Skocz do zawartości

Aajaj potwierdziły się moje nagorsze obawy


Tobik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

' date='22 Lipiec 2006 - 12:45' post='671377']

HHmm.

1.Czy w zbiorniczku dostrzegasz jakies brazowe plamy?? Albo piane, cokolwiek. Wszystko co sie rozni kolorem od plynu chlodniczego. Jesli tak, to oznacza ze wydmuchalo ci uszczelke spod glowicy co nie bedzie tanim zabiegiem.

2. Tak jak wczesniej koledzy pisali, moze byc to termostat(z tym ze napisales ze wetylator sie wlacza to znaczy ze termostat pewnie jest dobry)

3.Sprawdz przy odpalonym silniku czy przewod wylotowy z chlodnicy nagrzewa sie tak samo jak ten wlotowy.

4.Jak bedzie cieply przygazuj troszke i sprawdz czy przypadkiem wskazowka temperatury nie opadla troszeczke.

 

5* Jak juz to sprawdzisz to przyjdz i powiedz jak ma sie cala sprawa. Bedziemy myslec dalej

 

Ad.1. Żadnych plam nie ma.Uszczelki może nie wydmuchało, ale pewnie jest nieszczelna.

Ad.2. Chyba nie termostat, choć głowy tez nie dam. Temperature mierzy, więc chyba jest spoko.

Ad.3. Tego nie zrobiłem :icon_exclaim:

Ad.4. Raczej temp. nie opada.

 

Dodam tez, że głowica chyba jest cała, bo mechanik powiedziałby mi że są jakieś przebarwienia od przegrzania na zaworach, a tam wszystko jest w porządku.

 

Ad.1. Żadnych plam nie ma.Uszczelki może nie wydmuchało, ale pewnie jest nieszczelna.

Ad.2. Chyba nie termostat, choć głowy tez nie dam. Temperature mierzy, więc chyba jest spoko.

Ad.3. Tego nie zrobiłem

Ad.4. Raczej temp. nie opada.

 

Dodam tez, że głowica chyba jest cała, bo mechanik powiedziałby mi że są jakieś przebarwienia od przegrzania na zaworach, a tam wszystko jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba bylo dalej pisac w tym samym temacie, bo tak to koledzy nie znaja historii choroby Twojej VFR:

 

http://forum.motocyklistow.pl/Bark-plynu-w...d39-t52262.html

 

Prawdopodobnie przyczyna jest dalej ta sama - wczesniej plyn tez Ci wyrzucilo (przegrzales silnik).

Tak jak hz10 napisal- wymien ten korek.

Spaliny ze zbioniczka sie wydostaja podczas pracy? Sprawdz na wolnych obrotach, a nastepnie na podwyzszonych.

Jezeli nie to zabierz sie za ten termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba bylo dalej pisac w tym samym temacie, bo tak to koledzy nie znaja historii choroby Twojej VFR:

 

http://forum.motocyklistow.pl/Bark-plynu-w...d39-t52262.html

 

Prawdopodobnie przyczyna jest dalej ta sama - wczesniej plyn tez Ci wyrzucilo (przegrzales silnik).

Tak jak hz10 napisal- wymien ten korek.

Spaliny ze zbioniczka sie wydostaja podczas pracy? Sprawdz na wolnych obrotach, a nastepnie na podwyzszonych.

Jezeli nie to zabierz sie za ten termostat.

