Skocz do zawartości

Dziwne dzwieki z tlumika - Honda Shadow VT750 C2 ACE


RaKu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Brac motofachowcow

 

Mam taki problem: moto (jak w tytule) posiadam od 2 lat. Poprzedni wlasciciel - niemiec - dbal o nie dosc powaznie (mam cala historie przegladow) wiec nie jest to sprzet zaniedbany. Od samego poczatku, czyli od maja poprzedniego roku, wystepuje w moim moto problem strzelania w rure wydechowa przy gwaltownym skreceniu gazu przy duzej predkosci. Radzac sie roznych mechanikow dowiedzialem sie, ze moze to byc wina rozsynchronizowanych gaznikow. Ostatnio do tych dzwiekow doszlo jeszcze takie popierdywanie w tlumiku przy mniejszych predkosciach czyli przy mniejszym otwarciu gazu. O ile ten strzal w tlumik moze sie niektorym osobnikom podobac, o tyle to popierdywanie jest lekko wku...rzajace. W zwiazku z tym udalem sie do uznanego we Wrocku zakladu naprawiajacego motorki. Chlopaki walczyli ze sprzetem przez dwa dni i nie potrafili sprawy zalatwic. Oczywiscie synchronizacje zrobili (nawet 2 razy) i nie ma zadnego efektu. W zwiazku z tym mam pytanie czy ktos z Was moze podrzucic jakis pomysl na poprawienie wizerunku mojej Hondy, gdyz pojawiajace sie w jej wydechu "wiatry" nie przystoja takiemu sprzetowi :) .

Dodam jeszcze, ze zauwazylem lekkie luzy na opaskach zaciskowych na kroccach (króćcach) dolotowych z gaznikow do cylindrow. Moze tu lezy przyczyna?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opaski ściśnij, co by nie brało lewego powietrza, a przyczyna leży pewnie w wydechu. Czy masz pusty wydech, czy oryginał?

 

Tłumik oryginalny, nie wiercony, nie posiada opasek gdyż jest całkowicie zespolony: dwie rury w jedną - typowy dla tego modelu.

Nawet w innym post-cie pytam o sposób rozwiercenia tego tłumika, aby dodać trochę "charakteru" bo oryginalny dźwięk jest strasznie "skastrowany".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje jeszcze sprawdzic skład mieszanki i filtr powietrza.

Te strzały mogo wynikać ze zbyt bogatej mieszanki(za mało powiertza) i dochodzi do zapłonu resztek paliwa

juz w wydechu od gorących kolektorów.

 

rozwiercenie:

najpierw punktakiem zrob miejsca do przyłożenia wierteł tak by po włączeniu wiertarki nie tańczyło.

rozplanowanie otworw wygląda podobnie jak 5 na kostce do gier planszowych.robisz dwa otwory u góry po bokach orginalnego,dwa na dole,tak samo i jeden po środku.

Proponuje zacząc od małego wiertła np 6mm,potem odpal i sprawdz czy Cie to satysfakcjonuje.,jak nie to

powtarzaj to z 9mm,12mm.

Dzwiek bedzie troche bardziej rasowy ale nie bedzie to samo co np pusty wydech SilverTail.

Mialem rozwiercony i bylem zadowolony bo przynajmniej dzwiek przypominał V twina a nie rzedowke 4 cylindrowa jak wczesniej.

Jesli masz jakies pytania to pisz na PW.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam ze kiedys ktos poruszal temat strzelania w kominy, i okazalo sie ze przyczyna byla nieszczelnosc w polaczeniu glowica kolanko wydechowe, wiec sprawdz jak sie miewaja te uszczelki lub tez porzadnie dokrec i przejedz sie i zobacz czy strzela.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...