Skocz do zawartości

Łańcuszek sprzęgła w Jawie 250


aker6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie?! Byłem się przejechać i ok 10km od domu zaczął żęzić łancuszek i to mocno. Jakoś pomału wróciłem i rozebrałem silnik. Na tym łańcuszku przejechałem niecały tysiąc km, czemu już tak hałasuje? Kupiłem go ze Skuter Dębica. Jakie łańcuszki Wy macie założone i co jaki czas je wymieniacie? Czego to może być przyczyna że tak szybko się wyrobił?? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna jest w lipnej produkcji. Zamiast stawiać na jakość to lecą na ilość. Zobacz czy rolki, które trafiaja na zębatki: wału i kosza przypadkiem nie pokruszyły się. Ja tam miałem w -W-F-M-ce tylko że to było jeszcze na starym łańcuszku i przeskakiwał w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rolki sa całe, tylko na niektorych jak sa łączenia to sie o 05mm powiekszyływ porownaniu z nowym. moze ktoś wie od czego pasuje łancuszek do Jawy?? wymiary to 3/8x3/8 60ogniw. orginalnie bez zapinki, ale chyba to nic nie zmieni jak bedzie z zapinką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała sugestia - czy wymieniałeś koła zebate? Jeżeli nie to w jakim stanie one są? Bo jeśli rzuciłeś na zjechane zebatki nowke łańcuszek to jest normalne zjawisko. Ja u siebie mam oryginalny łańcuszek CZ (od jawy naturalnie) z zapasów poprzedniego włąściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to wina SKUTER DĘBICA. Odradzam kupowania tam. Tłok do jawa 250 który tam kupiłem rozpadł się i narobił dużo szkód (rozwalił mój cylinder z polerowanymi kanałami). Ta firma to syf i jeszcze wkręcali mi że to moja wina. Teoretycznie nie powinieneś zakładać nowego łańcucha na stare zębatki, ale wiadomo jak jest w praktyce i wg mnie to nie jest przyczyną. U siebie jeżdże na oryginalnym. Wole mieć duże luzy, ale oryginalny niż taki ze SKUTER DĘBICA. To samo dotyczy tłoka na którym jeżdże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

praktyce i wg mnie to nie jest przyczyną. U siebie jeżdże na oryginalnym. Wole mieć duże luzy, ale oryginalny niż taki ze SKUTER DĘBICA. To samo dotyczy tłoka na którym jeżdże.

 

Kurde, dołuj mnie dalej :) Zarówno tłok jak i rzeczony łańcuszek mam od Skutera. Tłok rzekomo czeski, łańcuszek, sądząc po opakowaniu też. Za wcześnie w moim przypadku opiniować bo dopiero kończę remont i przejechałem testowo góra 2km. Wyjdzie pewnie w praniu, jak zwykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kurde, dołuj mnie dalej :P Zarówno tłok jak i rzeczony łańcuszek mam od Skutera. Tłok rzekomo czeski, łańcuszek, sądząc po opakowaniu też. Za wcześnie w moim przypadku opiniować bo dopiero kończę remont i przejechałem testowo góra 2km. Wyjdzie pewnie w praniu, jak zwykle.

wszoraj kupiłem tłok a raczej odlew tłoka z lat 60 w czechach w brnie na motobazarze za 5 zł trzeba go dotoczyć do szlifu cylindra i jestem pewien ze pochodzi 30 000 tyś. km.wtedy nie robiono lipy zeby tylko sprzedać.pozdrawiam. perak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kiedyś do jawy 175 zakładałem łańcuszek z wsk 175 a raczej kombinacje 2 łańcuszków bo jeden jest za krótki, nie powinno się ich w zasadzie nitować czyli łączyć ale patent chodził bezawaryjnie. Może łatwiej znaleźć jest takie łańcuszki ze starych zapasów. a i w niektórych autach są jednorzędowe łańcuchy rozrządu(np. peugeot 309 1,3 benz.) więc może to też dobry dawca. Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Zakupiłem właśnie łańcuszek sprzegłowy produkcji czeskiej ( opakowanie wygląda tak samo jak u Skutera ) i ciekawy jestem jego wytrzymałości. Chciałem sie tylko poradzić jak szybko i sprawnie zmienić ten łańcuszek, i czy jest to możliwe bez ściągania całego kosza sprzegłowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to nowy łańcuszek to niestety nie jest to możliwe, musisz zdjąć kosz sprzeglowy i zębatke zdawczą wału, później przelożyć łancuszek i wszystko naraz poskladac.

 

Co do problemów z lancuszkiem, pamietajcie panowie o osiowosci i dystansowaniu kosz sprzeglowego wzgledem zebatki zdawczej, to dosc czesty powod szybkiego wyjezdzania sie lancuszkow w weteranach. Moim zdaniem poszukajcie firm wysylkowych w czechach, pewnie nadal ktos tym handluje a jakos wykonania bedzie nieproporcjonalnie inna;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...