Skocz do zawartości

dobry i tani do afryki? Czy to się wyklucza?


Gość filip1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam mozliwość dołączyć do grupy na wypad do afryki. Jednak jestem zablokowany możliwościami finansowymi.

Czy za 6000-7000 jest szansa kupić motocykl który wytrzyma niecałe 2 tygodnie?

Myślę głównie o 660 tenere ewentualnie super tenere albo najtańszy i najstarszy transalp.

Zdaję sobie sprawę że i tak trzeba jeszcze dołożyć na przygotowanie takiego motocykla (opony, kufry, części itp.) Wiem że i na minsku i innym bzykaczu też ludzie robią nadzwyczajne trasy ale chodzi o to żeby nie być kulą u nogi dla reszty grupy.

Będę wdzieczny za odpowiedź.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szansa jest, ale kiedy ten wypad ma być?

Osobiście na takim sprzęcie bym pojeździł co najmniej kilka miesięcy przed dłuższym wypadem w egzotyczne kraje, co by rozeznać się co może się rozsypać (no i żeby elementy wyeksploatowane rozsypały się jeszcze w kraju). Raczej nie licz, że kupisz za tę kasę motocykl gotowy do podróży od zaraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pozatematycznie(sorry):

 

W 1999 roku pojechałem do Afryki motocyklem.

Tylko, że ja kupiłem nowego dragstara 650 classic, wyjechałem jak miał 76km przebiegu.

 

Zrobiłem w 10 dni ponad 11.000km.

Byłem tam 20 dni, polecam - dla mnie wycieczka życia!

 

Myślę, że za tą kasę kupisz coś bez probleu, znam ludzi którzy na tańszych sprzętach śmigają większe trasy. To kwestia dbania o moto i wcześniejsze usunięcie wszelkich usterek w sprzęcie...

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy caly duch motocyklizmu nie polega na spątanicznosci i podejmowaniu wyzwań.

 

jak masz mozliwosc na taka wyprawe jechac to sie nie łam proponuje transalpa sa naprawde niezawodne-poswiecic mu troche czasu wymienic to i owo nawet na zapas i do boju

powodzenia i zazdroszcze mozliwosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do literatury na stronie www.africatwin.prv.pl jest opis wyjazdu kolegów do Maroka.

I przeboje jakie mieli po drodze.. za tą kase cięzko bedzie cośś kupipć

 

Zgadzam się z kolegami

-dr 650 w dobrym stanie

-moto i kupić i jechać w ciemno? tzn.. nie znajać wad motocykla? ja bym n i e ryzykował..

-koszty kufry opony naped oleje itp.. hmmm

 

moja propozycja ja bym tak zrobił na twoim miejscu:

DAJ sobie spokój w tym roku odłuż kase kup Afryce Twin. i przygotuj sie żetelnie na next sezon..

A jak bedziesz szukał towazystwa do wyprawy na stronie w/w znajdziesz paru warjatów

 

Jeżeli cie nie przekonałem i nadal chcesz cos kupić np. Transalpa zgłoś sie na forum Africy Twin są też ludzi co tym,i sprzetami lataja i znaja je na wylot napewno ci pomoga w zakupie, żebyś jakiegos parcha nie kupił

Poproś to w każdym miejscu Polski jak jest możliwość podjada i sprawdza sprzeta co to.. i czy warte

 

Ale za ta kase bedzie ci ciezko coś znaleśc wmiare dobrego nie skatowanego

 

Afryke też bym ci doradzał. specyficzny sprzet.. ceny pospadały i za 15latka kupic za jakies 9000 zeta już..

musisz sie przejechać każdym z nich i zobaczyc co ci pasii czy dr-ka czy tenera czy trampek czy afri

 

każdy swój ogonek chwali także bedziesz miał zgryza . isiadz przymież sie do każdego z tych sprzetów każdy jest dobry.. i daje dużooo radoch jak i na trasie i w lekkim terenie.( szuter to jak asfalt wjeżdżasz i jedziesz i latające kamienie ci nie przeszxkadzaja :biggrin: )

 

Daj znaka co myslisz na ten temat i odezwij się jeszcze w tym poscie co poczyniłeś jakie kroki ......

