Avalon Opublikowano 20 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2004 Zgodnie z obietnicą przedstawiam szczegółowy opis alarmu,jego kodowania,funkcji oraz montażu. INSTRUKCJA MONTAŻU i SERWISUAUTO ALARMU AMX-G INSTRUKCJA MONTAŻU AMX-G UWAGA !!!INSTRUKCJA PRZEZNACZONA TYLKO DLA ZAKŁADU MONTAŻOWEGO.NIE NALEŻY UDOSTĘPNIAĆ TYCH INFORMACJI UŻYTKOWNIKOWI SAMOCHODU. Przed rozpoczęciem instalacji systemu należy bardzo dokładnie zapoznać się z niniejszą instrukcją montażu i serwisu. Pozwoli to na łatwe i szybkie zamontowanie autoalarmu.DANE TECHNICZNE (PEŁNE) *Napięcie zasilania 8 -16 V*Pobór prądu centrala (stan czuwania) 13 mA*Bateria pilota P17 GP23A*Zasięg pilota 5m -15m.*Częstotliwość pracy pilota 433.92 Mhz (stabilizowana kwarcem - SAW) *Opóźnienie uzbrajania się systemu 30 sek.*Cykl trwania stanu ALARM 30 sek.*Przerwa między cyklami alarmu przy ciągłym pobudzeniu systemu 3 sek.*Poziom przełączania wejścia drzwi < 2V (od 15.02.2002 <2.5V)*Poziom przełączania wejścia klapy < 0.5V (od 15.02.2002 <2.5V)*Obciążalność wyjścia syreny max 1.5 A*Bezpiecznik główny (umieszczony na przewodzie zasilającym) 15 A samochodowy*Zabezpieczenie wyjść kierunkowskazów bezpiecznik na druku*Obciążalność przekaźnika blokady zapłonu max 10A (NC- normalnie zwarty)*Obciążalność wyjść masowych 150 mA / 0.7V*Temperatura pracy -30”C do +80”C *Maksymalna ilość pilotów w komplecie 4 szt*Ilość cyfr kodu serwisowego 2 zakres pierwszej cyfry kodu 1 -15 zakres drugiej cyfry kodu 1-15 Aby system dobrze rozróżniał podawane komendy bardzo istotnym jest sposób podłączenia +12V po stacyjce . tzn. +12 V na przewodzie żółto-zielonym musi występować tylko w pozycji stacyjki ZAPŁON i ROZRUCH, natomiast nie może pojawiać się w pozycji stacyjki ACC. 2 SPOSÓB USTAWIANIA PARAMETRÓW W SYSTEMIE 2.1 OPTYCZNE (CICHE) - DŹWIĘKOWE (GŁOŚNE) ZAŁĄCZENIE / WYŁĄCZENIE SYSTEMU System potwierdza załączenie / wyłączenie kierunkowskazami (ciche). Istnieje również możliwość potwierdzania przy pomocy syreny (głośne). Zmianę sposobu sygnalizacji należy wykonać w następujący sposób:załączyć stacyjkę samochodu w stan zapłon naciśnij duży przycisk pilota - przestawienie z cichego na głośne zostanie potwierdzone impulsem syreny i kierunkowskazów, natomiast przestawienie z głośnego na ciche tylko impulsem kierunkowskazów wyłączyć stacyjkę samochodu i sprawdzić 2.2 WYWOŁANIE PAMIĘCI ALARMUJeśli w trakcie czuwania był wyzwolony alarm wówczas po wyłączeniu systemu syrena jednokrotnie wygeneruje dwa dodatkowe impulsy. Natomiast sprawdzenie, które z czujników spowodowały ostatnie cztery alarmy odbywa się w następujący sposób:załączyć stacyjkę samochodu w stan zapłon naciśnij mały przycisk pilota Dioda LED krótkimi impulsami wskaże, które z czujników spowodowały ostatnie cztery alarmy.1 impuls LED - czujnik drzwi kierowcy 2 impulsy LED - czujnik klapy silnika3 impulsy LED - czujnik zmiany ciśnienia lub zbicia szyby5 impulsów LED - włączenie stacyjki w stan zapłon 2.3 REGULACJA CZUŁOŚCI CZUJNIKA ZBICIA SZYBY Czujnik zbicia szyby wykrywa wybicie - stłuczenie szyby samochodowej. Elementem pomiarowym jest mikrofon, który należy przykleić do osłony plastikowej w okolicach kolumny kierowniczej, skrzynki bezpiecznikowej, itp. tak aby był skierowany do wewnątrz kabiny i nie był przysłonięty.Czułość czujnika ustawiana jest przy pomocy POTENCJOMETRU dostępnego przez otwór w obudowie centralki. W celu ustawienia właściwej czułości należy wejść do samochodu zamknąć okna, drzwi, klapę bagażnika. Włączyć autoalarm. Dioda LED do czasu uzbrojenia (30 sek) wskazuje stan czujników. Czułość zwiększamy do momentu wykrycia mocnego uderzenia metalowym przedmiotem w szklaną butelkę. Czujnika nie należy ustawić na maksymalną czułość, jeśli nie jest to potrzebne. Może to spowodować fałszywe alarmy wywołane zewnętrznym hałasem. 