Skocz do zawartości

Jak ustawić zawieszenie ?


Rekomendowane odpowiedzi

W przedbim zawieszeniu masz śróbki (to te które klikają) - górna jest od odbicia a dolna od dobicia. Ustawić je należy od własną wage, każdy indywidualnie ustawia.

Edytowane przez Kaze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam podobny problem, za cholere nie moge ustawić zawiasu w swojej YZ, tzn przednie lagi bardzo słabo reagują na regulacje odbicia (mam nowy olej wlany 5W, na starym też sie nie dało wyregulować czego to wina??), a z tył mam za twardy w stosunku do przodu (założona jest jakaś tuningowa spreżyna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam podobny problem, za cholere nie moge ustawić zawiasu w swojej YZ, tzn przednie lagi bardzo słabo reagują na regulacje odbicia (mam nowy olej wlany 5W, na starym też sie nie dało wyregulować czego to wina??), a z tył mam za twardy w stosunku do przodu (założona jest jakaś tuningowa spreżyna).

Z tyłu pierścieniami regulujesz najpierw mapięcie wstępne sprężyny pod swoją wage.

Jeśli nie możesz poszukać otymalnego położenia to znaczy że trzweba zamontować sprężyne o innej twardośc.i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK to wpierw stawie wstepne napiecie spręzyny a reszta zajme się później.

Może napsize dla tych co nie wiedza jak sie ustawie napiecie wstepne spreżyny:

1) pomiar sprawdzasz na stojacym moto (np. opartym o sciene) mierzesz odleglosc miedzy sruba ośi tylnej a np. obraym punktem np. sruba mocujaca tylny blotnik.

2) Pomiar przyjmijmy ze wyszedł na 70 cm.

3) teraz siadamy na moto ale na stojąco i ososba towarzysząca mierzy odleglosc ktora mierzyłeś wcześniej.

4) I wynik jaki został zmierzony to 62 cm.

5) Prawidłowe ugięcie spręzyny to 10 cm!!!

6) zeby to wyregulowac musisz podawic sie srubami na tylnym amorze od wstepnego napiecia sprezyny.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem to samo, sprawe rozwiazal olej motula 2,5W. Amortyzator pracuje w calym swoim zakresie, a zawieche wyregulowalem tak, ze mam 1-2 cm zapasu gdybym przelecial jakas hope. Odkrecanie dolnej srubki powoduje ze wchodzi glebiej, ale w czasie jazdy moim zdaniem jest to malo wyczuwalne ;p Podsumowujac, najwazniejszy jest olej ;p

 

pozdro

Edytowane przez zielorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie bo u mnie wydaje mi sie że nie pracuje w całym zakresie :icon_mrgreen:) Dzięki za pomoc. A jakie odczucia z jazdy na takim rzadkim oleju?? u mnie na 5w jak lece po polu bez większych to spoko nie czuć nic ale jak na polnej drodze są dziury to kierownica strasznie wali mi po rękach i odskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekki offtop ale też o zawieszeniu. Zauważyłem że w prawej ladze, a dokładniej na śrubce którą sie odpowietrza nie mam uszczelki. Na lewej jest i nie wiem czy brak uszczelki przyszkadza w czymś czy może tak zostać. Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekki offtop ale też o zawieszeniu. Zauważyłem że w prawej ladze, a dokładniej na śrubce którą sie odpowietrza nie mam uszczelki. Na lewej jest i nie wiem czy brak uszczelki przyszkadza w czymś czy może tak zostać. Dzięki za odp.

Raczej nic sie nie stanie z braku tej uszczelki, dokładnie to tam powinien byc taki may oring. Mo ze poprostu ci powietrze uciekac w czasie jazdy i jak bedziesz odpowietrzal to ci nic powietrze nie wyleci. Tam to mozesz w sumie wyciac jakis kawalk gumy i wsadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie tu wkleić coś na temat regulacji przedniego amorka.Dostałem to w mailu od jednego z użytkownika tego forum.Mam nadzieję, że nie bedzie miał mi tego za złe.

