Skocz do zawartości

Yamaha Midnight Star (Roadliner, Stratoliner)


johny
 Udostępnij

Midnight Star  

250 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Oceniam jako:

    • ładna
      201
    • brzydka
      34
    • nie mam zdania
      16


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś wie do czego się podłącza ten wskaźnik biegów? http://allegro.pl/wyswietlacz-biegow-gipro-yamaha-fz6-r6-r1-tdm-i2797873467.html

Piszą że szybki montaż, ale coś chyba wypadało by odkręcić żeby się do czegoś z tym podpiąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy , mam pytanie w sprawie pomalowanych proszkowo klamek , zauważyłem kilka stron do tyłu że malował któryś z was . Pytanie brzmi tak , czy nie boicie się ,że w końcu wytrze się ten proszek . Chciałem u siebie w MT01 zrobić to samo , ale lakiernik , też z resztą motocyklista powiedział , że w końcu rękawiczkami przetrę proszek do aluminium i lepiej będzie jak dam te klamki do Anodowania , chodzi o to aby zabarwić sam materiał , co o tym sądzicie ??

 

Ja pomalowałem proszkowo przed sezonem. Nie zauważyłem aby coś gdzieś się wytarło. Kiedyś wjeżdżając do garażu pojechałem klamką po drzwiach i myślałem, że coś się zdarło. Na szczęście ani śladu. zatem polecam. Tanio i efektownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu, wymieniałem olej silnikowy. Najpierw odpaliłem motocykl żeby go zagrzać. Ze stoperem w ręku mierzyłem czas. Silnik pracował sobie na wolnych obrotach równo 15 minut. Gdy go zgasiłem i zacząłem spuszczać olej zauważyłem że olej nie jest nawet gorący. Planuje średnio przepalać co dwa tygodnie motocykl. Dzisiaj uruchomiłem go żaby go przepalić. Pamiętając że olej niespecjalnie się zagrzał gdy motocykl pracował na wolnych obrotach 15 minut, postanowiłem że dziś pochodzi sobie 25 minut. Nieoczekiwanie od momentu zapalenia, po 20 minutach sam zgasnął. Na liczniku zapaliła się żółta kontrolka dotycząca silnika. Jak się domyślam zadziałał system przeciw przegrzaniowy, który zgasił silnik. Kluczyk w stacyjce przekręciłem w pozycję off, wszystkie kontrolki zgasły. Trochę się zaniepokoiłem. Odczekałem 15 minut i ponownie odpaliłem motor. Zapalił bez problemu, żółta kontrolka już nie świeciła.

Trochę dziwne jest dla mnie to, że motocykl stojący w nieogrzewanym garażu w którym jest około 5 stopni ciepła, pracując na wolnych obrotach, tak szybko osiągnął niebezpieczną temperaturę pracy. Przypominam że przy spuszczaniu oleju po 15 minutach pracy olej nie był gorący. Na dodatek jeżdżąc w upalne letnie dni, czasem żar aż bucha z silnika, stoi się w korku i nic się nie dzieje. Może zadziałało jakieś inne zabezpieczenie? Może motocykl nie powinien pracować tak długo stojąc na bocznej stopce? Macie panowie jakieś pomysły? Jakiś użytkownik kiedyś pisał na forum że w jego drag starze gdy silnik się mocno zagrzał, wyłączył się, i od tamtej pory nie był już taki sprawny, i dziwnie się zachowywał. Mam nadzieję że tutaj nic złego się nie dzieje w przypadku wyłączenia silnika, i że system który go wyłącza działa zapobiegawczo, a nie reaguje w krytycznym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak co roku ta sama sprawa,nie odpalaj moto jeśli nie mas zamiaru nim jeździć.Moto nie powinno tyle pracować na bocznej stopce.Masz zalany nowy olej to zostaw go do wiosny,bo takie odpalanie go niszczy.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie martw się. Kiedyś miałem ten sam efekt - że motocykl zgasł jak pracował "na luzie". Znalazłem wtedy w sieci wyjaśnienie, że jest to celowe (czasowe) wyłączenie silnika dla bezpieczeństwa. Nie ma żadnego związku z przegrzewaniem.

Spokojnie!

Jak to znajdę - to wkleję.