 

O ktm- nie pisze.. nie z racji ze sa drogie :icon_mrgreen: ale nie mam wyrobionego zdania :buttrock:

GS-ach BMW też hmm możesz pomysleć ale raczej z rocznika do 1990 roku chodzi o kase oczywiscie

 

Jest sprzetu od huku wybieraj rożważnie i ostrożnie. uważaj na miny i na tzw. kolegów fachowców

Ja swoją afri teżoglądałem z mechanikiem i niestety musiałem sporo pracy w nią właożyc .. na szczescie silnik tylko synchroznizacja zawory cała reszta do smarowania regulowania

 

Sa ludzie na stronie Africy twin co maja przeloty rzedy 240 000 tysiecy na afrcach !!! moga ci każda srubke opisac ile ma zwojów.. :icon_twisted: Sa niezastąpienie w problemach bo takowe sie zdażaja

 

Trampek Afryca- są mała awaryjne to fakt ( no dobra, jak ktoś dba to wszystko jest bezawaryjne) cześci jak to honda :buttrock: ..

 

spalanie trampek srednia około 5-6 i wiecej wiadomo..

Afryca 6 nawet 7 i wiecej może też

 

predkosci przelotowe hmm kwestia gustu mnie styka trasa do 140 na afruce

trampek podobno do 130 luzik

 

o maxach nie pisze bo to już sprawa indywidualna i motocykl nie służy TEN do bicia rekordów

 

Mnakamety Afryki - twarde siedzenie brak 6 biegu to standard, podobno regulator napiecia ale to raczej sporadycznie..

 

Dobra bo sie rospisałem jakbym sie znał a tak szczeze dopiero pierwszy sezon smigam na afryce

 

jakby co podam ci namiary do ludzi którzy coś wiecej woiedza oddemnie i ci napewno doradza...

 

powodzenia w poszukiwaniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odkladac wyjazdu do przyszlego roku nie warto... Kto wie co bedzie w przyszlym roku...

Ja osobiscie mysle, ze lepiej faktycznie kupic cos jak DR 600 / 650... Transalp i Africa za te pieniadze bedzie raczej w srednim stanie, chociaz teraz tyle sprzetu do kraju nazwozono, ze i za te pieniadze moze trafic sie okazja...

Ja tez dlugo chorowalem na motocykl do turystyki i lekkiego terenu... Po dlugim czasie i wielu artykulach, testach, recenzjach itd... doszedlem do wniosku, ze kupie BMW R 100 GS (te starsze modele, dwa zawory, w ktorych mozna jeszcze wszystko samodzielnie zrobic). Jezeli sie zdecydujesz czekac do przyszlego roku, to kup taka BMW, one bez problemu robia do 100.000 km... i sa przy rozsadnym uzytkowaniu niezawodne...

Pozdrawiam...

PS: jezdzilem dwa lata temu DR 600 jeden sezon i rowniez nie moge nic zlego na temat tego motocykla powiedziec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie zaryzykował wyprawy starym motocyklem tak daleko, ale zaznaczam, że jestem laikiem w kwestiach technicznych. Zresztą fabrycznie nowym motocyklem też bym się trochę bał, że coś się posypie w szczerym polu, z dala od cywilizacji, aczkolwiek w przypadku motocykla nowego/bardzo młodego rocznikiem i przebiegiem ryzyko, że ulegnie awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę, jest moim skromnym zdaniem wielokrotnie mniejsze. Tak więc, gdybym nosił się z zamiarem odbycia takiej podróży, zapewne szarpnąłbym się np. na nowego Transalpa spod igły, ewentualnie lekko używanego. Na pewno powierzyłbym motocykl zaufanemu serwisowi celem dokonania gruntownego przeglądu i pojeździł nim "trochę" po kraju, żeby ewentualne wady wyszły w praniu na gruncie rodzimym (co i tak nie daje gwarancji, że później nic się nie schrzani, ale pozwala jako tako obeznać się z maszyną i jej ewentualnymi przypadłościami).

Podkreślam raz jeszcze, że piszę te słowa z pozycji człowieka zielonego w kwestiach technicznych - na pewno większa tolerancja co do sprzętu zachodzi w przypadku mechanika znającego się na materii.

