Skocz do zawartości

Jakośc Paliwa Orlen


Rekomendowane odpowiedzi

To nawet nie chodzi o to ze ci moto zamuli tylko zeby silnika nie uszkodzil taki syf, zapodam przyklad sasiada niestety niemotocyklowy ale zawsze jakis...autko opel agila 50tys od nowosci, do remontu cala glowica i co wy na to????? koles myslal ze to przez olej jaki lal do silnika, tylko jaki olej powoduje nadpalanie zaworow??? i jak tera udowodnic ze to wina paliwa.......Pozdrawiam

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki przypadek na orlrenie w Kazimierzu Dolnym po jakiś 20 km moto zamuliło mi dokładnie z ciekawostek na białoruskim paliwie też miałem tak uwielbiane przez Harleyowców PYK-ania :(

Myślę jednak że to wina poszczególnych stacji a nie koncernów żyjemy w socjaliźmie i mamy monopolistów na rynku paliw więc wszyscy ciągną z tej samej beczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Well, ja całe życie tankowałem na Orlenie, ale ostatnio coś mi odbiło i zatankowałem na BP. I moto przejechało 40 km więcej ze zbiornika! Cud? nie wiem, będę sprawdzał, ale coś na pewno w tym jest.

A co do oktanów - jak miałem CZ to czasami miałem dostęp do lotniczego paliwa 100. Może i to robiło gorzej silnikowi, ale szłooooo! jak burza!

 

Pozdrawiam

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzwoniłam do PIH' u . Dziękuję za namiary.

 

Kierownik działu paliw zleci przeprowadzenie dokładnej kontroli.

Zaznaczył, iż nie będzie to możliwe w ciągu 2 najbliższych dni. Sądzę, iż brak kontroli w trybie natychmiastowym , daje spokojnie możliwość personelowi stacji na „podreperowanie” parametrów takiego paliwa w zbiorniku, o ile było rasowane.

 

Ta stacja to Konstancin-Jeziorna.

 

Poinformują mnie pisemnie o wynikach kontroli.

 

A zaraz też zadzwonię i napiszę do centrali Orlenu.

 

Jak ktoś ma jeszcze pomysły , namiary, to śmiało! Idę na całość ! a co !

 

Pozdrawiam,

pa,

Beata

 

 

A ja bedę Cię wspierał bo też najczęściej na tej stacji tankowałem!

Pozdrawiam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość centymetr_sześcienny

"Moim zdaniem , sytuacja jest podobna jak składanie reklamacji w sklepie obuwniczym. Sklep kieruje towar do rzeczoznawcy, który jest opłacany przez sklep (sic!)."

 

litości...

 

co do paliwa się zgodzę- mafia, złodziejstwo, kur**two, jednym słowem polityka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wczoraj zatankowalem na stacji gdzie wiem ze paliwo jakościa nie grzeszy ale wyjscia nie bylo bo dotoczylem sie rozpedem (trochi sie skonczylo) , dzis moto nie osiaga max obrotow, prycha i strzela, wniosek nastepnym razem dopcham do porzadnej stacji.

Co do paliwa z Orlenu , osobiscie prolemow nie mialem ale spotkalem sie z nowymi dislami ktore przy mrozach zamarzaly na vervie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zatankowalem na stacji gdzie wiem ze paliwo jakościa nie grzeszy ale wyjscia nie bylo bo dotoczylem sie rozpedem

Mario daj cynk gdzie tankowałeś? Może to moj okolica i rzeczywiście warto dopchać do lepszej stacji...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak miałem CZ to czasami miałem dostęp do lotniczego paliwa 100.

Z tego co wiem to w lotnictwie używa się nafty lub innych mieszanin a nie paliwa 100-oktanowego ??

