Skocz do zawartości

klocki trą o tarczę- co z tym zrobić?


Gość centymetr_sześcienny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość centymetr_sześcienny

pewnie temat szybko znajdzie się w piekle, a ja zostanę okrzyknięty spamerem albo innym dewiantem, lecz zanim to się stanie to...

 

najprawdopodobniej klocki trą o tarczę na przednim kole. słychać wyraźny szum i czuć, że coś stawia opór podczas przeprowadzania motocykla, a przy delikatnym przesówaniu tarcza wpada w wibracje. Gdy zrzuca się na luz podczas jazdy z górki ,motocykl zwalnia (może to normalne, ale według mojej wątpliwej logiki powinien przyspieszać). dodam, że tarcza swoje zdążyła przeżyć i jest lekko (że to niefachowo nazwę) zerżnięta. klocków nie miałem okazji osobiście wymieniać, bo maszynę kupiłem stosunkowo niedawno.

co mam zrobić, by moja maszynka nie cierpiała przy każdej jeździe i nie wyła przeraźliwie? co może być tego przyczyną? za twarde klocki (możliwe, że są stosunkowo nowe, ale ile może trwać ich dotarcie?)? jakaś sprawa regulacji?

a może to piasta (łozyska?) wydaje te odgłosy?

 

za rozwianie tych beznadziejnych wątpliwości z góry wszelkim doświadczonym dziękuję najmocnej, z całego serca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. zdemontowac klocki

2. przeczyscic i przesmarowac tloczki.

 

Nie jest to normalna sprawa i radze szybko to wyeliminowac, bo albo przegrzejesz klocki, albo tarcza pojdzie na smietnik.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy coś o smarowniu tłoczków..ale nie smarem!!!!!!!! tłoczki prawdopodobnie się nie cofaja i przez to trze..więc rozkręcic zacisk wyczyścić tłoczki, posmarować najlepiej płynem hamulcowym, skręcić odpowietrzyć i sprawdzić

na tarczy powinno być napisane jaka jest min. grubość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień uszczeloki tłoczków, tłoczki preszlifuj papierem wodnym i przeczyść specjalnym preparatem, zaciski skreć koniecznie na LOCTILE.

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość centymetr_sześcienny

dzięki za rady i przedewszystkim za to, że uświadomiliście mnie, że jest to poważna sprawa. mój ukochany ojciec bagatelizuje tą usterkę, twierdzi, że to jest normalne. wkurzają go sprawy związane ogólnie z motorem i jest święcie przekonany, że najlepiej by było nic przy nim nie robić. jedynym panaceum na usterki jest ich nie wywoływanie, czyli poprostu niejeżdżenie motorem. pozatym "najlepiej nic nie dotykać, bo się jeszcze bardziej spier**li". szczerze mówiąc u mnie jest to normalne, że wszystko się robi na ostatnią chwilę, sprawy, które w przyszłości mogą okazać się kosztowne lub nieodwracalne (w tym przypadku zakup nowej tarczy, który będzie pewnie BARDZO drogi) pozostawia się na plan dalszy. narazie działa, więc nie trzeba się tym przejmować. spieprzy się to poprostu nie będę jeździć. zaoszczędzi się na bęzynie.

sorry za tą "chwilę zwierzeń", ale tak u mnie jest. może z tą końcówką trochę przesadziłem, ale nieodbiega to od żeczywistości jakoś bardzo.

trochę pospamowałem, ale wygadać się czasami trzeba. szczególnie takiej pie**ole jak ja :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki zawsze tra o tarcze, rusz przednim kolem i od razu slyszysz szum klockow. Co innego gdy sciskaja lekko tarcze, powodujac ze musisz uzyc wiekszej niz normalnie sily zeby ruszyc kolem. Tak ze jaka masz sytuacje ?

Do centymetra - kolega marcpol napisal ci kilka rzeczy, ktorych nie powinno sie robic tak jak przecieranie tloczkow papierem sciernym ( korund zostaje na powierzchni i niszczy uszczelki ), czy wymiana uszczelek.