Edytowane przez Olsen

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem,

Jesli masz b. limitowany budzet wez jakiego 1-cyl. czyli DRa lub XTka, ale nie kieruj sie wiekiem sprzeta tylko stanem technicznym. Acha i nie licz, ze jak kupisz to juz wydatkow nie bedziesz mial. Beda i to na 100%, wiec wez ze soba naprawde kogos kto zna sie i jezdzil duzo na roznych sprzetach. Niech to on Ci powie co mysli i czy sam by lyknal ogladane moto. Nie napalaj sie, wez sobie na luz, bo sprzetow jest naprawde sporo i na szczescie wiecej jest chcacych sprzedac niz chcacych kupic. No i na swoim przykladzie, jak szukalem swojego moto, to zajelo mi to ze 3 miechy, ale nie dlatego, ze taki wybredny jestem, tylko generalnie spodziewaj sie, ze Ci kile beda chcieli sprzedac. Zreszta o tym juz napisano "tomy" w necie .

 

Kiedys mialem xt i bylo OK, wada dla mnie byl maly bak (przy czym zdazaja sie wersje z akcesoryjnym bakiem Acerbisa - nie pomne 21 l, czy cos takiego), zas o ile pamietam w Drach, szczegolnie w wersji Dakar jest dosyc duzy baczek. Wysokie predkosci podrozne nie powinny przy takliej wyprawie miec zasadniczego znaczenia, wiec od grupy nie bedziesz odstawal, a swoje 120 - 130 poleci kazdy z nich.

Naprawa, lub doprowadzenie do dobrego stanu technicznego jest znacznie tansze niz w Africe czy Transalpie, wiec raczej przemawia za ktoras z tych opcji.

No i ostatnia moja uwaga, sorki, ale mam wrazenie na podstawie Twojego maila, ze w ogole masz srednie doswiadczenie motocyklowe, wiec spytam - czy ta Afryka, to nie za wczesnie? Jesli mam race, a Ty sie nadal upierasz - no to trenuj chlopaku, nawet zima, w koncu na takich soft-endurakach da sie jezdzic spoko i zima, byle lodu nie bylo.

pzdr i daj znac co wybrales.

Jac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem,

Jesli masz b. limitowany budzet wez jakiego 1-cyl. czyli DRa lub XTka, ale nie kieruj sie wiekiem sprzeta tylko stanem technicznym. Acha i nie licz, ze jak kupisz to juz wydatkow nie bedziesz mial. Beda i to na 100%, wiec wez ze soba naprawde kogos kto zna sie i jezdzil duzo na roznych sprzetach. Niech to on Ci powie co mysli i czy sam by lyknal ogladane moto. Nie napalaj sie, wez sobie na luz, bo sprzetow jest naprawde sporo i na szczescie wiecej jest chcacych sprzedac niz chcacych kupic. No i na swoim przykladzie, jak szukalem swojego moto, to zajelo mi to ze 3 miechy, ale nie dlatego, ze taki wybredny jestem, tylko generalnie spodziewaj sie, ze Ci kile beda chcieli sprzedac. Zreszta o tym juz napisano "tomy" w necie .

 

Kiedys mialem xt i bylo OK, wada dla mnie byl maly bak (przy czym zdazaja sie wersje z akcesoryjnym bakiem Acerbisa - nie pomne 21 l, czy cos takiego), zas o ile pamietam w Drach, szczegolnie w wersji Dakar jest dosyc duzy baczek. Wysokie predkosci podrozne nie powinny przy takliej wyprawie miec zasadniczego znaczenia, wiec od grupy nie bedziesz odstawal, a swoje 120 - 130 poleci kazdy z nich.

Naprawa, lub doprowadzenie do dobrego stanu technicznego jest znacznie tansze niz w Africe czy Transalpie, wiec raczej przemawia za ktoras z tych opcji.

No i ostatnia moja uwaga, sorki, ale mam wrazenie na podstawie Twojego maila, ze w ogole masz srednie doswiadczenie motocyklowe, wiec spytam - czy ta Afryka, to nie za wczesnie? Jesli mam race, a Ty sie nadal upierasz - no to trenuj chlopaku, nawet zima, w koncu na takich soft-endurakach da sie jezdzic spoko i zima, byle lodu nie bylo.

pzdr i daj znac co wybrales.

Jac

 

Na transalpie jeżdziłem nieraz kilka dni od świtu do zmierzchu ale doświadczenie w mechanice mam małe.

Wszyscy po trochu mają tu rację. Ale "niestety" rozum w tych sprawach zawodzi i może dobrze.

 

 

 

Zapraszam do literatury na stronie www.africatwin.prv.pl jest opis wyjazdu kolegów do Maroka.