2.3 USTAWIANIE GŁÓWNYCH PARAMETRÓW SYSTEMU (SETUP) PATRZ TABELA WYBIERANIE NUMERU PARAMETRUWejście w tryb ustawienia głównych parametrów systemu odbywa się w następujący sposób:włącz stacyjkę samochodu w stan zapłonnaciśnij duży i mały przycisk pilota równocześnie na ok. 3 sekund, aż syrena wygeneruje dwa impulsynaciśnij duży przycisk pilota tyle razy, jaki jest numer parametrukażde naciśnięcie jest potwierdzane diodą LEDnaciśnij w ciągu 3 sekund mały przycisk pilota. Parametr zostanie załączony jeśli był wyłączony lub zostanie wyłączony jeśli był załączony. Jeśli nie zdążyłeś kierunkowskazy zasygnalizują jednym impulsem wyjście z numeru parametru. Powtórz wybieranie numeru parametru. syrena ilością impulsów potwierdzi numer parametrudioda LED potwierdzi ustawienie danego parametru (załączenie dwa impulsy, wyłączenie jeden impuls)czekaj aż kierunkowskazy zasygnalizują wyjście z ustawiania danego parametru (patrz uwaga)chcąc ustawić następny parametr rozpocznij od wybrania numeru parametruwyłącz stacyjkę, syrena 1 impulsem potwierdzi zapamiętanie parametrów włącz i wyłącz autoalarm pilotem, parametry zostaną ustawioneUWAGA !!! Jeśli ustawiłeś daną funkcje (np. parametr nr 2 ) i chcesz ustawić parametr nr np. 5 to po ustawieniu parametru nr 2 naciśnij (zanim kierunkowskazy zasygnalizują wyjście z parametru 2) 3 razy duży klawisz i jesteś w parametrze 5 i możesz go ustawić małym klawiszem co zostanie potwierdzone syreną i diodą LED a następnie możesz przejść dalej do parametru o wyższym numerze. 2.6 SZYBKIE USTAWIENIE PARAMETRÓW FABRYCZNYCHWykonaj następujące czynności:włącz stacyjkę samochodu w stan zapłonnaciśnij duży i mały przycisk pilota równocześnie na ok. 6 sekund, aż syrena wygeneruje trzy impulsywyłącz stacyjkę, syrena 1 impulsem potwierdzi ustawienie fabrycznych parametrówOpcja szybkiego ustawienia parametrów spowoduje również ustawienie fabrycznego kodu serwisowego 2.7 STAN SERWIS - WYŁĄCZENIE AWARYJNEWyłączenie serwisowe stosować przy każdorazowym oddawaniu pojazdu do serwisu celem naprawy lub przeglądu. Umożliwia to pozostawienie pilota z kluczami w stacji obsługi bez obawy wykonania przez nieuczciwego pracownika dodatkowego pilota, przypadkowego załączenia, centralnego zamykania - otwierania drzwi przy pracach serwisowych. Funkcja ta umożliwia również wyłączenie systemu w przypadku awarii pilota.Wejście w stan serwisowy odbywa się po wprowadzeniu dwucyfrowego kodu (każda cyfra 1- 15), poprzez diodę LED oraz stacyjkę samochodu w następujący sposób (przykładowy kod pierwsza cyfra = 3 , druga cyfra = 11):- włóż klucz do stacyjki (stacyjka wyłączona) - włącz szybko PIĘĆ RAZY stacyjkę w stan zapłon (załącz-wyłącz, załącz-wyłącz, załącz-wyłącz, załącz-wyłącz, załącz-wyłącz). Czynność należy wykonać w czasie nie większym niż ok. 5 sekund. - dioda LED zaczyna