 

"......czyli do czego sa te srubki na gorze amortyzatora. Śrubka, ktora jest na srodku sluzy do regulacji zawieszenia. Podczas przekrecania jej wyczuwalne (a nawet powinno byc slyszalne) klikanie, co pol obrotu tej srubki. To klikanie jest dla orientacji, aby drugi amortyzator ustawic (przekrecic) o tyle samo klikow. Ta srobka sluzy do ustawiania dobicia zawieszenia (tzn do ustawienia predkosci zejscia amortyzatora). Przekrecanie w strone "H", czyli "Hard" (ang. twarde) powoduje ze amortyzator bedzie schodzil

wolniej. Bedzie ciezej chodzil. Ustawienie w strone "S" ("Soft") spowoduje ze amor latwiej bedzie sie chowal (np przejezdzajac przez jakis kamien, albo ladujac po skoku). Jezeli jestes amatorem to polecam bardziej kierowac sie na Soft. Tymbardziej jezeli bedziesz jezdziel wiecej po lasach niz po torze. Zawsze jest tak ze motory Enduro sa bardziej miekkie i takze ustawiane, bo do lasu tak ma byc (dlatego ze jezeli najedziesz na jakis wielki kamol, lezacy w trawie, ktorego nie widac, to zawieszenie latwiej go "połknie") Tor jest

bardziej przewidywalny wiec zawiecha moze byc twardsza, a poza tym na torze sa spore skoki ktore trzeba zamortyzowac.

 

Taką samą srubke znajdziesz od dolu amortyzatora (czesto jest zablocona) Ona dziala w identyczny sposob, tyle tylko ze sluzy do "odbicia" amortyzatora, czyli reguluje predkosc powrotu kola.

Zapewnia to progresję kola. Tutaj przychylalbym sie dla Ciebie, bardziej w strone Hard. Wtedy kolo bedzie mniej "dociskalo" do podloza. Ustawienie na Soft spowduje ze kolo maksymalnie bedzie trzymalo przyczepnosc, ale powoduje to rowniez wbijanie sie kola w kazda dziure. Czesto skutkuje to mocnym przenoszeniem nierownosci na kierownice i w konsekwencji bolące ręce. Lepiej ustawic berdziej na

Hard, bo kolo wcale nie musi wjezdzac w kazda dziure. Lepiej jak przeleci "po łebkach"

 

Regulowanie przedniego zawieszenia wymaga dobrego poziomu oleju!

Poza tym to czesto regulowanie moze wydawac sie niewyczuwalne (nie przynosic zadnych efektow). Najlepiej jezdzic ta sama trasa non stop i zmieniac sobie ustawienia. Mimo to bardziej odczywalne jest

ustawianie tylnego zawieszenia."

 

 

Podziękowania dla Adama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zmiana siły dobicia i odbicia nie przynosi pożądanych efektów to zmienia się gęstoś (ja jeżdżę na 0W) jak również ilość oleju pod warunkiem, że sprężyny w lagach sa odpowiednie do wagi.

Seryjne przewidziane są na około 70-85 kg ale mogą się róznić w zależności od producenta i modelu i np. w motocyklach crossowych są odpowiednio twardsze od ich odpowiedników hard enduro.

 

 

 

Lekki offtop ale też o zawieszeniu. Zauważyłem że w prawej ladze, a dokładniej na śrubce którą sie odpowietrza nie mam uszczelki. Na lewej jest i nie wiem czy brak uszczelki przyszkadza w czymś czy może tak zostać. Dzięki za odp.

Skoro producent dał tam jakieś uszczelnienie to tak widocznie powinno być.

Praca amortyzatora polega na sprężaniu oleju ale powietrza które się tam znajduje rówież.

Więc jeżeli powietrze bedzie miało gdzie uciekać to napewno zmieni to jego pracę a być może przy mocniejszych dobiciach będzie sie sączył olej.

