Skocz do zawartości

spadki mocy :/


Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem co sie dzieje, w poniedzialek gdy skonczylo mi sie paliwo przelaczylem na rezerwe i nagle silnik zacza dziwnie pracowac, tak jakby nie palil na jeden lub wiecej cylindrow, jak dodawalo sie gazu to poprostu buczal jak cholera, ale pomyslalem ze moze jakos paliwo dokladnie nie dochodzi, po tam jak przelaczylem na rezerwe wiec przejechalem sie kawalek i silnik odzyskal moc i zaczal pieknie chodzic, pomyslalem ze to moze wina chwilowego braku paliwa, ale dzis ruszylem z pod swiateł zaczalem dosyc ostro przyspieszac 1 bieg, 2 bieg 3... 4 i nagle czuje ze cos silnik zaczyna szarpac, zwolnilem i to pomoglo, przejechalem jakies 800 m i zaczelo szarpac na niskich obrotach, wogole na wyzszych biegach nie chcial ciagnac :/ z silnika przy przyspieszaniu slychac bylo jakis metaliczny dzwiek, na poczatku tak jak by ktos powoli lyzeczka stukal o cos metalowego a potem gdy dodawalem gazy czestotliwos sie zwiekszala :/ gdy zatrzymalem sie na swiatlach silnik tracil obroty i gasl, zeby go odpalic musialem dosyc dlugo krecic, jak zaskoczyl chwile chodzil na normalnych obrotach i znow obroty mu spadały az do wylaczenia sie silnika, tak samo jak lekko dodawalo sie gazu obroty wchodzili na obroty, a po chwili zno obroty spadały. Podczas tej drogi wciaz szarpalo motocyklem przy dodawaniu gazu i strasznie "pierdzialo" z rury. jak Juz zatrzymalem sie na parkingu to troche pogazowalem, ale to nic nie pomagalo, wiec stwierdzilem ze chwile pojezdze na parkingu i moze znow to minie tak jak 2 dni temu. Okazalo sie ze pomoglo, po pewnej chwili motocykl zaczal normalnie chodzic, ochoczo przyspieszal i wszystko bylo jak dawniej :icon_twisted: Paliwo w baku jest wiec nie wiem jaki moze byc powod takiego zachowywania sie motocykla, moze to wina swiec ? ale ostatnio je wykrecalem i nie mialy zadnego nagaru, poprostu wygladały slicznie.

Od pewnego czasu slysze lekkie stuki w silniki, tzn, zawory glosniej chodza ( ale to nie jest ten dzwiek uderzania lyzeczka ktory opisalem wyzej ) i kiedys powiedziano mi ze lancuszek rozrzadu bede musial sobie wymienic, ale zapewnili mnie ze ten sezon przesmigam bez zadnych problemow. wiec moze to przez to tak sie zachowuje ?

 

Moze Ktos wie czym takie zachowanie motocykla moze byc spowodowane ?

z gory dziekuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory raczej nie

 

Ja podobne objawy mam w moim jak jade na pol gazu lub na fuul puszcze i zas chce przygazowac to on tak szarpie dziwnie,strzeli z rury i dopiero jedzie.

 

Mogły ci pierscienie strzelic albo.... zapomnialem jak sie to nazywa qrde ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej sie to powtarza?

czyszczenie gaznikow jak na moje na poczatek bo moze miales jakis syf w baku i razem z rezerwa polecialo, albo sie zapowietrzyl (ale to chyba w samochodach tak jest :crossy: )

 

a zawory sie reguluje i wtedy nie puka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajżyj do kranika i filterków w baku, ew.potem czyszczenie gazników. A co do tego stukania , to jak jest za uboga mieszanka(spowodowana tym co pisze powyżej) to bedą takie dżwięki spalania detonacyjnego,popularnie się mówi , że "grają zawory",ale to nie sprawa regulacji tylko za ubogiej mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w GPZ to samo, tyle ze jak zaczyna dławić , to trzeba nim "potrząsnąć" z lewej na prawą, coś coś tam po steka za chwile jedzie dalej, ale tak jest tylko na rezerwie. przyczyna to albo zapchany filterek na rezerwie, albo syf w baku, na razie brak czasu na naprawe wiec leje sie grubo ponad rezerwe :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna czego moze byc slaby przeplyw paliwa z baku do filtra paliwa ? bo dzis bylem i zauwazylem ze ledwo co paliwom doplywa ;/ jesli zrobie na pri i odlacze wezyk od filtra paliwa to leci jak opetane, a jak zrobie to samo z podlaczonym wezykiem do filtra paliwa, to nic nie leci :/ nawet gdy wlacze silnik i wlacze juz np. na rezerwe lub na full to paliwo ledwo co nadarza z uzupelnianiem paliwa w filtrze paliwa :/ zalorzylem bak i wracalem na parking strzezony i pod samym parkingiem motocykl zgasl i juz nie odpalil, a w filtrze paliwa nie widzialem zeby jakies paliwo bylo :/

tak troche trzaslem bakiem to pomagalo, wiec nie wiem czy to syf w baku czy .... ( tu licze na wasza odpowiedz ) :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ci sie podcisnienie wytwarza w baku?? Powinno byc w nim powietrze aby paliwo moglo splywac swobodnie. Jak nie ma wezyka powietrze jest pobierane a jak zalozysz to nie ma skad brac... Otworz wlot paliwa i sprawdz czy scieka normalnie. Jesli mowie zle prosze o poprawke. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, musisz jeszcze raz to opisac, bo nie bardzo cie rozumiem.