 

Już znalazłem..... Service manual 7-32 (poniżej obrazek z SM)

post-19086-0-12424100-1354647110.gif

Edytowane przez Soft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, dzięki Soft. Po raz któryś udało Ci się uspokoić moje skołatane nerwy :laugh:

Tak myślałem że nie mogło dojść do przegrzania zimą na niezagrzanym silniku. Jak uda Ci się znaleźć to wyjaśnienie, to będzie fajnie, bo ja od godziny nie mogę się natknąć nawet na podobny przypadek, żeby silnik się wyłączał samoczynnie. Trochę dziwne jest to że Japońcy zastosowali czasowe wyłączenie dla bezpieczeństwa... właściwie dla bezpieczeństwa czego? Przegrzania silnika nie, bo za to odpowiada pewnie inny czujnik. Więc jakie niebezpieczeństwo może się kryć w tym że silnik chodzi na wolnych obrotach? Piter 1600 pisze że moto nie powinno pracować tyle na bocznej stopce. Ale nie znalazłem też na ten temat w sieci żadnych przeciwwskazań. Ci co podają się za znawców raczej piszą, że silnik jest równie dobrze smarowany w pionie jak i na bocznej stopce.

Edytowane przez lr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mój stoper mi dobrze chodzi, wskazując dwudziestą minutę gdy silnik zgasł :biggrin:

Zastanawiam się czy pojawił mi się ten kod 70, bo nie zwróciłem uwagi na wyświetlacz, bo pierwsze co to rzuciła mi się w oczy żółta kontrolka silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpalam motor w zimę i pracuje ok. 20min z czego tylko pierwsze 5 na wolnych obrotach a potem trzymam ok 2000 obr. Nagrzeje sie dobrze, rozprowadzi olej, a ja sobie trochę posiedzę na nim i powdycham spalin :)

 

Nic sie nie zlego nie dzieje. Aku sie trochę podladuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie mozna .... robić jak kto uważa ..ale ... podstawowa nawet znajomosc budowy silnika i zasad jego działania przeczy teorii o zasadności zapalania

 

1. zapalanie silnika "zimnego" to duże jego zużycie,

2. olej rozprowadzony w zapalonym... i tak spłynie

3. silnik nie dogrzany do temp. prawidłowej to wilgoć w wydechu

4. silnik nie dogrzany to wilgoć w oleju....

etc etc

 

na zime :

 

- moto zagrzać jazdą !

 

1.moto na podnośnik,

2. bak pod korek, żeby nie było powietrza, można dodać stabilizator paliwa,

3. w tłumik szmata nasączona olejem,

4. pod świece wlać strzykawką 10-15 ml oleju, przekręcić

5. wyjąć aku ... ładować 1 na miesiąc ( chyba ze spadnie ponizej 12.4)

 

ot cała filozofia.....

 

oczywiscie mozna .... robić jak kto uważa ..ale ... podstawowa nawet znajomosc budowy silnika i zasad jego działania przeczy teorii o zasadności zapalania

 

1. zapalanie silnika "zimnego" to duże jego zużycie,

2. olej rozprowadzony w zapalonym... i tak spłynie

3. silnik nie dogrzany do temp. prawidłowej to wilgoć w wydechu

4. silnik nie dogrzany to wilgoć w oleju....

etc etc

 

na zime :

 

- moto zagrzać jazdą !

 

1.moto na podnośnik,

2. bak pod korek, żeby nie było powietrza, można dodać stabilizator paliwa,

3. w tłumik szmata nasączona olejem,

4. pod świece wlać strzykawką 10-15 ml oleju, przekręcić

5. wyjąć aku ... ładować 1 na miesiąc ( chyba ze spadnie ponizej 12.4)

 

ot cała filozofia.....

 

plecam ładowarke z lidla za ca. 70 dych :)

 

taką:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2311762.html

Edytowane przez G.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

 

Od kilku dni jestem szczśliwym posiadaczem Midnighta XV 1900 EU z 2008 roku, ładnego czarniutkiego :D

 

Jako ciekawostke powiem Wam, że przeczytałem WSZYSTKIE posty :D ( 62 strony ) - uważam sie za dzielnego chłopaka :D

 

mam nadzieje, że już za chwile bede mógł nie tylko czerpac z Waszej wiedzy, ale dzielic sie swoimi spostrzeżeniami.

 

Pozdrawiam

Robert ( niedzwiedz )

Edytowane przez Nedzwiedz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...