I przeboje jakie mieli po drodze.. za tą kase cięzko bedzie cośś kupipć

 

Zgadzam się z kolegami

-dr 650 w dobrym stanie

-moto i kupić i jechać w ciemno? tzn.. nie znajać wad motocykla? ja bym n i e ryzykował..

-koszty kufry opony naped oleje itp.. hmmm

 

moja propozycja ja bym tak zrobił na twoim miejscu:

DAJ sobie spokój w tym roku odłuż kase kup Afryce Twin. i przygotuj sie żetelnie na next sezon..

A jak bedziesz szukał towazystwa do wyprawy na stronie w/w znajdziesz paru warjatów

 

Jeżeli cie nie przekonałem i nadal chcesz cos kupić np. Transalpa zgłoś sie na forum Africy Twin są też ludzi co tym,i sprzetami lataja i znaja je na wylot napewno ci pomoga w zakupie, żebyś jakiegos parcha nie kupił

Poproś to w każdym miejscu Polski jak jest możliwość podjada i sprawdza sprzeta co to.. i czy warte

 

Ale za ta kase bedzie ci ciezko coś znaleśc wmiare dobrego nie skatowanego

 

Afryke też bym ci doradzał. specyficzny sprzet.. ceny pospadały i za 15latka kupic za jakies 9000 zeta już..

musisz sie przejechać każdym z nich i zobaczyc co ci pasii czy dr-ka czy tenera czy trampek czy afri

 

każdy swój ogonek chwali także bedziesz miał zgryza . isiadz przymież sie do każdego z tych sprzetów każdy jest dobry.. i daje dużooo radoch jak i na trasie i w lekkim terenie.( szuter to jak asfalt wjeżdżasz i jedziesz i latające kamienie ci nie przeszxkadzaja :clap: )

 

Daj znaka co myslisz na ten temat i odezwij się jeszcze w tym poscie co poczyniłeś jakie kroki ......

 

O ktm- nie pisze.. nie z racji ze sa drogie :bigrazz: ale nie mam wyrobionego zdania :)

GS-ach BMW też hmm możesz pomysleć ale raczej z rocznika do 1990 roku chodzi o kase oczywiscie

 

Jest sprzetu od huku wybieraj rożważnie i ostrożnie. uważaj na miny i na tzw. kolegów fachowców

Ja swoją afri teżoglądałem z mechanikiem i niestety musiałem sporo pracy w nią właożyc .. na szczescie silnik tylko synchroznizacja zawory cała reszta do smarowania regulowania

 

Sa ludzie na stronie Africy twin co maja przeloty rzedy 240 000 tysiecy na afrcach !!! moga ci każda srubke opisac ile ma zwojów.. :P Sa niezastąpienie w problemach bo takowe sie zdażaja

 

Trampek Afryca- są mała awaryjne to fakt ( no dobra, jak ktoś dba to wszystko jest bezawaryjne) cześci jak to honda :crossy: ..

 

spalanie trampek srednia około 5-6 i wiecej wiadomo..

Afryca 6 nawet 7 i wiecej może też

 

predkosci przelotowe hmm kwestia gustu mnie styka trasa do 140 na afruce

trampek podobno do 130 luzik

 

o maxach nie pisze bo to już sprawa indywidualna i motocykl nie służy TEN do bicia rekordów

 

Mnakamety Afryki - twarde siedzenie brak 6 biegu to standard, podobno regulator napiecia ale to raczej sporadycznie..

 

Dobra bo sie rospisałem jakbym sie znał a tak szczeze dopiero pierwszy sezon smigam na afryce

 

jakby co podam ci namiary do ludzi którzy coś wiecej woiedza oddemnie i ci napewno doradza...

 

powodzenia w poszukiwaniach

 

Czytałem relację z wyprawy i jeszcze kilka podobnych znalazłem. Wczoraj jeździłem na africe rd 04 ale stwierdziłem że jestem chyba za niski do tego motocykla a jak jeszcze dojdzie bagaż. Pasuje mi najbardziej transalp potrafię nim nawet na seryjnych oponach jeździć w lekkim terenie. Niestety są drogie.

Okazja wyjazdu jest wyjątkowa bo ludzie będą doświadczeni a w przyszłości mioże sie nie powtórzyć.

Gdyby znalazł się chetny na mojego bonnevilla problem byłby rozwiązany.

