Budyn Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Witam Wydaje mi się, że mam trochę za twardy przód, a jezdze tylko w terenie( nie na torze).Wytłumaczcie mi którymi śrubami co sie ustawia. Przy okazji mozecie opisać regulacje tyłu. POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBOOL Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Dołączam sie do tematu tylko chodzi mi o WR 450 F z 2003 rok.pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaze Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 (edytowane) W przedbim zawieszeniu masz śróbki (to te które klikają) - górna jest od odbicia a dolna od dobicia. Ustawić je należy od własną wage, każdy indywidualnie ustawia. Edytowane 7 Sierpnia 2006 przez Kaze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witson Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Ja też mam podobny problem, za cholere nie moge ustawić zawiasu w swojej YZ, tzn przednie lagi bardzo słabo reagują na regulacje odbicia (mam nowy olej wlany 5W, na starym też sie nie dało wyregulować czego to wina??), a z tył mam za twardy w stosunku do przodu (założona jest jakaś tuningowa spreżyna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Ja też mam podobny problem, za cholere nie moge ustawić zawiasu w swojej YZ, tzn przednie lagi bardzo słabo reagują na regulacje odbicia (mam nowy olej wlany 5W, na starym też sie nie dało wyregulować czego to wina??), a z tył mam za twardy w stosunku do przodu (założona jest jakaś tuningowa spreżyna).Z tyłu pierścieniami regulujesz najpierw mapięcie wstępne sprężyny pod swoją wage.Jeśli nie możesz poszukać otymalnego położenia to znaczy że trzweba zamontować sprężyne o innej twardośc.i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBOOL Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 OK to wpierw stawie wstepne napiecie spręzyny a reszta zajme się później.Może napsize dla tych co nie wiedza jak sie ustawie napiecie wstepne spreżyny:1) pomiar sprawdzasz na stojacym moto (np. opartym o sciene) mierzesz odleglosc miedzy sruba ośi tylnej a np. obraym punktem np. sruba mocujaca tylny blotnik.2) Pomiar przyjmijmy ze wyszedł na 70 cm.3) teraz siadamy na moto ale na stojąco i ososba towarzysząca mierzy odleglosc ktora mierzyłeś wcześniej.4) I wynik jaki został zmierzony to 62 cm.5) Prawidłowe ugięcie spręzyny to 10 cm!!!6) zeby to wyregulowac musisz podawic sie srubami na tylnym amorze od wstepnego napiecia sprezyny.pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witson Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Spoko to rozumiem, z tyłem sie pobawie i napisze wieczorem co uzyskałem. A czemu przednie lagi nie reagują na regulacje odbicia ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 (edytowane) Ja mialem to samo, sprawe rozwiazal olej motula 2,5W. Amortyzator pracuje w calym swoim zakresie, a zawieche wyregulowalem tak, ze mam 1-2 cm zapasu gdybym przelecial jakas hope. Odkrecanie dolnej srubki powoduje ze wchodzi glebiej, ale w czasie jazdy moim zdaniem jest to malo wyczuwalne ;p Podsumowujac, najwazniejszy jest olej ;p pozdro Edytowane 8 Sierpnia 2006 przez zielorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BArt_X Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 http://motox.com.pl/index.php?option=com_c...d=117&Itemid=74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witson Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 No właśnie bo u mnie wydaje mi sie że nie pracuje w całym zakresie :icon_mrgreen:) Dzięki za pomoc. A jakie odczucia z jazdy na takim rzadkim oleju?? u mnie na 5w jak lece po polu bez większych to spoko nie czuć nic ale jak na polnej drodze są dziury to kierownica strasznie wali mi po rękach i odskakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaze Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Lekki