Skocz do zawartości

łańcuszek rozrządu


erniak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym sie dowiedzieć skad wiadomo,ze lancuszek rozrzadu jest do wymiany? czy slychac go na wolnych obrotach na postoju, na biegu jalowym czy dopiero przy obciazeniu, wyzszych obrotach,czy moze przy redukcji ?? i do czego mozna porownac ten dzwiek, czy jest on delikatny czy mocno klekoczący :biggrin: dziekuje za wszelkie odpowiedzi :clap:

pozdrawiam :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luźny łańcuszek to najczęściej szelesty albo jak kto woli rzężenie najczęściej przy schodzeniu z obrotów.

Bardzo często nasila się to w pewnym określonym przedziale obrotów np. 5000-4500

Ale częstą przypadłością CB jest stukający kosz sprzęgłowy.

Słychać to bardzo wyraźnie na wolnych obrotach , po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu stuki cichną.

Naprawa tylko poprzez wymianę kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kosz sprzeglowy to inna para kaloszy... jego juz wyczailem i wiem,ze sobie czasem klekotnie :icon_razz: co najbardziej mnie niepokoi to to,ze podczas jazdy gdy wcisne sprzeglo (silnik cichnie) slysze dziwny dzwiek... taki jakbym na śrube zalozyl podkladke i nia zaczal krecic :icon_rolleyes: na wolnych obrotach,gdy motorek stoi na podnozce nic nie slychac. czy to moze byc rozrzad ??

pozdrawiam :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CB 500 łańcuszek rozrządu jest słyszalny w formie brzęczenia przy około 2500 obr/min. Usłyszysz to przy spokojnym wchodzeniu i schodzeniu z obrotów. Wymieniając łańcuszek nie zapomnij o napinaczu, który jest pietą achillesową wielu modeli Hondy w tym CB 500.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok tylko nikt nie powiedzial mi czy łańcuszek słychać tylko podczas jazdy. bedzie grzechotal gdy postawie moto na centralce,na jałowym biegu i zaczne go wkrecac na obroty ??

Jedyny logiczny sposób aby określić stan łańcuszka to rozgrzanie silnika na podstawce centralnej i wolne wkręcanie na obroty ok3000 i obniżanie obrotów do 2000.

Jeżeli silnik zaczyna brzęczeć, szorować lub klekotać to ostatni dzwonek do wymiany rozrządu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...