zibik Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Mam pytanie do mechaników-jak naprawiacie zerwane gwinty.Mam problem ,ponieważ nie trzyma mi jedna śruba mocująca dekiel od zaworów w B12.Z góry dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kidler Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Bierzesz i gwintownik i wkręcasz , robiąc nowy gwint tylko zę śróbka będzie wieksza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibik Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 NIestety to nie jest takie proste,ponieważ śrubki mają dość specyficzny kształt.Chodzi mi brdziej o metody naprawy ,tzn jakieś kleje które mozna potem obrabiać aby odtworzyć zepsuty gwint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 ja w xj zrobilem tak ze poszedlem do sklepu ze srubami i kupilem mosiezna taka tulejke ktore w srodku miala gwint, a na zewnatrz byla moletowana...rozwiercilem zepsuty otwor i na loctice do wklejania lozysk wkleilem tulejke...w sumie 6szt otworow pod dekiel tak naprawilem i trzyma zajebiscie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Kiedyś w "Swiecie motocykli" był opisany zestaw do naprawy gwintu.Nie pamiętam już z czego dokładnie się składał ( jak odnajdę ten numer, to zobaczę ).W karzdym razie chodziło o to, że w zniszczony gwint - a raczej otwór - wkładałeś coś co wyglada jak sprężynka i stanowi gwint dla śruby.Ale to chyba dość kosztowna zabawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_siwy_ Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 A nie mówiłem Zybik... :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Trzeba nabyć zestaw Helicoli do napraw gwintów. Wiercisz otwór na wiekszy, gwintujesz, wkręcasz wkładkę i masz gwintowany otwór na śrubę jaki potrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazek Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Tak tylko taki zestaw kosztuje 300 pln :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolekFJ1100 Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Pojedź do jakiego kolwiek mechana a on ci da namiar na gościa który zrobi ci ta jedną śrube metodą "sprężynek"...niejest to droga metoda, ostatnio kolega pourywał 6 śrub w głowicy i zrobił mu to gość po niedużych kosztach. Nic niewierć tylko po sprężynki i dalej jazda.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Zibik, ja osobiscie przeszedlem temat zerwanych gwintow pokrywy zaworowej w B12.Kupilem motocykl ktory przeszedl "serwis" (destrukcje :crossy: ) w jednym z Warszawskich "serwisow", nie bede jednak wymienial ktory, ale to znani "serwisanci" i specjalisci od tuningu.U mnie byly zerwane 3 sruby spod pokrywy zaworowej :D Rozwiazaniem problemu byly wkladki gwintowane HeliCoil, ktore swietnie i definitywnie naprawily zerwany gwint. Z tego co pamietam B12 ma gwint M7, tylko ze nie pamietam jaki jest skok gwintu, musialbys zmierzyc skok sruby i do tego dobrac wkladke. Cena wkladek (kilka sztuk) plus gwintownik to bylo okolo 100zl, wkladki kupilem w Warszawie (adres w razie czego na PW, bo nie chce nikogo reklamowac).A teraz glowna przyczyna zerwanego gwintu, podczas regulacji zaworow a przed zalozeniem pokrywy zaworowej nalezy odkrecic napinacz lancuszka rozrzadu, cofnac zapadke, zalozyc pokrywe, dokrecic wymaganym momentem (tj. okolo 10-12Nm) a nastepnie juz na samym koncu wkrecic napinacz i napiac lancuszek!!! To jest bardzo wazne zeby tak zrobic, poniewaz po zdjeciu pokrywy napinacz lekko napina lancuch rozrzadu i w momencie zalozenia pokrywy zaworowej jest on docisniety przez pokrywe, i podczas pracy silnika drgania mocno napietego lancuszka przenosza sie na pokrywe i z reguly wyrywaja najbardziej zewnetrzne sruby. To jest tak w skrocie, Jak cos to prosze na PW, bardzo chetnie odpowiem na pytania bo sam troche z tym problemem walczylem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Myślę że podanie adresu na 4um takiej firmy pomoże wielu Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Myślę że podanie adresu na 4um takiej firmy pomoże wielu w sumie to prawda, mnie tez to zajelo troche czasu zeby ich znalesc, wiec ponizej zamieszczam adres: http://www.desen.pl/wkladki.php Desenul.Instalatorow 7BWarszawatel. 22 846 64 64[email protected] Ja kupowalem tam wkladki plus gwintownik jakis rok temu wlasnie do B12, to jest bardziej hurtownia niz sklep detaliczny ale jak ktos pojdzie do nich to na pewno sprzedadza tez jedna sztuke :icon_question: w sumie obsluga bardzo "user friendly" wiec polecam. Sam proces wkrecania wkladki rowniez bezproblemowy, a gwint jest bardzo dobrej jakosci, w sumie w aluminiowych elementach lepszy od oryginalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlodek23cbr Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 tak popieram wypowiedz wyzej wkladki sa wypas ale wez pod uwage grubosc scianki w ktorej nbedziesz wiercil ja stosowalem w gs w swoim czasie te sprezynki tez da rade je kupic w metalowym rowniez trzyma odpowiednio spod pokrywy nie ciekl olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibik Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Wracam do tematu.Więc naprawa przebiegła tak,że w miejsce zerwanego gwintu M7 zrobiłem gwint M8.wkręciłem tam szpilki,oczywiście na klej.Z kolegą dorobiliśmy nowe nakrętki(nie śruby) z mosiądzu.Kolega napracował się z wypolerowaniem tego (dzięki Sławek) pomalowałem je lakierem bezbarwnym i wygląda suuuuuuper.Każdy kto widzi to mu się bardzo podoba.Dla mnie wstawienie tam śrub a nie szpilek jest błędem fabrycznym.Teraz pokrywę można ściągać miloion razy i już się nic nie stanie.Pozdrawiam.Jak komuś się to stanie w B12 to mogę pokazać jak to zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ns Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Witam !!!nie zauwazyłem tego tematu mój błąd ale do mojego problemu mam zerwany gwint w ladze w xj ten od ośki czy ta wkładka zda egzamin ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.