asdx21 Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Witam . Jak wiadomo za prostownik do jawy 350 TS trzeba słono zapłacić około 100zł , a jest w nim tylko sześć diód. Chciłbym sobie taki zrobić sam ( połączenia są bardzo proste) tylko nie wiem jakie to diody prostownicze , jak ktoś wie co w nim jest niech da mi znać ( moga być odpowiedniki) - bedę mu bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Wystarcza ok 5 AMPER ale nie zapmnij o radiatorze zeby sie chłodziły Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PADRE Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Wystarcza ok 5 AMPER ale nie zapmnij o radiatorze zeby sie chłodziłyNIE PRAWDA-ZA MAŁE-DIABLI JE WEZMĄ SZYBCIUSIEŃKO.Poszukaj na szrociarniach-najlepiej z fiatowskiego alternatora(mówię o fiatach zachodnich)-diody zabudowane są w osobnym module,no i oczywiście a radiatorem. Pozdro-PADRE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 NIE PRAWDA-ZA MAŁE-DIABLI JE WEZMĄ SZYBCIUSIEŃKO.Poszukaj na szrociarniach-najlepiej z fiatowskiego alternatora(mówię o fiatach zachodnich)-diody zabudowane są w osobnym module,no i oczywiście a radiatorem. Pozdro-PADREtak tylko ten radiator musi być chłodzony całkiem niezłym ciągiem z wentylatora alternatora :) no ale w jawie nie takie prądy więc może obejdzie sie bez wiatraka :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PADRE Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 tak tylko ten radiator musi być chłodzony całkiem niezłym ciągiem z wentylatora alternatora :) no ale w jawie nie takie prądy więc może obejdzie sie bez wiatraka :biggrin:Jeśli mówisz o moim pomyśle to niezupełnie-te diodki są 50 A PADRE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 50A to ja mam w spawarce :biggrin: przeciez alternator w jawie to nie samochód ludzie nie przesadzajcie przcież w jawiej jest akumulator 10AH a nie 50AH jak w samochodzie i tzreba pawietać ze nigdy nie pracuje on na pełnej wydajnosci bo inaczej akumulator diabli wezmą prostownika potrzeba 6 diod Wiem ze 5 Amper wystarczy ale to moje zdanie pozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 31 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 W jawie max. prad jaki może płynąć z alternatora z poszczególnej fazy to 15A. A esli chodzi o diody prostowinicze to jest ich parę typów , które na coś ta reagują(?) Może ktoś zna konkretnie symbol , nazwę takiej doidy lub odpowiednik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 a mostek gretza tez prostuje prad i nie jeste drogi chyba 5zl i jeden wystarczy dokladnie nie wiem jak to sie pisze gretza czy jakos tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 Im diody przystosowane są na wyższy amperaż, tym mniej się grzeją przy określonym natężeniu.Jeśli zastosujesz diody o prądzie 50A to nawet jak zamontujesz prostownik blisko silnika to się nie spali. Aczkolwiek uważam że wystarczyłyby diody o maksymalnym przepływie prądu przez diodę 15 - 20 A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PADRE Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 50A to ja mam w spawarce :crossy: przeciez alternator w jawie to nie samochód ludzie nie przesadzajcie przcież w jawiej jest akumulator 10AH a nie 50AH jak w samochodzie i tzreba pawietać ze nigdy nie pracuje on na pełnej wydajnosci bo inaczej akumulator diabli wezmą prostownika potrzeba 6 diod Wiem ze 5 Amper wystarczy ale to moje zdanie pozdr Misiek,trochę przegiąłeś;Twoją spawarką to Ty możesz Sobie spawać "świstakowe sreberka".6 diod 5A nie zsumuje Ci prądu tak jak byś Sobie tego życzył;pozostanie dalej 5 Amperowym prostownikiem. A teraz zupełnie gratisowo dla Ciebie mały wykładzik w temacie prądów płynących w obwodach elektrycznych(dotyczy również instalacji motocyklowych): Zsumuj Sobie łaskawie: -oświetlenie główne-55W dla napięcia 12V->obciążenie ok.4,6A -pozycja przód+tył-20W----jak wyżej 12V->------------- 1,6A -zapłon(cewka),chociaż impulsowo,też ok30-40W--------- 3A -niech jeszcze dojdzie Ci chwilowo stop(21W),kierunek(42W), sygnał dżwiekowy(jakieś 60W),plus akumulator(hipotetycznie załóżmy rozładowany,czyli z początkowym poborem prądu gdzieś z 5A)---co da w sumie ok.15A. I teraz dodajemy do kupki(praw fizyki nie zmienisz;prądy będą sie sumować);jak drut wychodziponad 24A prądu płynącego w obwodzie alternatora(co prawda chwilowo),no i Twoje 5A-mperówkipoooooszły z dymkiem.I żebyś nie wiadomo jakie radiatory dawał(pomijam chłodzenie ciekłym azotem)to i tak wyjdzie na moje. pozdro-PADREPS.zapomniałem jeszcze o oświetleniu zegarów-ale...niech Ci tam a mostek gretza tez prostuje prad i nie jeste drogi chyba 5zl i jeden wystarczy dokladnie nie wiem jak to sie pisze gretza czy jakos takTak,tak,jak najbardziej,tylko że mostkiem nie wyprostujesz prądu trójfazowego-a taki wychodziz każdego alternatora.No chyba że coś odkryłeś wiekopomnego? pozdrówka-PADRE Im diody przystosowane są na wyższy amperaż, tym mniej się grzeją przy określonym natężeniu.Jeśli zastosujesz diody o prądzie 50A to nawet jak zamontujesz prostownik blisko silnika to się nie spali. Aczkolwiek uważam że wystarczyłyby diody o maksymalnym przepływie prądu przez diodę 15 - 20 A.Dokładnie tak jak piszesz-podrzuciłem to rozwiązani z typowym prostownikiem samochodowym bo to najłatwiejsze rozwiązanie i 100% pewne-SPALISZ WSZYSTKO ALE NIE PROSTOWNIK JESZCZE RAZ POZDROWIONKA-PADRE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 a mostek gretza tez prostuje prad i nie jeste drogi chyba 5zl i jeden wystarczy dokladnie nie wiem jak to sie pisze gretza czy jakos tak Nie pisz bzdur. Mostek Gretza prostuje prad jednofazowy, alternator daje 3-fazowy. Wedlug mnie wystarczy dac diody kolo 20A. Jesli dasz 50 A to bedzie nawet lepiej bo bedziesz mial rezerwe mocy i powinny byc trwalsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik D. Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 mnie też kiedyś spalił si eprostownik w Jawie! Zastosowałem jakiś stary od MZ! Działa bez zarzutu bez żadnych kombinacji! :crossy: Cytuj Iż56_JunakM10_JawaTS_YamahaXJ_Honda CB 1000 BigOne_BMW K1200R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.