offtop ale też o zawieszeniu. Zauważyłem że w prawej ladze, a dokładniej na śrubce którą sie odpowietrza nie mam uszczelki. Na lewej jest i nie wiem czy brak uszczelki przyszkadza w czymś czy może tak zostać. Dzięki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endurowiec Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Lekki offtop ale też o zawieszeniu. Zauważyłem że w prawej ladze, a dokładniej na śrubce którą sie odpowietrza nie mam uszczelki. Na lewej jest i nie wiem czy brak uszczelki przyszkadza w czymś czy może tak zostać. Dzięki za odp.Raczej nic sie nie stanie z braku tej uszczelki, dokładnie to tam powinien byc taki may oring. Mo ze poprostu ci powietrze uciekac w czasie jazdy i jak bedziesz odpowietrzal to ci nic powietrze nie wyleci. Tam to mozesz w sumie wyciac jakis kawalk gumy i wsadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamyk73 Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Pozwole sobie tu wkleić coś na temat regulacji przedniego amorka.Dostałem to w mailu od jednego z użytkownika tego forum.Mam nadzieję, że nie bedzie miał mi tego za złe. "......czyli do czego sa te srubki na gorze amortyzatora. Śrubka, ktora jest na srodku sluzy do regulacji zawieszenia. Podczas przekrecania jej wyczuwalne (a nawet powinno byc slyszalne) klikanie, co pol obrotu tej srubki. To klikanie jest dla orientacji, aby drugi amortyzator ustawic (przekrecic) o tyle samo klikow. Ta srobka sluzy do ustawiania dobicia zawieszenia (tzn do ustawienia predkosci zejscia amortyzatora). Przekrecanie w strone "H", czyli "Hard" (ang. twarde) powoduje ze amortyzator bedzie schodzil wolniej. Bedzie ciezej chodzil. Ustawienie w strone "S" ("Soft") spowoduje ze amor latwiej bedzie sie chowal (np przejezdzajac przez jakis kamien, albo ladujac po skoku). Jezeli jestes amatorem to polecam bardziej kierowac sie na Soft. Tymbardziej jezeli bedziesz jezdziel wiecej po lasach niz po torze. Zawsze jest tak ze motory Enduro sa bardziej miekkie i takze ustawiane, bo do lasu tak ma byc (dlatego ze jezeli najedziesz na jakis wielki kamol, lezacy w trawie, ktorego nie widac, to zawieszenie latwiej go "połknie") Tor jestbardziej przewidywalny wiec zawiecha moze byc twardsza, a poza tym na torze sa spore skoki ktore trzeba zamortyzowac. Taką samą srubke znajdziesz od dolu amortyzatora (czesto jest zablocona) Ona dziala w identyczny sposob, tyle tylko ze sluzy do "odbicia" amortyzatora, czyli reguluje predkosc powrotu kola. Zapewnia to progresję kola. Tutaj przychylalbym sie dla Ciebie, bardziej w strone Hard. Wtedy kolo bedzie mniej "dociskalo" do podloza. Ustawienie na Soft spowduje ze kolo maksymalnie bedzie trzymalo przyczepnosc, ale powoduje to rowniez wbijanie sie kola w kazda dziure. Czesto skutkuje to mocnym przenoszeniem nierownosci na kierownice i w konsekwencji bolące ręce. Lepiej ustawic berdziej na Hard, bo kolo wcale nie musi wjezdzac w kazda dziure. Lepiej jak przeleci "po łebkach" Regulowanie przedniego zawieszenia wymaga dobrego poziomu oleju!Poza tym to czesto regulowanie moze wydawac sie niewyczuwalne (nie przynosic zadnych efektow). Najlepiej jezdzic ta sama trasa non stop i zmieniac sobie ustawienia. Mimo to bardziej odczywalne jest ustawianie tylnego zawieszenia." Podziękowania dla Adama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budyn Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 NO własnie !!!O taka instrukcje mi chodziło. Wszystko jasno i po polsku. Wielkie dzieki Kamyk73 i podziekowania dla autora :icon_mrgreen: Bede krecił teraz srubeczkami :icon_mrgreen: POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 (edytowane) Jeśli zmiana siły dobicia i odbicia nie przynosi pożądanych efektów to zmienia się gęstoś (ja jeżdżę na 0W) jak również ilość oleju pod warunkiem, że sprężyny w lagach