malys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Jaki masz olej wlany do silnika?Śmierdzi frytkami?Moze roslinny;] i Ci się zabardzo ślizga:DA tak na serio jakie masz moto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OlsenMZ Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 (edytowane) Moto MZ 251. Olej Hipol MF. Mogły mi się tarcze w chwili zatarcia tłoka (nagłego zatrzymania wału przy dużej prędkości obrotowej) spalić? Jeśli stożek przekręcił się na wale to dlaczego da się spokojnie jeździć. PS. Podczas jazdy po mieście obrotomierz wariował ale obroty były w normie. Gdy obrotomierz wskazywał 6000 obr to moto chodziło jak na 4 tys. Może się poprostu śruba od obrotomierza odkęciła? Jesli tak to skąd był by nagły wzrost obrotów po przekroczeniu 4 tys? Edytowane 25 Sierpnia 2006 przez OlsenMZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek.RR Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Na niższych biegach, 1, 2 też tak sie dzieje ? Tzn czy przestaje sie rozpędzać po 4000 obr/s? Jeśli efekt pojawia sie tylko na wyższych biegach to obstawiam że gdzieś w okolicach sprzęgła sie ślizga. Przy większych prędkościach, tzn na wyższych biegach opory ruchu są większe i sprzęgło może nie ciągnąć. Bo tarcze faktycznie mógł szlak trafić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 kompresja jest na pewno. 225 km temu robiłem 3 szlif. Uszczelnione jest dobrze. a ile Km tlok sie zapiekl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OlsenMZ Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 (edytowane) tłok się zapiekł 250 km po szlfie. To troche moja wina bo przycisnałem mu porządnie ale było chłodno, bez słońca. Raczej na każdym biegu tak jest tyle że 4 tys to jest ten próg. Potem też ciągnie ale powoli się zbiera. Jak powoli ją rozpędzam to na 5 biegu przy 4 tys mam 90km/h a jak ostrzej przyspieszam to potrafi mieć poniżej 80km/h przy tych samych obrotach. Jak przycisne jej od 3 tys. to się bardziej muli niż ślizga, ale jak dojdzie do 3,5 tys to dobrze przyspiesza. Po przekroczeniu 4 tys przyspieszenie znacznie maleje ale obroty wzrastają. Dosłownie jak bym włączył troszke sprzęgło. Edytowane 25 Sierpnia 2006 przez OlsenMZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nemesis Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Sprzęgło ci się ślizga na wale, kolega ma podabnie jak etce porządnie odkęci na 1 i 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 A może ci sie tylko zdaje a w rzeczywistosci moto jest po szlifie , ono nie ma pełnej mocy.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OlsenMZ Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Jak by nia miało pełnej mocy to nie byłoby skoku obrotów. Za naprawe zabieram się dopiero w następnym tygodniu. Wymienie tarcze i od razu sprężynki dociskowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=AUTSAJDER=- Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Podczas zapieknięcia tłoka po dupie dostał także i wał... czy aby nie ślizga ci się czop ?? w jakich momentach się tak dzieje ?? przy dużym obiążeniu czy nie ?? najlepiej na początku sprawdzić sprzęgło ale może to być i wina wału :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OlsenMZ Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Dzieje się przy ostrzejszym przyspieszaniu. Wał raczej nie. Bardziej bym obstawiał na stozek ponieważ kręcąc się na wale z dużą szybkością miał dużą bezwładnośc. W momencie nagłego zatrzymania wału stożek mógł się zruszyć a teraz się to pogłębia. PS. Niech mi ktoś napisze co jest z tą pastą do zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Pasta moze pomóc ja tez na storzek obstawiam albo tarcze Jest metoda na sprawdzenie czy stozek jest ok :birzessz ołowek techniczyny i przez cała długość stozka kreslisz pionowa linie potem nakładasz na niego lekko docisk i przekrecasz go reka aby sie ślizgał po stozku wał musi być w tej chwili nie ruchomy jeli slad ołowka jest równo rozmazany to stózek ok jesli nie to nakładasz na niego paste mocujesz jakoś dosk do wiertarki i docieraszGrubść scierna pasty nie ma znaczenia bo tu nie chodzi o szcelnosć jak przy zaworach lecz jakość przylgni stożkapozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.