mrugać (pierwsza cyfra ) maksymalnie 15 impulsów- załącz-wyłącz stacyjkę samochodu po TRZECIM IMPULSIE (w naszym przykładzie pierwsza cyfra =3) powodując zatwierdzenie pierwszej cyfry - dioda LED zaczyna mrugać (druga cyfra ) maksymalnie 15 impulsów- załącz-wyłącz stacyjkę samochodu po JEDENASTYM IMPULSIE (w naszym przykładzie druga cyfra = 11 ) powodując zatwierdzenie drugiej cyfryJeżeli w trakcie wprowadzenia kodu popełniliśmy błąd należy zatwierdzić przypadkowe cyfry, wyłączyć stacyjkę na co najmniej 6 sekund i rozpocząć procedurę od początku.Stan serwis dioda LED sygnalizuje krótkimi impulsami.Jeśli autoalarm wyposażony jest w syrenę z własnym zasilaniem to po wprowadzeniu kodu należy syrenę wyłączyć kluczykiem. Zamek mechaniczny umieszczony jest w obudowie syreny.Wyjście ze stanu serwis odbywa się poprzez wprowadzenie kodu w identyczny sposób jak przedstawiono to powyżej oraz załączeniu syreny z własnym zasilaniem. 2.8 USTAWIENIE KODU SERWISOWEGOUżytkownik posiada możliwość dokonania zmiany kodu ustawionego przez producenta. Ustawienie odbywa się poprzez diodę LED i stacyjkę samochodu w następujący sposób (przykładowy kod pierwsza cyfra = 3 , druga cyfra = 11):- włóż klucz do stacyjki (stacyjka wyłączona) -naciśnij mały przycisk pilota na ok. 3 sekundy, aż syrena wygeneruje dwa impulsy-załącz-wyłącz stacyjkę w ciągu 2 sekund- dioda LED zaczyna mrugać (pierwsza cyfra ) maksymalnie 15 impulsów- załącz-wyłącz stacyjkę samochodu po TRZECIM IMPULSIE (w naszym przykładzie pierwsza cyfra = 3) powodując zatwierdzenie pierwszej cyfry - dioda LED zaczyna mrugać (druga cyfra ) maksymalnie 15 impulsów- załącz-wyłącz stacyjkę samochodu po JEDENASTYM IMPULSIE (w naszym przykładzie druga cyfra = 11 ) powodując zatwierdzenie drugiej cyfryJeżeli w trakcie wprowadzenia kodu popełniliśmy błąd należy zatwierdzić przypadkowe cyfry, wyłączyć stacyjkę na co najmniej 6 sekund i rozpocząć procedurę od początku. Proces wyświetlania cyfr przez diodę LED można w dowolnym momencie przerwać naciskając dowolny klawisz pilota. Po zatwierdzeniu drugiej cyfry syrena krótkimi impulsami przypomni wprowadzony kod (ilość impulsów = pierwsza cyfra, przerwa, ilość impulsów = druga cyfra). Następnie proces zakończenia ustawiania kodu syrena zasygnalizuje jednym impulsem.UWAGA !!! SPRAWDŹ KOD WPROWADZAJĄC AUTOALARM W STAN SERWIS. ZAPISZ GO LUB ZAPAMIĘTAJ. MOŻE BYĆ POTRZEBNY DOPIERO PO KILKU MIESIĄCACH LUB LATACH. NIE ZALECA SI Ę USTAWIANIA KODU SERWISOWEGO 1 1 . Opcja zbyt łatwa. TABELA PARAMETRY MOŻLIWE DO USTAWIENIA W ZAKŁADZIE INSTALACYJNYMSETUP SYSTEMU NR PARAMETRU NAZWA PARAMETRUPARAMETRY FABRYCZNE USTAWIONE PRZEZ PRODUCENTA PARAMETRY MOŻLIWE DO USTAWIENIA PRZEZ INSTALATORAPOTWIERDZA-NY ILOŚCIĄ IMPULSÓW SYRENYUSTAWIENIE PRZEZ NACIŚNIĘCIE ZIELONEGO PRZYCISKU PILOTAUSTAWIENIE PRZEZ NACIŚNIĘCIE MAŁEGO PRZYCISKU PILOTA DIODA LED 1 IMPULS USTAWIENIE PRZEZ NACIŚNIĘCIE MAŁEGO PRZYCISKU PILOTA DIODA LED 2 IMPULSY1CZUJNIK ZBICIA SZYBY ZAŁĄCZONY (ON)WYŁĄCZONY (OFF)*2OPÓŹNIENIE WŁĄCZENIA ZBICIA SZYBYWYŁĄCZONE (0 MINUT)ZAŁĄCZONE ( 15 MINUT)3CZAS ZAMYKANIA ZAMKA0.7 SEK.25 SEK4DODATKOWE RYGLOWANIEWYŁĄCZONE (OFF)ZAŁĄCZONE (ON)5WYŁĄCZENIE ZE STANU ALARMJEDNOETAPOWEDWUETAPOWE6AUTOMATYCZNE ZAŁĄCZENIE PO PRZYPADKOWYM WYŁĄCZENIUWYŁĄCZONE (OFF)ZAŁĄCZONE (ON)7WYŁĄCZENIE CZUJNIKA PO TRZECH WYZWOLENIACH