Twoje moto ma kranik podcisnieniowy, jezeli jest ustawiony na ON to przy niepracujacym silniku przeplyw paliwa jest zamkniety. Silnik musi zaczac pracowac, aby podcisnienie wytworzone w kroccu ssacym odciagnelo membrane w kraniku i pozwolilo na przeplyw paliwa.

Polozenie PRI jest wlasnie po to zeby po dluzszym postoju uruchomic silnik - w tym polozeniu przeplyw paliwa jest otwarty. Po uruchomieniu trzeba przestawic kranik na ON - po zatrzymaniu silnika przeplyw automatycznie sie zamknie. Teraz jezeli w polozeniu ON silni9k nie dostaje paliwa to mogly sie stac 3 rzeczy:

- zablokowany doplyw powietrza do zbiornika ( zagiety wezyk ).

Wystarczy otworzyc wlew paliwa i sprawdzic czy paliwo zaczelo dochodzic.

- zablokowany lub zagiety / pekniety wezyk podcisnienia z kranika do krocca ssacego - trzeba go zdjac i obadac.

- wreszcie uszkodzona membrana kranika, w tym wypadku trzeba ja wymienic.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko gdy mam wlaczony pri, weyk podlaczony do filtra paliwa i silnik nie pracuje to paliwo nie leci, dopiero jak odlacze wezyk od filtra paliwa to zaczyna ostro leciec. wezyki wszystkie kilkarazy ogladnalem i przy zakladaniu baku dokladnie sprawdzilem czy nie sa zgiete, ale jak przestanie padac to sprobuje jeszcze raz zdjac bak i sprawdzic wszystko raz jeszcze :) wezyk podcisnieniowy ktory podlacza sie pod kranik paliwa, po odlaczeniu od tego kranika i przy wlaczonym silniku pulsacyjnie dmucha ( lub ssie ) powietrze ( tzn, jak przystawi sie do niego blisko reke to czuc jak powietrze wylatuje, a jak sie go zatka to czuc jak "ssie palec" ), a gdy doda sie gazu to czestotliwosc sie zwieksza. sprobuje jeszcze kupic nowy filtr paliwa i zobaczymy czy to cos zmieni.

mam jeszcze jedno pytanie: jesli zalorze nowy filtr paliwa to musze go prawie do pelna zalac benzyna i potem podlaczyc wezyk od kranika czy powietrze ktore bedzie sie znajdowac w tym filtrze samo jakos uleci i zrobi sie miejsce dla paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko gdy mam wlaczony pri, weyk podlaczony do filtra paliwa i silnik nie pracuje to paliwo nie leci, dopiero jak odlacze wezyk od filtra paliwa to zaczyna ostro leciec.

 

dosyc czesto tak jest i okazuje sie to byc jak najbardziej prawidlowe. Jezeli w gaznikach paliwa jest na full to nic nie poleci. Sproboj odczepic wezyk paliwa za filtrem i sprawdzic przeplyw.

 

mam jeszcze jedno pytanie: jesli zalorze nowy filtr paliwa to musze go prawie do pelna zalac benzyna i potem podlaczyc wezyk od kranika czy powietrze ktore bedzie sie znajdowac w tym filtrze samo jakos uleci i zrobi sie miejsce dla paliwa ?

 

Raczej nie trzeba go zalewac, a i podczas pracy prawie nigdy filtr nie jest zalany na full - to nie diesel. Mialem to samo w rusku gdy zalozylem filtry paliwa na wezyki - do jednego gaznika paliwo lecialo (filtr prawie pelen) a do drugiego slabo (ledwie sie saczylo). Wywalilem te filtry calkiem i jest OK.

Zwroc uwage jak jest poprowadzony ten przewod paliwowy wraz z filtrem, oraz czy nie jest zbyt dlugi.

 

Ja u siebie tez probowalem zalewac filtry paliwa i nic to nie dawalo - po krotkim czasie znowu bylo pusto.

No ale sprobowac zawsze mozesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis zalorzylem nowy filtr paliwa i po 3 sekundach krecenia motocykl odpalil :icon_razz: potem przejechalem sie po parkingu ( bo nie wzialem kasku :/ ) i motocykl ochoczo bral sie do przyspieszania :icon_razz:

 

dziekuje wszystkim za pomoc !

 

 

P.S jesli modernator bedzie czytal w najblizszym czasie ten temat to moze juz go usunac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...