Skocz do zawartości

Prostownik za drogi


asdx21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Jak wiadomo za prostownik do jawy 350 TS trzeba słono zapłacić około 100zł , a jest w nim tylko sześć diód. Chciłbym sobie taki zrobić sam ( połączenia są bardzo proste) tylko nie wiem jakie to diody prostownicze , jak ktoś wie co w nim jest niech da mi znać ( moga być odpowiedniki) - bedę mu bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarcza ok 5 AMPER ale nie zapmnij o radiatorze zeby sie chłodziły

NIE PRAWDA-ZA MAŁE-DIABLI JE WEZMĄ SZYBCIUSIEŃKO.

Poszukaj na szrociarniach-najlepiej z fiatowskiego alternatora(mówię o fiatach zachodnich)-diody zabudowane

są w osobnym module,no i oczywiście a radiatorem.

Pozdro-PADRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE PRAWDA-ZA MAŁE-DIABLI JE WEZMĄ SZYBCIUSIEŃKO.

Poszukaj na szrociarniach-najlepiej z fiatowskiego alternatora(mówię o fiatach zachodnich)-diody zabudowane

są w osobnym module,no i oczywiście a radiatorem.

Pozdro-PADRE

tak tylko ten radiator musi być chłodzony całkiem niezłym ciągiem z wentylatora alternatora :) no ale w jawie nie takie prądy więc może obejdzie sie bez wiatraka :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko ten radiator musi być chłodzony całkiem niezłym ciągiem z wentylatora alternatora :) no ale w jawie nie takie prądy więc może obejdzie sie bez wiatraka :biggrin:

Jeśli mówisz o moim pomyśle to niezupełnie-te diodki są 50 A

PADRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50A to ja mam w spawarce :biggrin: przeciez alternator w jawie to nie samochód ludzie nie przesadzajcie

przcież w jawiej jest akumulator 10AH a nie 50AH jak w samochodzie i tzreba pawietać ze nigdy nie pracuje on na pełnej wydajnosci bo inaczej akumulator diabli wezmą prostownika potrzeba 6 diod

Wiem ze 5 Amper wystarczy ale to moje zdanie pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jawie max. prad jaki może płynąć z alternatora z poszczególnej fazy to 15A. A esli chodzi o diody prostowinicze to jest ich parę typów , które na coś ta reagują(?) Może ktoś zna konkretnie symbol , nazwę takiej doidy lub odpowiednik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im diody przystosowane są na wyższy amperaż, tym mniej się grzeją przy określonym natężeniu.

Jeśli zastosujesz diody o prądzie 50A to nawet jak zamontujesz prostownik blisko silnika to się nie spali. Aczkolwiek uważam że wystarczyłyby diody o maksymalnym przepływie prądu przez diodę 15 - 20 A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50A to ja mam w spawarce :crossy: przeciez alternator w jawie to nie samochód ludzie nie przesadzajcie

przcież w jawiej jest akumulator 10AH a nie 50AH jak w samochodzie i tzreba pawietać ze nigdy nie pracuje on na pełnej wydajnosci bo inaczej akumulator diabli wezmą prostownika potrzeba 6 diod

Wiem ze 5 Amper wystarczy ale to moje zdanie pozdr

Misiek,trochę przegiąłeś;Twoją spawarką to Ty możesz Sobie spawać "świstakowe sreberka".

6 diod 5A nie zsumuje Ci prądu tak jak byś Sobie tego życzył;pozostanie dalej 5 Amperowym

prostownikiem.

A teraz zupełnie gratisowo dla Ciebie mały wykładzik w temacie prądów płynących w obwodach

elektrycznych(dotyczy również instalacji motocyklowych):

Zsumuj Sobie łaskawie:

-oświetlenie główne-55W dla napięcia 12V->obciążenie ok.4,6A

-pozycja przód+tył-20W----jak wyżej 12V->------------- 1,6A

-zapłon(cewka),chociaż impulsowo,też ok30-40W--------- 3A

-niech jeszcze dojdzie Ci chwilowo stop(21W),kierunek(42W),

sygnał dżwiekowy(jakieś 60W),plus akumulator(hipotetycznie załóżmy

rozładowany,czyli z początkowym poborem prądu gdzieś z 5A)---co da w sumie ok.15A.

I teraz dodajemy do kupki(praw fizyki nie zmienisz;prądy będą sie sumować);jak drut wychodzi

ponad 24A prądu płynącego w obwodzie alternatora(co prawda chwilowo),no i Twoje 5A-mperówki

poooooszły z dymkiem.I żebyś nie wiadomo jakie radiatory dawał(pomijam chłodzenie ciekłym azotem)

to i tak wyjdzie na moje.

pozdro-PADRE

PS.zapomniałem jeszcze o oświetleniu zegarów-ale...niech Ci tam

 

a mostek gretza tez prostuje prad i nie jeste drogi chyba 5zl i jeden wystarczy dokladnie nie wiem jak to sie pisze gretza czy jakos tak

Tak,tak,jak najbardziej,tylko że mostkiem nie wyprostujesz prądu trójfazowego-a taki wychodzi

z każdego alternatora.No chyba że coś odkryłeś wiekopomnego?

 

pozdrówka-PADRE

 

Im diody przystosowane są na wyższy amperaż, tym mniej się grzeją przy określonym natężeniu.

Jeśli zastosujesz diody o prądzie 50A to nawet jak zamontujesz prostownik blisko silnika to się nie spali. Aczkolwiek uważam że wystarczyłyby diody o maksymalnym przepływie prądu przez diodę 15 - 20 A.

Dokładnie tak jak piszesz-podrzuciłem to rozwiązani z typowym prostownikiem samochodowym

bo to najłatwiejsze rozwiązanie i 100% pewne-SPALISZ WSZYSTKO ALE NIE PROSTOWNIK

 

 

JESZCZE RAZ POZDROWIONKA-PADRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mostek gretza tez prostuje prad i nie jeste drogi chyba 5zl i jeden wystarczy dokladnie nie wiem jak to sie pisze gretza czy jakos tak

 

Nie pisz bzdur. Mostek Gretza prostuje prad jednofazowy, alternator daje 3-fazowy.

 

Wedlug mnie wystarczy dac diody kolo 20A. Jesli dasz 50 A to bedzie nawet lepiej bo bedziesz mial rezerwe mocy i powinny byc trwalsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...