ALARMUZAŁĄCZONE (ON)WYŁĄCZONE (OFF)OPIS PARAMETRÓW MOŻLIWYCH DO USTAWIENIA W TABELI1 Czujnik zmiany ciśnienia lub zbicia szyby fabrycznie włączony. Istnieje możliwość wyłączenia czujnika przez instalatora. *Funkcja niedostępna 2 Opóźnienie zadziałania czujnika. Fabrycznie wyłączone. Można włączyć opóźnienie o15 minut tzn. czujnik zadziała dopiero po 15 minutach od chwili załączenia autoalarmu.3 Czas zamykania drzwi . Fabrycznie impuls zamykający trwa 0.7 sekundy - zamki elektryczne. Istnieje możliwość wydłużenia impulsu do 25 sekund -wejście comfort.W samochodach wyposażonych w wejście comfort (marki niemieckie, SKODA ) umożliwia to zamknięcie drzwi, zaryglowanie i domknięcie szyb. Wydłużenie czasu zamykania powoduje, że po załączeniu alarmu dioda LED będzie sygnalizowała aktywne wejście dopiero po 25 sekundach. Czas ten można dowolnie skrócić przez naciśnięcie małego przycisku pilota. 4 Dodatkowe ryglowanie. Fabrycznie wyłączone. Załączenie spowoduje wygenerowanie drugiego impulsu zamykającego w odstępie czasowym 1sekundy (OPEL). Jeśli mamy ustawiony punkt nr 3 - czas zamykania długi 25 sekund - to funkcja ryglowania nie działa. 5 Wyłączenie systemu ze stanu alarm 1-etapowe lub 2-etapowe (fabrycznie 1-etapowe) Wyzwolony system (syrena załączona, kierunkowskazy mrugają ) wyłącza się poprzez krótkie naciśnięcie dużego klawisza pilota . Natomiast przy 2-etapowym wyłączaniu wyzwolony system wyłącza się poprzez dwukrotne naciśnięcie dużego klawisza pilota. Wówczas pierwsze naciśnięcie powoduje, że STAN ALARMU zostaje skasowany, jednak system nadal czuwa , drzwi samochodu wyposażonego w centralny zamek pozostają zamknięte. Dopiero drugie naciśnięcie dużego klawisza po upływie ok. 2 sekund wyłącza system całkowicie.6 Powtórne załączenie. Funkcja fabrycznie wyłączona. Po ustawieniu funkcja ta zabezpiecza użytkownika przed przypadkowym wyłączeniem systemu tzn. jeśli zostanie naciśnięty klawisz pilota i system zostanie wyłączony bez wiedzy właściciela np. przy wkładaniu kluczy do kieszeni, przez bawiące się dziecko, wówczas system automatycznie po 15sek. załączy się. Natomiast jeśli w ciągu 15sek. po wyłączeniu system wykryje zmianę stanu czujników ( otwarcie drzwi lub klap: bagażnika, silnika; ruch w kabinie, włączenie stacyjki lub dowolnego odbiornika) funkcja ponownego załączenia zostaje zablokowana co jest sygnalizowane krótkim impulsem diody LED. Ponowne załączenie systemu jest możliwe tylko przy pomocy pilota. UWAGA!!! Podłączenie wejścia drzwi alarmu do oświetlenia kabiny w samochodzie wyposażonym w układ powodujący opóźnienie wyłączenia oświetlenia spowoduje, że funkcja 6 - powtórne załączenie nie będzie działała. 7 Wyłączenie czujnika jeśli w trakcie czuwania spowodował 3 razy wyzwolenie alarmu. Fabrycznie funkcja załączona. Autoalarm automatycznie odłączy czujniki, które spowodowały trzykrotne wyzwolenie alarmu w trakcie czuwania. Po ponownym załączeniu systemu przy pomocy pilota czujniki wcześniej zablokowane zostają odblokowane. Funkcję można wyłączyć, wówczas uszkodzony czujnik powoduje ciągłe pobudzenie alarmu, aż do momentu wyłączenia alarmu przez właściciela. KASOWANIE I WGRYWANIE PILOTÓW Znając kod serwisowy autoalarmu można wykasować i wgrać nowe piloty. Autoalarm maksymalnie może pamiętać 4 piloty. Wgranie nowego pilota powoduje automatyczne