Skocz do zawartości

Tuning gaźników


Carlos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Nurtuje mnie pytanie - co można zrobić z gaźnikami w celu poprawy osiągów motocykla. Interesuje mnie to w kontekście silników widlastych (w moim przypadku 2 gaźniki Mikuni)...

Wiem o zestawach DynoJet (nawet kupiłem taki Stage 1)...

Słyszałem o rozwiercaniu gaźników - większa średnica gardzieli...

 

Ale brak mi kompletnego obrazu tematu...

Czy mógłby mi ktoś naświetlić temat? W końcu "It's better to light a candle than live in the darkness" :)

 

Z góry dzięki,

Edytowane przez Carlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie normalny motocykl a nie cruisera, to ci sie obraz wyjasni :)

Na powaznie to w warunkach amatorskich niewiele mozna zrobic, chyba ze chcesz wpakowac sporo pieniedzy w kompleksowa przerobke gaznikow i wydechu. I tak po tym wszystkim zyski na mocy i momencie nie sa powalajace. Moze pompka ci opisze swoje walki z Intruzem, zawsze to na przykladzie lepiej brzmi.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od końca. Rozwiercenie gardzieli gaźnika ma sens ale.... Seryjny silnik może niewiele na tym zyskać ($/KM) a wręcz może stracić bo duża średnica gaźnika "spowolni" przepływ mieszanki. Poza tym jak znajdziesz zakład gdzie coś takiego zrobią to prosze o namiary na PW. Do rozwiercanego gaźnika pasuje pozakładac nowe dysze (a kupienie pojedyńczych dysz w Poland to duuże wyzwanie - nawet do Harleya gdzie części aftermarket jest pełno)).

 

Włożenie "dyno jetów"* moim zdaniem ma sens. W XVS 1100 kompletny stage 1 (gaźniki, filtry, wydech) powinien dac spory przyrost mocy (Dyno Jet podaje około 10 KM na kole - bez wymiany filtra powietrza). Sprawa jest teoretycznie bardzo prosta :

1. Zakładasz sportowy wydech (do cruisera :icon_rolleyes: )

2. wymieniasz filtr powietrza na K&N (lub coś podobnego). Zazwyczaj dobrze jest też przerobić/zmienić airbox

3. Zakładasz nowe dysze i iglice

 

 

 

 

 

* - lub innego jet kit-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to raczej temat interesował od strony teoretycznej... :icon_rolleyes:

 

Tak po prostu, aby mieć jakieś pojęcie...

Chałupniczo...to chciałem 5 lat temu magnetowid naprawić... Po 2 dniach pracy...chciałem już tylko, aby wrócił do stanu sprzed "naprawy" :icon_mrgreen:

Niestety podwórkowa zasada, że silniejszy zawsze zwycięża nie sprawdziła się w tym przypadku :icon_razz:

 

Dzięki Ario za poprawkę - chciałem się tylko pochwalić, że w podstawówce chodziłem na angielski ;)

 

Pompek - zmienić/przerobić airbox? A to tak można? :flesje: O co chodzi z tym airboxem? Dziury w nim powiercić? ;) Na fajkę wodną przerobić czy jak? :icon_razz:

 

Pozdrawiam,

Edytowane przez Carlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompek - zmienić/przerobić airbox? A to tak można? O co chodzi z tym airboxem? Dziury w nim powiercić? Na fajkę wodną przerobić czy jak?

 

jak kupujesz nowego K&N, to w zestawie masz wklejkę /jeśli jest potrzebna/ do modyfikacji komory air box'u. Jest to dodawane fabrycznie wraz z naklejkami, instrukcją, itp ... nic nie musisz wiercić czy zatykać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A airboxem chodzi o to żeby go odblokować (zwiekszyć przepływ powietrza). I tylko nieliczne zestawy K&N mają dołączone zmodyfikowane airboxy. Spora częśc to po prostu zamiennik oryginalnego filtra.

 

W plastikowej imitacji Harleya jaką jest XVS :icon_rolleyes: własciwy airbox jest chyba ukryty pod zbiornikiem. Niemam pojęcia jak to przerobić bo mnie ten typ motocykla nigdy nie interesował. Ale ogólnie to wierci sie dodatkowe otwory, wycina kawałki plastiku lub całkowicie zmienia airbox na inny. Moża tez założyć stożki (ale znowu do Drag Stara będzie to troszkę kombinacji). Poszukaj w necie jakiegoś forum poświęconego Drag Starom i napewno znajdziesz tam potrzebne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompek,

 

Airbox od mojego XVSa jest ukryty w moim pokoju pod szafą :)

 

Ale zwyczajowo jest pod bakiem ;)

Oglądam go i nie ma tam żadnych przegród w środku. Ot pudło, trzy otwory z dołu i tyle...

 

Słyszałem tylko o takich modyfikacjach, jak powiększanie otworu wlotowego od strony filtra przy instalacji K&Na bądź hyperhargera, ale może za słabo słuchałem... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...