 

I nie lubie jak ktoś usiłuje mi wcisnąć kit że miał/ma dostęp do jakichś kosmicznych technologi z d**y wyjętych albo co to on nie wie itd. jak masz bredzic takie pierdoły to się lepiej nie odzywaj... :icon_question: :icon_biggrin:

 

(a ja jak jezdziłem WSK to stosowałem mieszankę plazmy z sokiem z ogórków kiszonych :icon_question: i wymiatała 500 mph i osiągała 999! rpm ( ! - onzacza silnie jakbys nie sqmał :icon_evil: ) - takie fajne jest pier***nie takich bzdetów ?? To że jezdziłeś na spirytusie rozpuchu czy innej rosyjskiej miksturze też mnie nie interesuje zachowaj te "twoje wynalazki" dla samego siebie... brak słów poprostu do takich ludzi...

 

Pozdro.

Edytowane przez -=AUTSAJDER=-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to w lotnictwie używa się nafty lub innych mieszanin a nie paliwa 100-oktanowego ??

Pozdro.

 

...ja tylko powiem że w lotniczych silnikach odżutowych używa się paliwa, które ma sporo powyżej 100oct jakbys nie wiedział jest to paliwo trudno zapalne jak wżucisz do niego zapalona zapałkę to zgasi się jakbyś wrzucił do wody :cool: normalny silnik na takim paliwie nawet by nie zapalił :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie - pierdolety wyszły niezłe.

 

Zastanawiam się jak mocno albo czym musiało by być zasyfione paliwo, żeby zapchac gaźniki. Po kupieniu moto rozebrałem zbiorniki i wyleciał taki syf, że za głowe się złapaliśmy z markom13. Więc filtr zatrzymuje sporo takich syfów.

Niemniej myślę, że sytuacje jakie opisujecie to raczej wynik chrzczonego paliwa - niż świerzo po nalaniu z cysterny. Takie moje zdanie.

 

Piotr

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ja tylko powiem że w lotniczych silnikach odżutowych używa się paliwa, które ma sporo powyżej 100oct jakbys nie wiedział jest to paliwo trudno zapalne jak wżucisz do niego zapalona zapałkę to zgasi się jakbyś wrzucił do wody :cool: normalny silnik na takim paliwie nawet by nie zapalił :cool:

Chwilka, chwilka... to ja czegoś tu nie rozumiem...

 

Liczba oktanowa - liczba określająca jakość paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym. Parametr ten określa odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie detonacyjne podczas sprężania mieszanki oraz podczas rozpoczętego już procesu spalania mieszanki w cylindrze silnika.

 

Paliwo napędza silnik poprzez spalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej w jego cylindrach w wyniku iskry elektrycznej. Spalanie to przebiega w bardzo krótkich cyklach. W trakcie każdego cyklu zmieszana wcześniej z powietrzem benzyna musi ulec możliwie jak najbardziej całkowitemu spaleniu z określoną (dużą) szybkością. Gdy spalanie przebiega zbyt gwałtownie silnik zaczyna "stukać". Stukanie jest spowodowane zbyt gwałtownym (detonacyjnym) spalaniem paliwa i może prowadzić do uszkodzenia silnika szczególnie zaworów, tłoków, korbowodów. Proces spalania zależy od jego warunków, które zależą od konstrukcji silnika, ale jest też zależny od składu chemicznego paliwa.

 

Paliwo składa się zasadniczo z alifatycznych węglowodorów o liczbie atomów węgla od 7 do 10-12. Analizując spalanie poszczególnych węglowodorów z tego zakresu odkryto, że najlepiej spala się tzw. izooktan (2,2,4-trimetylopentan) a najgorzej n-heptan. Mieszając tylko te dwa węglowodory można "symulować" zachowanie prawie wszystkich rodzajów benzyn.

 

Liczbę oktanową benzyn ustala się poprzez porównanie parametrów pracy specjalnego, testowego silnika zasilanego analizowaną benzyną i paliwem uzyskanym przez zmieszanie izooktanu i heptanu. Gdy analizowana benzyna działa tak jak czysty izooktan, przyjmuje się, że ma ona liczbę oktanową równą 100, gdy działa tak jak n-heptan, przyjmuje się, że ma ona tę liczbę równą 0. W pośrednich zakresach analizowana benzyna ma taką liczbę oktanową jak procentowa ilość izooktanu w paliwie składającym się tylko z izooktanu i n-heptanu o takich samych własnościach.