skasowanie wszystkich pozostałych wcześniej zakodowanych pilotów. Dlatego należy w chwili wgrywania nowego pilota posiadać wszystkie pozostałe piloty z danego zestawu. Procedurę wgrywania i kasowania pilotów należy wykonać w następujący sposób:alarm wyłączony wprowadź kod serwisowy według wcześniej opisanej procedurypo wejściu w stan serwis w ciągu 3 sekund załącz szybko 2.5 razy stacyjkę samochodu (załącz-wyłącz, załącz-wyłącz, załącz) stacyjka samochodu pozostanie w stanie załącz.czekaj około 3 sekundy aż syrena wygeneruje jeden impuls i dioda LED zacznie mrugać. Autoalarm czeka na kody pilotównaciśnij dwa razy duży klawisz pierwszego pilota. Syrena jednym impulsem potwierdzi wgranie pierwszego pilota naciśnij dwa razy duży klawisz drugiego pilota. Syrena jednym impulsem potwierdzi wgranie drugiego pilotanaciśnij dwa razy duży klawisz trzeciego pilota. Syrena jednym impulsem potwierdzi wgranie trzeciego pilotanaciśnij dwa razy duży klawisz czwartego pilota. Syrena jednym impulsem potwierdzi wgranie czwartego pilotasyrena potwierdzi dwoma impulsami koniec wgrywania pilotówwyłącz stacyjkę samochodu. Piloty zostaną zapamiętane.Jeśli wgrywamy dwa piloty to po wgraniu drugiego pilota wyłączamy stacyjkę. Zapamiętanie pilotów zostanie potwierdzone dwoma impulsami syreny. UWAGA !!!WSZYSTKIE PARAMETRY SYSTEMU SĄ PAMIĘTANE W PAMIĘCI EEPROM TZN. PO WYŁĄCZENIU ZASILANIA NIE KASUJĄ SIĘ I SYSTEM WRACA DO STANU Z PRZED WYŁĄCZENIA ZASILANIA. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 20 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2004 ja od 2 lat mam alarm Ampio Mini. sprawuje się rewelacyjnie. ma 2 czujniki :- postawienia motocykla lub potuszenia nim - zbliżeniowy wykrywający ruch dookoła motocykla bliżej niż jakieś 50cm (z regulacją czułości) dodatkowo posiada immobiliser i nadzór stacyjki (odpalanie łamakiem powoduje włączenie syrenki z osobnym zasilaniem i immobilisera... całość włączana/wyłączana pilotem o zasiegu jakichś 15-20m zakładałem go sam więc tylko ja wiem co i gdzie jest poodcinane.strona producenta: www.ampio.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 21 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2004 Przeczytałem wszystko dokładnie i...1) tam jest tylko instrukcja obsługi, nie ma instrukcji montażu (a musi być, bo z elektroniki jestem lajkiem)2) w alarmie, który oferujesz nie ma czujnika zbliżenia (przynajmniej się nie doczytałem) a zależy mi na takim3) to jest alarm samochodowy, napisz dokładniej jak go zaadoptowałeś do moto!! (głównie mam na myśli wszystkie samochodowe czujniki, no i połączenia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 23 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2004 Ważne że to alarm zasilany +12V z minusem na karoserii. ;) W samochodzie jest czujnik zbicia szyby natomiast dodatkowy np.zbliżeniowy lub położenia trzeba by dokupić.Dystrybutor Prestige ma czujnik położenia ale kosztuje 157zł brutto.Może więc warto poszukać innego tańszego na rynku. Co do zamontowania tego alarmu w moto t nie widzę ządnych przeszkód.Czujnik położenia i udarowy np.pod zbiornikiem,centralka i syrenka pod siedzeniem lub koło akumulatora.Zależy gdzie kto ma miejsce.Połączenia....hmmmm...skracasz wiązki, lutujesz i jest ok.Wraz z alarmem jest dokładny schemat graficzny (obrazkowy :) ) oraz