Skocz do zawartości

naprawa gwintu


zibik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja w xj zrobilem tak ze poszedlem do sklepu ze srubami i kupilem mosiezna taka tulejke ktore w srodku miala gwint, a na zewnatrz byla moletowana...rozwiercilem zepsuty otwor i na loctice do wklejania lozysk wkleilem tulejke...w sumie 6szt otworow pod dekiel tak naprawilem i trzyma zajebiscie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w "Swiecie motocykli" był opisany zestaw do naprawy gwintu.Nie pamiętam już z czego dokładnie się składał ( jak odnajdę ten numer, to zobaczę ).

W karzdym razie chodziło o to, że w zniszczony gwint - a raczej otwór - wkładałeś coś co wyglada jak sprężynka i stanowi gwint dla śruby.

Ale to chyba dość kosztowna zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź do jakiego kolwiek mechana a on ci da namiar na gościa który zrobi ci ta jedną śrube metodą "sprężynek"...niejest to droga metoda, ostatnio kolega pourywał 6 śrub w głowicy i zrobił mu to gość po niedużych kosztach. Nic niewierć tylko po sprężynki i dalej jazda.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zibik, ja osobiscie przeszedlem temat zerwanych gwintow pokrywy zaworowej w B12.

Kupilem motocykl ktory przeszedl "serwis" (destrukcje :crossy: ) w jednym z Warszawskich "serwisow", nie bede jednak wymienial ktory, ale to znani "serwisanci" i specjalisci od tuningu.

U mnie byly zerwane 3 sruby spod pokrywy zaworowej :D

Rozwiazaniem problemu byly wkladki gwintowane HeliCoil, ktore swietnie i definitywnie naprawily zerwany gwint. Z tego co pamietam B12 ma gwint M7, tylko ze nie pamietam jaki jest skok gwintu, musialbys zmierzyc skok sruby i do tego dobrac wkladke. Cena wkladek (kilka sztuk) plus gwintownik to bylo okolo 100zl, wkladki kupilem w Warszawie (adres w razie czego na PW, bo nie chce nikogo reklamowac).

A teraz glowna przyczyna zerwanego gwintu, podczas regulacji zaworow a przed zalozeniem pokrywy zaworowej nalezy odkrecic napinacz lancuszka rozrzadu, cofnac zapadke, zalozyc pokrywe, dokrecic wymaganym momentem (tj. okolo 10-12Nm) a nastepnie juz na samym koncu wkrecic napinacz i napiac lancuszek!!! To jest bardzo wazne zeby tak zrobic, poniewaz po zdjeciu pokrywy napinacz lekko napina lancuch rozrzadu i w momencie zalozenia pokrywy zaworowej jest on docisniety przez pokrywe, i podczas pracy silnika drgania mocno napietego lancuszka przenosza sie na pokrywe i z reguly wyrywaja najbardziej zewnetrzne sruby. To jest tak w skrocie, Jak cos to prosze na PW, bardzo chetnie odpowiem na pytania bo sam troche z tym problemem walczylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że podanie adresu na 4um takiej firmy pomoże wielu

 

w sumie to prawda, mnie tez to zajelo troche czasu zeby ich znalesc, wiec ponizej zamieszczam adres:

 

http://www.desen.pl/wkladki.php

 

Desen

ul.Instalatorow 7B

Warszawa

tel. 22 846 64 64

[email protected]

 

Ja kupowalem tam wkladki plus gwintownik jakis rok temu wlasnie do B12, to jest bardziej hurtownia niz sklep detaliczny ale jak ktos pojdzie do nich to na pewno sprzedadza tez jedna sztuke :icon_question: w sumie obsluga bardzo "user friendly" wiec polecam. Sam proces wkrecania wkladki rowniez bezproblemowy, a gwint jest bardzo dobrej jakosci, w sumie w aluminiowych elementach lepszy od oryginalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak popieram wypowiedz wyzej wkladki sa wypas ale wez pod uwage grubosc scianki w ktorej nbedziesz wiercil ja stosowalem w gs w swoim czasie te sprezynki tez da rade je kupic w metalowym rowniez trzyma odpowiednio spod pokrywy nie ciekl olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu.Więc naprawa przebiegła tak,że w miejsce zerwanego gwintu M7 zrobiłem gwint M8.wkręciłem tam szpilki,oczywiście na klej.Z kolegą dorobiliśmy nowe nakrętki(nie śruby) z mosiądzu.Kolega napracował się z wypolerowaniem tego (dzięki Sławek) pomalowałem je lakierem bezbarwnym i wygląda suuuuuuper.Każdy kto widzi to mu się bardzo podoba.Dla mnie wstawienie tam śrub a nie szpilek jest błędem fabrycznym.Teraz pokrywę można ściągać miloion razy i już się nic nie stanie.Pozdrawiam.Jak komuś się to stanie w B12 to mogę pokazać jak to zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...