sa odpowiednie do wagi.Seryjne przewidziane są na około 70-85 kg ale mogą się róznić w zależności od producenta i modelu i np. w motocyklach crossowych są odpowiednio twardsze od ich odpowiedników hard enduro. Lekki offtop ale też o zawieszeniu. Zauważyłem że w prawej ladze, a dokładniej na śrubce którą sie odpowietrza nie mam uszczelki. Na lewej jest i nie wiem czy brak uszczelki przyszkadza w czymś czy może tak zostać. Dzięki za odp.Skoro producent dał tam jakieś uszczelnienie to tak widocznie powinno być.Praca amortyzatora polega na sprężaniu oleju ale powietrza które się tam znajduje rówież. Więc jeżeli powietrze bedzie miało gdzie uciekać to napewno zmieni to jego pracę a być może przy mocniejszych dobiciach będzie sie sączył olej. Odkręć ten drugi oring i jedź kup, koszt to jakieś "frytki" nie wiem może max 2 PLN.W Poznaniu na ul. Małoszyńskiej tj. jadąc ul. Grunwaldzką z centrum tuż przed cmętarzem Junikiwskim trzeba skręcić w prawo przjeżdżając przez torowisko, kawałek dalej po lewej stronie w podwórzu jest własnie ten sklepik.Tam mają wiele różnych uszczelniaczy min. o-ringi, simeringi i spokojnie coś dobiorą. Pozwole sobie tu wkleić coś na temat regulacji przedniego amorka.Dostałem to w mailu od jednego z użytkownika tego forum.Mam nadzieję, że nie bedzie miał mi tego za złe. "......czyli do czego sa te srubki na gorze amortyzatora. Śrubka, ktora jest na srodku sluzy do regulacji zawieszenia. Podczas przekrecania jej wyczuwalne (a nawet powinno byc slyszalne) klikanie, co pol obrotu tej srubki. To klikanie jest dla orientacji, aby drugi amortyzator ustawic (przekrecic) o tyle samo klikow. Ta srobka sluzy do ustawiania dobicia zawieszenia (tzn do ustawienia predkosci zejscia amortyzatora). Przekrecanie w strone "H", czyli "Hard" (ang. twarde) powoduje ze amortyzator bedzie schodzil wolniej. Bedzie ciezej chodzil. Ustawienie w strone "S" ("Soft") spowoduje ze amor latwiej bedzie sie chowal (np przejezdzajac przez jakis kamien, albo ladujac po skoku). Jezeli jestes amatorem to polecam bardziej kierowac sie na Soft. Tymbardziej jezeli bedziesz jezdziel wiecej po lasach niz po torze. Zawsze jest tak ze motory Enduro sa bardziej miekkie i takze ustawiane, bo do lasu tak ma byc (dlatego ze jezeli najedziesz na jakis wielki kamol, lezacy w trawie, ktorego nie widac, to zawieszenie latwiej go "połknie") Tor jestbardziej przewidywalny wiec zawiecha moze byc twardsza, a poza tym na torze sa spore skoki ktore trzeba zamortyzowac. Taką samą srubke znajdziesz od dolu amortyzatora (czesto jest zablocona) Ona dziala w identyczny sposob, tyle tylko ze sluzy do "odbicia" amortyzatora, czyli reguluje predkosc powrotu kola. Zapewnia to progresję kola. Tutaj przychylalbym sie dla Ciebie, bardziej w strone Hard. Wtedy kolo bedzie mniej "dociskalo" do podloza. Ustawienie na Soft spowduje ze kolo maksymalnie bedzie trzymalo przyczepnosc, ale powoduje to rowniez wbijanie sie kola w kazda dziure. Czesto skutkuje to mocnym przenoszeniem nierownosci na kierownice i w konsekwencji bolące ręce. Lepiej ustawic berdziej na Hard, bo kolo wcale nie musi wjezdzac w kazda dziure. Lepiej jak przeleci "po łebkach" Regulowanie przedniego zawieszenia wymaga dobrego poziomu oleju!Poza tym to czesto regulowanie moze wydawac sie niewyczuwalne (nie przynosic zadnych efektow). Najlepiej jezdzic ta sama trasa non stop i zmieniac sobie ustawienia. Mimo to bardziej odczywalne jest ustawianie tylnego zawieszenia."Podziękowania dla Adama.Wszytstko fajnie ale to jest podane dla zawieszenia Showa tzw. odwróconego z podwójna komora typu cartrig i jest montowany głównie w Hondach.Yamaha ma to zawieszenie KYB i kasyczne rozwiązanie regulacji, czyli dół odpowiada za dobicie a góra za odbice. Edytowane 8 Sierpnia 2006 przez BaRy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.