Skocz do zawartości

Yamaha Midnight Star (Roadliner, Stratoliner)


johny
 Udostępnij

Midnight Star  

250 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Oceniam jako:

    • ładna
      201
    • brzydka
      34
    • nie mam zdania
      16


Rekomendowane odpowiedzi

Byłem, odpaliłem, zobaczyłem.... pali się naprzemiennie.

Po zapaleniu silnika krótkie, po przełączeniu krótkie gasną - zapala się żarówka z długich.

Ooo... wielkie dzięki kolego :notworthy:, właśnie taką odpowiedź chciałem przeczytać. Gdybym nie dostał odpowiedzi musiał bym się z lampą i akumulatorem podłączać żeby sprawdzić... a później znowu rozłączać. W takim razie ta "naprzemienność" świecenia pozwala mi się podłączyć z żarówką led do świateł długich, i zrobić z nich światła do jazdy dziennej. Obawiałem się że gdy przełącze na długie, to będą mi długie razem z mijania świeciły, i będzie lipa.

Planuje taką żarówę założyć http://allegro.pl/za...2042353126.html

Nie znam się zbytnio na żarówkach i mam nadzieję że po założeniu tej będę w miarę widoczny na drodze :icon_biggrin:

Trochę mnie tylko przeraża cena tej żarówy :icon_eek:

Ale skoro to led, to może nie spali się do końca żywotności motocykla :bigrazz:

Edytowane przez lr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście cena trochę zaporowa,jeśli to ma być główne światło w dzień to trochę ryzykujesz. Mam light bary i do nich pomyślę nad żarówkami led.

 

Tu trochę lepsza cena http://allegro.pl/xxx-zarowka-led-h7-68-smd-12v-halogen-dziennemocne-i2001135035.html .

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skomplikuje Ci życie innym pomysłem.

Dlaczego innym - bo ten może Ci nie wypalić zewzględu na fakt oślepiania innych kierowców. Ta żarówka w reflektorze do świateł drogowych będzie oślepiająca dla innych pojazdów.

 

Minusy Twojego rozwiązania: - 99 zł, brak "normalnych" długich, dowód rejestracyjny przy pierwszej kontroli, którą sam sobie zafundujesz oślepianiem drogówki, - zostanie zabrany.

 

Jakie rozwiązanie: - proste-

W reflektorze "długich" jest takie fajne miejsce na przewiercenie dziurki (taki kwadracik obok mocowania żarówki). W to miejsce wstawiasz silną diodę zakupioną na allegro z rezystkorkiem. To podłączasz do brązowego kabelka od zasilania halogenów. (abyś mógł włączyć światła przełącznikiem na kierownicy)

Pod brązwy kabelek podłączasz też mały przekażnik samochodowy, który po włączeniu świateł dziennych wyłączy światła drogowe (przetnie obwód żarówki).

 

Co zyskujesz: po pierwsze nic nie tracisz, zyskujesz dzienne światła a przy okazji prawie postojówki). Nie stracisz dowodu i koszt operacji będzie wynosił nie więcej jak 20 zł.

 

(pisałem z założeniem że nie masz lightbarów ... tak pamiętam..)

Jeżeli mnie pamięć nie myli - to jakby się dobrze pokombinowało to nawet wiercić nie trzeba - bo tam jest już taki otwór w którym dało by sie to zamontować. Ten otwór znajduje się pod sprężyną trzymającą żarówkę,

Edytowane przez Soft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oślepiania raczej nie będzie,bo żarówka led nie będzie tak świecić lak normalna.Nie ma takiego odbicia.Po za tym w samochodach amerykańskich światła dzienne są oparte właśnie na lampach drogowych[długich]połączonych szeregowo.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skomplikuje Ci życie innym pomysłem.

Dlaczego innym - bo ten może Ci nie wypalić zewzględu na fakt oślepiania innych kierowców. Ta żarówka w reflektorze do świateł drogowych będzie oślepiająca dla innych pojazdów.

Myślę jednak że oślepiać nie będę. Wielu motocyklistów jeździ na światłach długich w dzień i nie mam odczucia że jestem oślepiany gdy się z nimi mijam. A przecież nawet najsilniejsza dioda póki co nie daje takiego mocnego światła jak tradycyjna żarówka, więc na pewno nie będzie tak mocno świeciła jak tradycyjny halogen. Gdyby ledowe dawały takie mocne światło jak tradycyjne, to pewnie już dawno by nimi zastąpiono zwykłe halogeny w światłach mijania. O zabraniu dowodu rejestracyjnego przez policję też raczej nie można mówić, bo musieli by zabierać wszystkim tym którzy jeżdżą na światłach długich w dzień. Nawet gdyby mi sprawdzali światła w trakcie kontroli to: mijania mam? Mam. Drogowe mam? Mam. A przecież nie będą sprawdzać czy światło drogowe daje odpowiednią ilość luksów. Więc mimo wszystko wciele w życie ten mój pomysł, a o efektach napiszę. Tobie kolego Soft nawet zademonstruje efekty podmiany żarówki, bo mam nadzieję że będę miał w nowym sezonie przyjemność poznać Cię osobiście. Co do proponowanej przez Ciebie przeróbki, póki co się za nią nie zabieram bo przy moich zdolnościach zaraz by coś pękło, coś się urwało :icon_eek: i nie wyszło by to 20zł, tylko tyle, ile kosztuje nowa lampa :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lr1 planujesz może montaż gmola?

