Skocz do zawartości

olej do mieszanki 2t mozna zmienic????


kusiek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

własnie... benek dobrze to ujoles:P

chodzi o to czy mozna mieszac castrol z mobilem?

bo patrzylem specjalnie na nie i czytalem... ale nie pisalo nic o tym ze nie wolno ani tez o tym ze wolno....

bo podobno oleje moga sie sciac.... i bylo by nie ciekawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo najpierw wlać po troszku obydwu olei do jakiegoś pojemnika i obserwować co się stanie :icon_eek: jak nie bedzie się ścinać to chyba można by w ostateczności zmieszać :buttrock: zawsze jak mam końcówke w dozowniku to dolewam nowego (innego) i się nic nie działo :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozpuszczanie nagaru przez zmieniony olej niby jest możliwe... W praktyce takiego przypadku nie spotkałem, tylko same "opowieści". Po mojemu: nawet jeśli nagar się rozpuszcza to szkodę zrobi tylko w wyjeżdżonym silniku gdzie ta warstwa nagaru jest gruba - czyli remont przyspieszony tylko trochę :)

 

Co do oleju STIHL:

Miałem w dozowniku olej który przyjechał jeszcze ze Szwajcarji razem z moim motorkiem. Nie wiem co to za olej. Było go tak z centymetr (końcóweczka) i przez to motor nie miał smarowania przy przechyłach i chamowaniu więc dopełniłem Stihlem. Po nalaniu STIHLA niby bez zmian ale znacznie podniosła mi się temp. silnika przy mniejszych prędkościach. Do czerwonej krechy niby jeszcze kawałek ale jednak się podniosła. :lalag:

Piszecie, że go rozlewają tam gdzie Orlenowski....

Na szwajcarskiej benzynie motor zawsze palił z pierwszego kopa. Ciepły silnik, zimny silnik, po dłuższej przerwie zawsze z pierwszego. Ale szwajcarska się skończyła.... Po nalaniu ORLENOWSKIEJ VERWY czy VERVY już bywa różnie.... nieraz to i popchać trzeba.

JAKOŚĆ ORŁA ku*wa mać... :)

 

Chyba zaleję olej ESSO bo słyszałem tylko dobre opinie i mają go w Leroy Merlin więc łatwo dostępny.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczesniej mialem jakis chu*owy mobil do 2t i z odpalaniem rannym bywalo trudno. zawsze kopcil jak sk***ysyn. szybko sie grzal nawet do czerwonego pola. ostatnio zalalem esso i pali bez problemu zawsze. teraz nawet przy mocnym katowaniu sie nie grzeje (caly czas zawsze ta sama benzyna Ultimate 98 ze stacji BP)

teraz od jakiegos czasu leje r2 i jest tez super :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do tego że nie można zmieniać z minerala na syntetyk to jest w tym trochę prawdy. Nie można jak bardzo długo się jeździło na słabym mineralu (np. Mixol) i silnik jest bardzo zużyty. Taki silnik w dużej części uszczelnia nagar, który po zmianie na syntetyk zaczyna się wypalać i silnik traci sprężanie.

 

A i jeszcze coś o Orlenowskim za dychę - Kolega lał do MBK Booster R i silnik zatarty. Ja leje Castrola R2 i nie mam problemów z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś się zastanawią nad jakimś tańszym olejem do mieszanki to chyba minimum będzie Mobil 2T Semi-Synthetic.. Cena ok 20zł/1 litr więc wydaje mi się ze naprawdę tanio i w końcu to w miarę renomowana firma... Jeżeli dostępny jest u mnie na zadupiu to pewnie wszędzie indziej tez..A Castrol TT chyba też ok.. Lałem Castrol i Mobil i nie było problemów nigdy wczesniej w żadnym moto..A Valvoline tez kosztuje ok 20 zł/1 litr..(mówię o tych z niższej półki).Ale dla mnie taki "przepalony" wyglądał... Raz kupiłem i zmieszałem to takie dziwne się to wydawało..i ten zapach...

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zmienić oczywiście, ale jak juz lałes półsyntetyk, to teraz musisz przejsć tez na pólsyntetyk, bo syntetyk rozpusci nagar i moze dojść do tego że piersćien bedzie za lużno chodził i może pęknąć.

Nie prawda.

 

A co ze zmianą powiedzmy z syntetyka na połsyntetyk? Zawsze lałem mobila za 42 zl ale ostatnio mi się skończył i raz nalałem mobila połsyntetyk, czy ma to jakiś zły wpływ?

Nie ma.

 

Tak, niech naleje ale jak sie zatrze sprzet to bedzie mial zal do Cieibe. z polsyntetyka na synetyk sie nie przechodzi. Odwrotnie tak. Znam przypadek jak koles na CZ 125 jezdzil na polsynteku stilowskim i nalal r2 i zatarl sprzet.

Bzdura.

 

Gówno prawda z tymi zmianami oleju, kumpel lał kiedyś do aprili mixola, wszystko bylo zasrane nagarem, potem wlał syntetyk i przejechał na nim kilkaset km, jakos aprilia jeździ na tym oleju do dzisiaj. Jeszcze innny kumpel lał półsyntetyk, zmienił na syntetyk i tez nic sie nie stało.

Prawda.

 

 

Co do tego że nie można zmieniać z minerala na syntetyk to jest w tym trochę prawdy. Nie można jak bardzo długo się jeździło na słabym mineralu (np. Mixol) i silnik jest bardzo zużyty. Taki silnik w dużej części uszczelnia nagar, który po zmianie na syntetyk zaczyna się wypalać i silnik traci sprężanie.

 

(...)

Nie opowiadaj głupstw. W którym miejscu silnika, nagar pełni rolę uszczelnienia?

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...