 

Tzn jak? ze zbiornika wyrównaczego czy wydostają się spaliny? nie nie, nic się nie wydostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedz jak wspomnial hz10 do mechanika nawet samochodowego i przy pomocy plynu reagujacego ze spalinami sprawdzisz czy spaliny sa w ukladzie chlodzenia. Jesli sa, wiesz juz gdzie masz szukac. Moga byc zanieczyszczone lamelki w chlodnicy, na zewnatrz tez jest czysta? Wyciag chlodnice i posprawdzaj. Przy slabym przeplywie plynu przez chlodnice wszystko bedziesz mial gorace, wentylator sie bedzie zalaczal a a plyn bedzie wyrzucalo ze zbiorniczka. Przy zanieczyszczonej z zewnatrz wentylator tez niewiele pomoze jak nie bedzie przez nia przeplywu powietrza. Jezeli uklad chlodzenia jest zapowietrzony to w miare nagrzewania sie widzialbys w zbiorniczku wyrownawczym jak wywala powietrze a jak stygnie powinien wciagac plyn z powrotem do ukladu Po to jest ten zbiorniczek. Oprocz uszczelki pod glowica, chlodnicy i termostatu w gre moze wchodzic pompa wodna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

' date='23 Lipiec 2006 - 00:26' post='671823']

Dokladnie. Musialbys odlaczyc przewod odprowadzajacy plyn do zbiorniczka. Jesli nic nie leci znaczy ze masz walnieta pompe

 

Moze sprobuj jeszcze odpalic bez korka od zbiorniczka

 

nie wiem czy ktoś czytał mojego posta wcześniej, jak coś to kopiuje go tu jeszcze raz i jeszcze pare rzeczy napisze.

 

 

Hmm dziś coś pośmigałem troszeczke i zauważyłem następujące rzeczy. Od strony korka od chłodnicy widac na plastiku i na przewodach małe kropki zielonego płynu chłodniczego. A jak zgasłem moto to było od strony tego korka słychać lekkie syczenie. Czy możliwe ,że po prostu puszcza powietrze ten korek i układ się zapowietrza? Całkiem możliwe. Ale czy jakby takie coś miało miejsce to myślicie że to właśnie powoduje wdmuchiwanie mi płynu do zbiornika wyrównującego??

Aha dodam , że temperatura przez jakieś 10km była mniej jak połowa, tak połowa z połowy A potem jak przyjechałem , zostawiłem moto na 10 minut, potem znowu pojechałem jakies 2-3 km i skoczyła do połowy.

 

Dziś jeszcze otworzyłem korek od chłodnicy i się okazuje, że płynu chłodniczego jest tyle co kot napłakał. Prawie nic, na dnie ze 4 cm jest i to wszystko.

Motocykl odpala na otwartym korku od zbiornika jak i na otwartym korku od chłodnicy. Pompa zdaje się być ok, bo normalnie odprowadza płyn. Ja mimo wszystko obstawiam uszczelke pod głowicą :icon_exclaim:

Po prostu robi się kolosalne ciśnienie w całym układzie chłodzenia, ciśnienie jest tak duże, że pierwszy raz jak był płyn nalany w odpowiedniej ilosci wywaliło mi w zbiorniczku, a też cisnęło mi przez koreczek od chłodnicy, bo widać jakies plamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ktoś czytał mojego posta wcześniej, jak coś to kopiuje go tu jeszcze raz i jeszcze pare rzeczy napisze.

Hmm dziś coś pośmigałem troszeczke i zauważyłem następujące rzeczy. Od strony korka od chłodnicy widac na plastiku i na przewodach małe kropki zielonego płynu chłodniczego. A jak zgasłem moto to było od strony tego korka słychać lekkie syczenie. Czy możliwe ,że po prostu puszcza powietrze ten korek i układ się zapowietrza? Całkiem możliwe. Ale czy jakby takie coś miało miejsce to myślicie że to właśnie powoduje wdmuchiwanie mi płynu do zbiornika wyrównującego??

Aha dodam , że temperatura przez jakieś 10km była mniej jak połowa, tak połowa z połowy A potem jak przyjechałem , zostawiłem moto na 10 minut, potem znowu pojechałem jakies 2-3 km i skoczyła do połowy.

 

Dziś jeszcze otworzyłem korek od chłodnicy i się okazuje, że płynu chłodniczego jest tyle co kot napłakał. Prawie nic, na dnie ze 4 cm jest i to wszystko.