Normalnie wewnetrze uszczelki zacisku sie nie zuzywaja i nie trzeba ich wymieniac, tylko wyjac z rowkow, oczyscic i oczyscic rowki.

Wymienia sie zewnetrzne oslonki przeciwkurzowe, bo te czesto leca.

Tloczki czysci sie tylko plynem hamulcowym / gliceryna i szmata - to wystarcza zeby wypolerowac go do polysku. Jezeli jest rdza i wzery to trzeba go wymienic.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij klocki i przeczysć prowadnice ich w zacisku, oraz powierzchnie klocków które wchodzą w prowadnice zacisku, na pewno jest tam dużo syfu i rdzy.

Mom zdaniem można czyscić papierem, ale tylko wodnym o bardzo małej ziarnistości i przy użyciu jakiegoś środka "poslizgowego" typu olej lub płyn hamulcowy.

 

Normalnie wewnetrze uszczelki zacisku sie nie zuzywaja i nie trzeba ich wymieniac, tylko wyjac z rowkow, oczyscic i oczyscic rowki.

Wymienia sie zewnetrzne oslonki przeciwkurzowe, bo te czesto leca.

Tloczki czysci sie tylko plynem hamulcowym / gliceryna i szmata - to wystarcza zeby wypolerowac go do polysku. Jezeli jest rdza i wzery to trzeba go wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ..dołącze sie do pytania.. mam taki sam objaw czyli klocki yrą mi o tarcze.. ale..

 

tłoczki wyczyszczone

nowy płyn cham

cały zacisk umyty.. i dalej dupa

 

może należy jeszcze sprawdzić przewody hamulcowe, one też przecież "pracują". czasem stary materiał przewodu nie odpuszcza ciśnienia płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Lucass, jezeli uwazasz ze mozna czyscic papierem to czysc swoje ale nie radz tego innym bo hamulce w moto to za powazna sprawa zeby jakies babole tam walic.

Kolego capon, to nie stary material przewodu hamulcowego "nie odpuszcza cisnienia plynu", tylko zablokowany otwor wyrownujacy cisnienie w pompie hamulcowej daje taki objaw. Jest jeszcze kilka innych mozliwosci dlaczego tak sie dzieje, ale wszystkie zwiazane z pompa.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z Adamem M ..... Lukass przetestowałeś to ?

 

ja kiedyś przetestowałem... poszedłem za radą kolegi i przeczyściłem je tak jak piszesz.... skończyło się tym że musiałem kupić nowe tłoczki... wystarczy jak tylko będzie się dbać o to żeby były czyste nie potrzeba nic kombinować, ale co zrobić jak większość podczas wymiany wpakuje nowe klocki i koniec..... nie pamięta się o tym żeby przemyć i na nowo nasmarować zacisk......... a potem, że nie działa jak trzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z Adamem M ..... Lukass przetestowałeś to ?

 

ja kiedyś przetestowałem... poszedłem za radą kolegi i przeczyściłem je tak jak piszesz.... skończyło się tym że musiałem kupić nowe tłoczki... wystarczy jak tylko będzie się dbać o to żeby były czyste nie potrzeba nic kombinować, ale co zrobić jak większość podczas wymiany wpakuje nowe klocki i koniec..... nie pamięta się o tym żeby przemyć i na nowo nasmarować zacisk......... a potem, że nie działa jak trzeba :)

 

Ja to przetestowałem (tzn. przeczyściłem tłoczki papierem wodnym), przejechałem narazie 1000km i hamulce działają bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym papierem, to ja też bym był ostrożny.

Ja osobiście myję szmatką w płynie hamulcowym. Jeżeli "syf" jest wyjątkowo odporny, biorę tłoczek na polerkę z drobnoziarnistą pastą (elegancko schodzą wszelkie zanieczyszczenia i nie zbiera materiału z tłoczka). Jeżeli pokazują się wżery, to niestety... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...