 

Mam bużę w głowie od kilku tygodni bo nie wiem co robić. Z jednej strony wyprawa życia a z drugiej żona z kilku miesięcznym dzieckiem itp.

kompani wyprawy już trenują a ja w powijakach,

 

 

 

 

 

Ta xtz jest interesująca. dzięki otomoto nie przeglądałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do literatury na stronie www.africatwin.prv.pl jest opis wyjazdu kolegów do Maroka.

I przeboje jakie mieli po drodze.. za tą kase cięzko bedzie cośś kupipć

 

Zgadzam się z kolegami

-dr 650 w dobrym stanie

-moto i kupić i jechać w ciemno? tzn.. nie znajać wad motocykla? ja bym n i e ryzykował..

-koszty kufry opony naped oleje itp.. hmmm

 

moja propozycja ja bym tak zrobił na twoim miejscu:

DAJ sobie spokój w tym roku odłuż kase kup Afryce Twin. i przygotuj sie żetelnie na next sezon..

A jak bedziesz szukał towazystwa do wyprawy na stronie w/w znajdziesz paru warjatów

 

Jeżeli cie nie przekonałem i nadal chcesz cos kupić np. Transalpa zgłoś sie na forum Africy Twin są też ludzi co tym,i sprzetami lataja i znaja je na wylot napewno ci pomoga w zakupie, żebyś jakiegos parcha nie kupił

Poproś to w każdym miejscu Polski jak jest możliwość podjada i sprawdza sprzeta co to.. i czy warte

 

Ale za ta kase bedzie ci ciezko coś znaleśc wmiare dobrego nie skatowanego

 

Afryke też bym ci doradzał. specyficzny sprzet.. ceny pospadały i za 15latka kupic za jakies 9000 zeta już..

musisz sie przejechać każdym z nich i zobaczyc co ci pasii czy dr-ka czy tenera czy trampek czy afri

 

każdy swój ogonek chwali także bedziesz miał zgryza . isiadz przymież sie do każdego z tych sprzetów każdy jest dobry.. i daje dużooo radoch jak i na trasie i w lekkim terenie.( szuter to jak asfalt wjeżdżasz i jedziesz i latające kamienie ci nie przeszxkadzaja :clap: )

 

Daj znaka co myslisz na ten temat i odezwij się jeszcze w tym poscie co poczyniłeś jakie kroki ......

 

O ktm- nie pisze.. nie z racji ze sa drogie :bigrazz: ale nie mam wyrobionego zdania :)

GS-ach BMW też hmm możesz pomysleć ale raczej z rocznika do 1990 roku chodzi o kase oczywiscie

 

Jest sprzetu od huku wybieraj rożważnie i ostrożnie. uważaj na miny i na tzw. kolegów fachowców

Ja swoją afri teżoglądałem z mechanikiem i niestety musiałem sporo pracy w nią właożyc .. na szczescie silnik tylko synchroznizacja zawory cała reszta do smarowania regulowania

 

Sa ludzie na stronie Africy twin co maja przeloty rzedy 240 000 tysiecy na afrcach !!! moga ci każda srubke opisac ile ma zwojów.. :P Sa niezastąpienie w problemach bo takowe sie zdażaja

 

Trampek Afryca- są mała awaryjne to fakt ( no dobra, jak ktoś dba to wszystko jest bezawaryjne) cześci jak to honda :crossy: ..

 

spalanie trampek srednia około 5-6 i wiecej wiadomo..

Afryca 6 nawet 7 i wiecej może też

 

predkosci przelotowe hmm kwestia gustu mnie styka trasa do 140 na afruce

trampek podobno do 130 luzik

 

o maxach nie pisze bo to już sprawa indywidualna i motocykl nie służy TEN do bicia rekordów

 

Mnakamety Afryki - twarde siedzenie brak 6 biegu to standard, podobno regulator napiecia ale to raczej sporadycznie..

 

Dobra bo sie rospisałem jakbym sie znał a tak szczeze dopiero pierwszy sezon smigam na afryce

 

jakby co podam ci namiary do ludzi którzy coś wiecej woiedza oddemnie i ci napewno doradza...

 

powodzenia w poszukiwaniach

 

 

Sprawa ogólnie jest berdzo prosta tylko te finanse. Jak mi nie wyjdzie wyjazd to może w przyszłym roku coś zorganizujemy? Hę? Czuję tu pokrewną duszę która dużo nie potrzebuje namysłu aby ruszyć w dal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...