Motocykl odpala na otwartym korku od zbiornika jak i na otwartym korku od chłodnicy. Pompa zdaje się być ok, bo normalnie odprowadza płyn. Ja mimo wszystko obstawiam uszczelke pod głowicą :bigrazz:

Po prostu robi się kolosalne ciśnienie w całym układzie chłodzenia, ciśnienie jest tak duże, że pierwszy raz jak był płyn nalany w odpowiedniej ilosci wywaliło mi w zbiorniczku, a też cisnęło mi przez koreczek od chłodnicy, bo widać jakies plamki.

a czy czy wywala płyn od razu po zapaleniu moto tzn. na zimnym :icon_exclaim: czy dopiero jak sie rozgrzeje :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisze moja podobna przygode, moze cos Ci to pomoze -> moja NTV miala taka przypadlosc, ze po porzadnym rozgrzaniu, podczas jazdy w miescie (korki, mala predkosc...) temperatura gwaltownie rosla i gdy zszokowany popatrzylem na wskaznik temp przy literce H to plyn sie juz gotowal... odczekalem troche i zaczalem szukac przyczyny -> okazalo sie ze termowlacznik wentylatora jest walniety i wiatrak poprostu sie nie wlacza. na chwile tamtejsza (ok. 200 km od domu) podpialem wiatrak tak aby chodzil non-stop, po przyjezdzie dobralem termowlacznik od Suzuki Swift za 60 zl bo do NTV kosztowal 293 zl... i teraz wszystko dziala jak nalezy, a w hardcorowym upale, podczas jazdy w miescie, wskaznik dochodzi do max 3/4 skali -> wentylator nie pozwala na wiecej.

ktos zadal Ci pytanie czy wentylator sie wlacza -> wydaje mi sie ze nie odpowiedziales na nie (??). moze warto to sprawdzic, jezeli piszesz ze temperatura gwaltownie rosnie.

 

Pozdrawiam i zycze szybkiego usuniecia usterki

abys mogl sie w pelni cieszyc sezonem : )

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

moze warto to sprawdzic, jezeli piszesz ze temperatura gwaltownie rosnie.

 

 

Gwałtownie rosła jak pierwszy raz miałem nalane płynu tyle ile trzeba. Teraz jak mam płynu w chłodnicy pare cm tylko to trzyma sie w normie przy jeździe. Chłodnica jest dobra, sam mechanik to powiedział, więc chyba z nią jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura Ci nie rosnie bo co ma nagrzewac czujnik temperatury plynu? Powietrze? Nie mozna jezdzic motocyklem chlodzonym plynem bez plynu, zreszta kazdym silnikem ktory jest chlodzonym ciecza, bo po prostu go przegrzejesz. Temperatura ktora masz na wskazniku to jest temperatura plynu a nie silnika, i jesli nie ma plynu to co ma pokazac? Dlaczego nie chcesz sprawdzic czy w ukladzie chlodzenia sa spaliny? Najprostsza i najskuteczniejsza metoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano.

Sprawdź termostat, ewentualnie możesz sprawdzić czy bez niego jest to samo. Jeśli nie wiesz dokladnie jak sprawdzic termostat, to pisz. Ja miałem podobną sytuację, niestety to była uszczelka pod glowicą. Jeśli bedziesz wymieniał te uszczelki, to koniecznie daj głowice do planowania. Co do cen uszczelek, to mniej wiecej : "Klasa" 69 zł, "Athena" 59 zł, orginał Hondy 185 zł, (ceny za 1 szt.). Jak będziesz zdejmował głowice, to będziesz też potrzebował podkładki pod kolektory wydechowe, ok. 3zł/szt. no i uszczelke pod pokrywe alternatora. Jest troche pracy przy tym... trochę czasochłonne, najwięcej czasu i pracy chyba zajmuje wyjęcie silnika. W Łodzi w serwisach całość mniej więcej 800 zł za samą robociznę (jeżeli nie będzie komplikacji). Przy dostarczeniu samego silnika już wymontowanego ~300-400.