 

Odkręć ten drugi oring i jedź kup, koszt to jakieś "frytki" nie wiem może max 2 PLN.

W Poznaniu na ul. Małoszyńskiej tj. jadąc ul. Grunwaldzką z centrum tuż przed cmętarzem Junikiwskim trzeba skręcić w prawo przjeżdżając przez torowisko, kawałek dalej po lewej stronie w podwórzu jest własnie ten sklepik.

Tam mają wiele różnych uszczelniaczy min. o-ringi, simeringi i spokojnie coś dobiorą.

 

 

 

 

Pozwole sobie tu wkleić coś na temat regulacji przedniego amorka.Dostałem to w mailu od jednego z użytkownika tego forum.Mam nadzieję, że nie bedzie miał mi tego za złe.

 

"......czyli do czego sa te srubki na gorze amortyzatora. Śrubka, ktora jest na srodku sluzy do regulacji zawieszenia. Podczas przekrecania jej wyczuwalne (a nawet powinno byc slyszalne) klikanie, co pol obrotu tej srubki. To klikanie jest dla orientacji, aby drugi amortyzator ustawic (przekrecic) o tyle samo klikow. Ta srobka sluzy do ustawiania dobicia zawieszenia (tzn do ustawienia predkosci zejscia amortyzatora). Przekrecanie w strone "H", czyli "Hard" (ang. twarde) powoduje ze amortyzator bedzie schodzil

wolniej. Bedzie ciezej chodzil. Ustawienie w strone "S" ("Soft") spowoduje ze amor latwiej bedzie sie chowal (np przejezdzajac przez jakis kamien, albo ladujac po skoku). Jezeli jestes amatorem to polecam bardziej kierowac sie na Soft. Tymbardziej jezeli bedziesz jezdziel wiecej po lasach niz po torze. Zawsze jest tak ze motory Enduro sa bardziej miekkie i takze ustawiane, bo do lasu tak ma byc (dlatego ze jezeli najedziesz na jakis wielki kamol, lezacy w trawie, ktorego nie widac, to zawieszenie latwiej go "połknie") Tor jest

bardziej przewidywalny wiec zawiecha moze byc twardsza, a poza tym na torze sa spore skoki ktore trzeba zamortyzowac.

 

Taką samą srubke znajdziesz od dolu amortyzatora (czesto jest zablocona) Ona dziala w identyczny sposob, tyle tylko ze sluzy do "odbicia" amortyzatora, czyli reguluje predkosc powrotu kola.

Zapewnia to progresję kola. Tutaj przychylalbym sie dla Ciebie, bardziej w strone Hard. Wtedy kolo bedzie mniej "dociskalo" do podloza. Ustawienie na Soft spowduje ze kolo maksymalnie bedzie trzymalo przyczepnosc, ale powoduje to rowniez wbijanie sie kola w kazda dziure. Czesto skutkuje to mocnym przenoszeniem nierownosci na kierownice i w konsekwencji bolące ręce. Lepiej ustawic berdziej na

Hard, bo kolo wcale nie musi wjezdzac w kazda dziure. Lepiej jak przeleci "po łebkach"

 

Regulowanie przedniego zawieszenia wymaga dobrego poziomu oleju!

Poza tym to czesto regulowanie moze wydawac sie niewyczuwalne (nie przynosic zadnych efektow). Najlepiej jezdzic ta sama trasa non stop i zmieniac sobie ustawienia. Mimo to bardziej odczywalne jest

ustawianie tylnego zawieszenia."

Podziękowania dla Adama.

Wszytstko fajnie ale to jest podane dla zawieszenia Showa tzw. odwróconego z podwójna komora typu cartrig i jest montowany głównie w Hondach.

Yamaha ma to zawieszenie KYB i kasyczne rozwiązanie regulacji, czyli dół odpowiada za dobicie a góra za odbice.

Edytowane przez BaRy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...