Jeśli tak to zastanów się nad daylight-ami z auta przymocowanymi do gmola. Wtedy masz wszystkie światła plus te. Zawsze możesz dodać przełącznik jak pisał soft efekt byłby pewnie ciekawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gmola już założyłem, ale świateł na nich montować nie będę. Chciałem pójść po najmniejszej linii oporu - a podmiana żarówki jest chyba najprostszym rozwiązaniem. Chodzi mi głównie o "zaoszczędzenie" światła głównego. Przy zastosowaniu leda, lustra w lampie nie zżółkną z biegiem czasu. Natomiast twoje rozwiązanie było by pewnie na tej zasadzie, że były by to światła dodatkowe umieszczone na gmolu. W dalszym ciągu światła mijania by się zaświecały po zapaleniu silnika. A mi nie chodziło o dołożenie kolejnych świateł. Można by oczywiście pogrzebać w elektryce żeby się światło mijania nie zaświecało, ale nie chcę dokonywać aż takich dużych zmian. Co najgorsze że nie wiem czy swój pomysł wciele w życie bo jak się okazuje zakup żarówki led to nie jest taka prosta rzecz przy moich wymaganiach :icon_biggrin:. Przede wszystkim na allegro nie widzę markowych żarówek led, np z firmy philips, bosch, osram itd. Widocznie te firmy nie produkują ledowych h7. Na allegro natomiast jest sama ledowa chińszczyzna. A na dodatek czytając komentarz do oceny negatywnej, wystawionej przez kupującego pewnemu sprzedawcy, w której napisał że dał 100zł za leda i po tygodniu ta żarówka mu się rozleciała na pół od drgań i wstrząsów... :banghead:, I jak tu kupić taką żarówkę :icon_eek:.

 

Ma ktoś gniazdo zapalniczki zamontowane na kierownicy :icon_question: Nasza kierownica jest tak gruba, że wszystkie gniazda zapalniczki na allegro które są dla motorów, mają za małą obejmę :mellow:. Nie mam pomysłu jak się z tym zainstalować, a muszę je mieć na kierownicy, bo z kolei mam krótki kabel zasilający do telefonu/gps-a

Edytowane przez lr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajne to, tylko cena upiorna :blink:. Chyba spróbuje coś z tańszymi pokombinować. Szybę masz oryginalną :icon_question: A jeśli chodzi o łapkę na gps-a, to nie masz przypadkiem od nich http://www.tkn-connect.pl/products/view/id_category=768/id=1352 bo właśnie u nich planuje kupić ze względu na szeroką obejmę na kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajne to, tylko cena upiorna :blink:. Chyba spróbuje coś z tańszymi pokombinować. Szybę masz oryginalną :icon_question: A jeśli chodzi o łapkę na gps-a, to nie masz przypadkiem od nich http://www.tkn-conne...ory=768/id=1352 bo właśnie u nich planuje kupić ze względu na szeroką obejmę na kierownicę.

Szybę mam oryginalną ,a uchwyt do navi jest regulowany i będzie pasował na każdą kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wtyczka w przedniej lampie którą zaznaczyłem czerwoną obwódką, to jest ta, pod którą podpina się lightbary :icon_question: Przyszła mi do głowy myśl, że gdy będę montował gniazdo zapalniczki, nie muszę ciągnąć kabli do samego akumulatora, tylko mogę wykorzystać wtyczkę która znajduje się w lampie. Lightbarów nie będę zakładał, więc mogę ją wykorzystać. Na plus takiego rozwiązania przemawia brak ciągnięcia kabla przez pół motocykla, bo gniazdo zapalniczki będę miał na kierownicy, w gnieździe zapalniczki będę miał dopiero prąd po zapaleniu motocykla i dodatkowo będę mógł prąd do gniazda zapalniczki odłączać wyłącznikiem z lightbarów który w tej chwili jest nieużywany. Tylko pytanie czy to jest faktycznie ten kabelek z lightbarów :icon_question: Jest na nim taka dziwna biała plastikowa zaślepka. Można ją jakoś wykorzystać, zrobić z niej gniazdo, czy po prostu trzeba ją odciąć całkiem :icon_question: No i na koniec pytanie, czy takim podłączeniem gniazda zapalniczki sobie czegoś nie spalę w instalacji :icon_question:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...