opisane wszystkie połączenia zgodnie z kolorami przewodów itp.Sam alarm kosztuje 300złudar z pre-alarmem kosztuje 37zł Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 23 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2004 czujnik położenia A co to takiego :?: :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 24 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2004 No to tak...U mnie w mieście są dostępne alarmy "Patrol" bardzo fajne, ale... po 800zł - odpada; "Mat" - przynajmniej tak zrozumiałem przez telefon - 500 zł - odpada; Pozostaje mi tylko alarm Avalona, ampio no i ten z allegro Hiszpan! Byłbym wdzięczny gdybyś mógł napisać mi coś na temat tego Twojego Ampio Mini. Z podanym linkiem miałem problem :) AvalonPodsumuj ten swój alarm, bo ja się całkowicie pogubiłem :lol: :lol: Tzn. jakie ma w końcu czujniki, jakie ma funkcje i rozmiary.I jeszcze pytanko: Jak mocno trzeba ingerować w elektrykę motocykla :?: Te wszystkie sygnały kierunkami, stacyjka... przeraża mnie to :oops: :mrgreen: :mrgreen: A może jednak kupić ten z allegro :? :?: pzdr ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 24 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2004 Nie znam się zbytnio na alarmach ale wiem że te dedykowane dla motocykli mają znacznie mniejszy pobór prądu !!!! Jest ważny parametr gdyż akumulator samochodowy ma pojemność co najmniej 5 - 6 krotnie większą od motocyklowego. Zamontowanie alarmu samochodowego do moto może grozić rozładowywaniem akumulatora po niezbyt długim okresie aktywniości. ZbychoXJR1300 www.jim.siedlce.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 24 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2004 Czujnik położenia lub czujnik przechyłu jak kto woli, reaguje na zmianę położenia motocykla w dowolną stronę. Czyli próba zestawienia z podstawki,przechylenia w przód,tył na bok itp. Czujnik uradowy ,wiadomo.reaguje na uderzenie w maszynę.Blokada zapłonu.Po włączeniu alarmu odciety zostaje np.rozrusznik,cerwki,moduły,co kto woli. Pobór prądu w stanie czuwana 13 mA.To niewiele nawet jak na aku motocyklowe.Podłączenie do kierunkowskazów-nic prostszego.Z wiązki alarmu wychodzą dwa niebieskie przewody do prawej i lewej strony oddzielnie.Najprościej podpiąć się pod przewody dochodzące do samych kierunków.Nie trzeba pruć wiązek w poszukiwaniu tego właściwego.Trzeba znaleźć jeszcze przewód na którym pojawia się "+" 12V po włączeniu stacyjki.Nie znaczy to że musisz wpinać się w wiązkę przy stacyjce. Ja znalazłem taki przewód pod siedzeniem (zasila moduły) Poza tym zasilanie stałe,masa, podłaczenie syrenki jakiegoś włacznika reagującego na próby zdemontowania siedzenia i to wszystko.Ja robiłem wszystko bardzo starannie tzn.wszystkie przewody wciągałem w koszulki izolacyjne i układałem wzdłuz wiązek fabrycznych, lutowałem końcówki,zakładałem opaski samozaciskowe itp.Zajęło mi to na spokojnie jedną wolną sobotę.Ja nie lubię roboty na akord ale jak by sie ktoś uparł to 3-4 godziny i alarm będzie działał. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 24 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2004 Podsumuj ten swój alarm, bo ja się całkowicie pogubiłem Tzn. jakie ma w końcu czujniki, jakie ma funkcje i rozmiary. W standardzie ma tylko czujnik zbicia szyby,mało przydatny w motocyklu ;) .Trzeba by na początek dokupic chociaż udarowy za 36zł.Może na rynku są jakieś czujniki przechyłu tańsze niz Prestige.Trzeba by poszukać.Jest jeszcze chyba czujnik spadku napięcia czyli np zapalenie świateł,próba właczenia rozrusznika itp.centralka jest wielkości m/w paczki papierosów a syrenka hmmmm.....jakieś 6~7x8cm. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 24 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2004 czyli udar i przechył kosztuje 300 + 157 + 37 = prawie 500 Ten na allegro jest bardziej kuszący, bo z takimi samymi czujnikami kosztuje 170 + 25 =200Musze jeszcze przejżeć ofertę ampino. Niestety na ampino.pl nie ma cennika:(Znalazłem też alarm podobny do tego z allegro za 160 zł. Wysłałem maila z zapytaniem o szczegóły... Avalon! Mam nadzieję, że nie masz mi za złe, że się rozmyśliłem :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 25 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2004 Avalon! Mam nadzieję, że nie masz mi za złe, że się rozmyśliłem A niby dlaczego :?: Wiesz gdybym miał na tym cos zarabiac to by szkoda było starcic klienta ;) A tak. nie ma problemu. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik Opublikowano 25 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2004 w wiekszosci tanszych alarmow jest taki problempo zbiciu kierunkowskazu i zpowodowaniu jego zwarcia cały alarm szlak trafiasporo autek zmieniło nagle swego własciciela w tem sposóbnie wiem co o tym myślec Cytuj www.sokolriders.com--- jezdze bo lubie --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 25 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2004 Prestige jest przed tym zabezpieczony.W obwodzie sterowania kierunkami jest dioda wiec prad "nie wróci" do centralki przez zbitą żarówkę lub zwarcie przewodów.Wykryje za to spadek napięcia i wzbudzi alarm Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 26 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2004 Paczta co znalazłem:http://www.corado.com.pl/al_motocyklowy.php To samo co tutaj 210 zł w sklepie kosztuje 500 ;) Nie przypuszczałem, że oni mają na tym aż taki zysk 8O 8O 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BUSH Opublikowano 30 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2004 Czesc. Chcialbym jeszcze na chwilke wrocic do tematu alarmu. Napisalem @ do czlowieka sprzedajacego wspomniane alarmy "SYNA" na Allegro i oto co odpisal: "Alarm jest kompletny. Wiem że w przypadku niektórych alarów trzeba dokupować poszczególne funkcje-u mnie to jest w komplecie. Wymagane jest jednak opdpowiednie wpiecie przewodów alarmu do instalacji motocykla.Alarm posiada czujnik drgań, tzn że alarm musi byc przymocowany np. do ramy po to by mógł wykrywać wszelkie drgania. Nie wiem ile syrena daje dB, jest jednak na tyle głośna żeby cię przygłuszyć (jeśli odpaplasz alarm w rękach). Alarm nie ma regulacji poziomu czułości drgań. W gruncie rzeczy zależy to od miejsca w którym umocujesz alarm (tam gdzie przenoszą się drgania-np rama ). Jest to alarm SNYA, gwarancji dostawca mój nie zapewnia, jednak kiedy jest oczywiste uszkodzenie urządzenia ( nie spowodowane błędnym podałaczeniem) mogę umówić się że wymienie. Cena 164,89zl" Cena jak widac atrakcyjna ale urzadzenie samo w sobie wali amatorka, co myslicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.