 

zenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek wywal termostat tak jak ci radzono wcześniej, jeśli ci się blokuje/zacina to może to powodować przegrzanie i odparowanie płynu chłodniczego. Włączający się prawidłowo wentylator lub wskazania temperatury nic do tego nie mają więc nie sugeruj się zanadto ich wskazaniami. Termostat jest urządzeniem powodującym otwieranie się obiegu płynu i jego zamykanie niezależnie od jakichkolwiek czujników i wskaźników tylko od faktycznej temp. płynu i w zależności od budowy układu chłodzenia może to doprowadzić do wygotowania płynu i nawet tego nie zauważysz . Jako przykład mogę przykład mojego katamaranu - mam lekko pękniętą chłodnicę, pęknięcie jest tak małe że nie wycieka na postoju tylko w czasie jazdy. Gdy uzupełnię płyn to w te upały wskaźnik temperatury na chłodnicy pokazuje mi temp. Normalną czyli 3/4 skali ale po kilkudziesięciu kilometrach gdy np. stoję w korku temp. zamiast wzrosnąć to spada do połowy – wtedy wiem że trzeba dolać płynu bo jest jego zbyt niski poziom a czujnik wskazuje tylko temp. chłodnicy a nie płynu. Po zatrzymaniu i ostrożnym otwarciu korka wlewowego (ciśnienie powoduje że wylewa się płyn mimo jego ubytku) dolewam nawet do 1.5 - 2 litrów płynu a w kładzie mam 8 litrów więc ubytek spory.

 

wracając do tematu - jeśli po usunięciu termostatu płynu ci nie ubędzie (silnik będie oczywiście trochę niedogrzany) to sprawa jest oczywista - uszkodzony termostat.

 

termostat można też sprawdzić jeśli masz termometr mierzący temp. do 100 stopni to postaw wstaw termostat w naczyniu z wodą i zacznij podgrzewać przy pewnej zadanej temp. powinien zacząć się otwierać i w końcu osiągnąć max otwarcie - temperatur otwarcia musisz szukać w książce serwisowej, często jest ona wytłoczona na samym termostacie.

 

jeśli to sprawdzisz i okaże się że to nie termostat to nie wróżę nic dobrego (uszczelka o której wspominałeś) - OBY NIE !!!

Edytowane przez dudek146
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

No i sprawdziłem chłodnice. Wszystko w chłodnicy gra na 102. Termostat też, otwiera się, wszystko jest w porządku. To będzie najgorsza opcja czyli uszczelka. Będe musiał dac silnik na sprawdzenie szczelności jeszcze głowicy, bo to w ogóle by była kaplica.

Teraz moje pytanko, czym by to się objawiało jakby była głowica pęknięta? Jakieś wycieki albo coś? Stukanie albo jakies terkoty podczas jazdy? Ja obstawiam uszczelki, choć niewykluczona jest głowica. Jeśli jednak by była głowica to do zbiornika wyrównawczego dostawałoby się więcej gazów, nawet zbiorniczek mógłby ulec pęknięciu może. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze uklad jest zapowietrzony?

 

jak mi w puszcze wyciekl plyn i uklad byl suchy to temp wskazywala 120stopni a nie 0 jak ktos pisal ze bez plynu bedzie zanizac wskazania

 

jak sie zalewa uklad chlodzenia to plyn wlewa sie powoli a nie gwaltownie, pamietaj o otwarciu nagrzewnicy :D ;) ;) :) :cool:

 

ja raz u siebie w aucie zalalem za szybko i po uruchomieniu silnika dzialy sie dziwne rzeczy jedne przewody byly zimne a w drugich az bulgotalo i jakies dziwne cisnienia sie tworzyly, a zbiornik wyrownawczy myslalem ze wybuchnie, wiec prawidlowe odpowietrzenie ukladu jest bardzo wazne

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...