 

W praktyce pomiar taki wykonuje się przy pomocy wykalibrowanego silnika testowego, dla którego robi się raz wykres zależności liczby "stuków" na sekundę w funkcji składu mieszanki izooktan-heptan, a następnie wyznacza się liczbę oktanową testowanego pliwa. Na świecie istnieją dwie normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) - obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. Uważa się, że MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. MON jest średnio o ok. 10 punktów niższe od RON dla tej samej benzyny. W Polsce, podobnie jak w całej Europie obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach podawana na stacjach liczba oktanowa odpowiada bardziej normie MON. Powoduje to, że amerykańska benzyna 87 odpowiada europejskiej 95.

info z wikipedii

Co świadczy o tym że im większa liczba oktanowa tym benzyna jest łatwiej palna... więc kto tu ma rację ?? :banghead:

 

Gdy analizowana benzyna działa tak jak czysty izooktan, przyjmuje się, że ma ona liczbę oktanową równą 100, gdy działa tak jak n-heptan, przyjmuje się, że ma ona tę liczbę równą 0.

Powyższe zdanie oznacza również to, że liczba oktanowa nie może być większa niż 100...

 

Kerozyna - paliwo lotnicze, potocznie nazywana "naftą lotniczą". Jest to niskogatunkowe paliwo węglowodorowe, będące mieszanką węglowodorów cięższych od stosowanych w benzynie. Kerozyna jest paliwem znacznie tańszym od benzyny i jest zdatna do spalania w silnikach turboodrzutowych lub turbowałowych.

również z wikipedii

hmmmm.... :cool:

 

Jeżeli jestem w błędzie to przepraszam ale chce to zrozumieć :D (np. ocb z tą liczbą oktanową w końcu bo do tej pory uważałem że im większa liczba okt. tym lepiej palna jest bęzyna co jest logiczne dlaczego jest droższa itp. (pomijając koszty produkcji :crossy: ) a na tym forum kilkakrotnie spotkałem się z tezą że im większa liczba okt. tym mniej palna (słynny test z wrzucaniem zapałki do 95 i 98 :wink: ) więc jak to w końcu jest ?? :crossy:)

 

Nie zamierzam się kłucić ani gryźć z kimś tylko dowiedzieć się o co w tym biega w końcu.

Pozdro.

Edytowane przez -=AUTSAJDER=-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co świadczy o tym że im większa liczba oktanowa tym benzyna jest łatwiej palna... więc kto tu ma rację ?? :D

 

co o tym świadczy ... cytujesz fragment z którego jasno wynika że im większa liczba okt tym paliwo mniej wybuchowe/bardziej odporne na spalanie detonacyjne/trudniej zapalne... i wyciągasz odwrotny wniosek :D

 

Powyższe zdanie oznacza również to, że liczba oktanowa nie może być większa niż 100...

...hmmm teoretycznie chyba faktycznie nie ale co się stanie jeśli do paliwa dodamy dodatek zmniejszający poddatność paliwa na spalanie detonacyjne ?? czyli do czystego IZOOKTANU dodaje się jakieś dodatki antystukowe ??...

 

co do paliwa lotniczego to faktycznie jest to nafta więc do niej nie odnosi się liczba oktanowa tylko cetanowa... ale tym bardziej to nie zmienia faktu, że przy temp np 20 stopni i normalnym ciśnieniu atmosferycznym taka nafta jest trudnozapalna ... zrób test z zapałką ... więc paliwo lotnicze to paliwo trudno zapalne.. ;)

 

benzyna o liczbie oktanowej im wyższej tym trudniej zapalna... właściwości detonacyjne wysokooktanowej benzyny są mniejsze...

 

Nie zamierzam się kłucić ani gryźć z kimś tylko dowiedzieć się o co w tym biega w końcu.

 

ja też :)

 

ale poczytaj to co cytowałeś i wyciągnij wnioski prawidłowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj dokładnie pogrubiony tekst i wypowiedz się jeszcze raz... bo chyba masz problemy z rozumieniem czytanego tekstu.

 

Edit:

A te domieszki przeciw-stukowe to są związki ołowiu a to całkiem inna bajka...

 

Pozdro.

Edytowane przez -=AUTSAJDER=-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...