Skocz do zawartości

Kawasaki ZZR 1100


Rekomendowane odpowiedzi

Wlewasz bez zmiany filtra 3,2dm3 oleju, a z filtrem 3,5. Wiesz ile masz w silniku. Czasami są problemy z wziernikiem, to prawda. Kiedy zauważysz, że ulega zmianie jego poziom, wtedy robisz dolewki. Zreszta chyba nie jest żadnym problemem sprawdzenie stanu oleju po każdej jeździe czy przed jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cabaniero szkoda,że nie wiedziałem wcześniej,już sobie załatwiłem.W poprzednim poście piszesz coś o kłopotach ze sprzęgłem rozrusznika.U mnie zauważyłem jakieś stuki (nieregularne)przy odpalaniu a potem jak już zapali to czasem też jest taki odgłos,ale nie zawsze.Trochę mnie to jednak niepokoi.Czy to może być właśnie to sprzęgło?Jak wyglądało to u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cabaniero szkoda,że nie wiedziałem wcześniej,już sobie załatwiłem.W poprzednim poście piszesz coś o kłopotach ze sprzęgłem rozrusznika.U mnie zauważyłem jakieś stuki (nieregularne)przy odpalaniu a potem jak już zapali to czasem też jest taki odgłos,ale nie zawsze.Trochę mnie to jednak niepokoi.Czy to może być właśnie to sprzęgło?Jak wyglądało to u Ciebie?

 

Możliwe że to sprzęgiełko... objaw jest zazwyczaj taki, że na początku słychać stukanie podczas kręcenia rozrusznikiem, po jakimś czasie kiedy wyrabiają się wałki i zapadki sprzęgiełko już nie przenosi napędu z rozrusznika na wał i efekt jest taki że rozrusznik kręci, słychać stukanie a wał ledwie się obraca albo w ogóle nie obróci... Zawsze dobrze odpalać moto z wcisniętym sprzęgłem, zawsze to ciut mniejszy opór dla sprzęgiełka i może ciut dłużej wytrzyma... Generalnie w Zygzaku sytuacja przechlapana bo naprawa samego sprzęgiełka niby nie jest droga ani skomplikowana, ale żeby się do niego dobrać trzeba rozbebeszyć silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.To właśnie takie stukanie o którym piszesz słychac u mnie przy odpalaniu.Może wstawić moto zawczasu do serwisu żeby to sprawdzili ew.naprawili,żeby potem mieć z głowy awarię w sezonie?Pamiętasz ile mniej więcej kosztuje taka naprawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.To właśnie takie stukanie o którym piszesz słychac u mnie przy odpalaniu.Może wstawić moto zawczasu do serwisu żeby to sprawdzili ew.naprawili,żeby potem mieć z głowy awarię w sezonie?Pamiętasz ile mniej więcej kosztuje taka naprawa?

 

Ja tego nie naprawiałem . sprzedałem motocykl z tą usterką (nowego właściciela poinformowałem i opuściłem cenę) ... No musisz popytac w warsztatach ile biorą za rozebrania i złożenie 4 cyl silnika, bo to jest największy wydatek... samo sprzęgielko można naprawić poprzez wymianę wałeczków...ale najlepiej poszukać nowego... nie wiem ale coś około 1500 zł... Chyba że kumasz troche mechanikę i zrobisz to sam... ja gdybym nie sprzedał zapewne sam bym się za to wziął... Tylko te stukanie nie koniecznie musi oznaczać że to Ci w sezonie się rozleci... mozliwe że spokojnie wytzyma jeszcze sezon...no ale jesli chce sięm ieć 100% pewności to warto wykorzystac zimę i to zrobić...

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie narazie rozrusznik "kręci" bardzo dobrze. Mam za to inne pytanie. Gdy jest zimy i włącze sanie nagle dostaje wysokich obrotów czasem pona 4000. Gdy troche "odejme" to potafi zgasnąć. Poczatkowo musze cały czas kontrolować obroty żeby nie były zbyt wysokie. Jest na to jakaś rada? Tak to musze stac przy motocyklu i go pilnować :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie narazie rozrusznik "kręci" bardzo dobrze. Mam za to inne pytanie. Gdy jest zimy i włącze sanie nagle dostaje wysokich obrotów czasem pona 4000. Gdy troche "odejme" to potafi zgasnąć. Poczatkowo musze cały czas kontrolować obroty żeby nie były zbyt wysokie. Jest na to jakaś rada? Tak to musze stac przy motocyklu i go pilnować :wink:

 

ja właśnie pilnowałem..kiedy wchodził za wysoko popuszczałem delikatnie ssanie, aż nabierze na tyle temperatury żeby wyłączyć ssanie ... nie ma na to innej rady... lepiej pilnować niż miałby na zimno na ssaniu kręcić 4 tys obr. ja pilnowałem żeby nie przekraczał 3 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dokładnie to samo.Wajcha ssania jest b.czuła.Takie po prostu zrobili przełożenie i koniec.Na ten temat było w artykule o Zygzaku w Świecie Motocykli.W moim bzyku dodatkowo dźwigienka sama odbija i w początkowej fazie rozgrzewania trzeba ją przytrzymywać coby bydle nie zdechło.Ja też staram się wtedy nie przekraczać 3 tysi.Ciekawe czy ta dźwignia powinna utrzymywać się w zadanej pozycji czy powinna właśnie sama odbijać??Po ok.minucie wstępnego rozgrzewu staram się zamknąć całkiem ssanie i lekko dodaję gazu utrzymując małe obroty.Jaknajszybciej rozpoczynam jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff dzięki za odpowiedz. Czyli nieprzejmowac się tylko nauczyć się z tym żyć :biggrin: Mój zygzak był własnie opisywany w Ś-M w dziale używane dokładnie rok temu. Wtedy jeszcze nie był mój ale wiedziałem ze to się zmieni :) Może by tak małe spotkano zrobić w nowym sezonie? Mało nas jest posiadaczy dużego zygzaka. Widze czasem jednego czarnego niedaleko mnie jeździ, tylko jakoś niemoge nigdy go spotkac jak na moto jestem :P A chetnie bym poznał posiadacza i pogadał. Może to ktoś z forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że można się spotkać!No i wymienić spostrzeżenia,doświadczenia o posiadanym sprzęcie.A ja jako że mam go od niedawna to chłonę jak gąbka wszystko co z "Mecenasem"związane.Czasem jestem w Warszawie (ale raczej katamaranem).Jeżdżę na Żoliborz na Gąbińską ,jest tam Najmniejszy Salon Jednośladów(NSJ)Oni siedzą głównie w skuterach,również zabytkowych,a tak się składa,że razem bawimy się w te klocki.Może to niezbyt mądre pytanie,ale tak z ciekawości...ile pocisnąłeś najwięcej Wujkowym Zygzakiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszcie jakie macie szyby w swoich moto?(Tzn.Cabaniero jaką miałeś,bo już nie masz tego sprzęta?)Ja mam tą niższą wersję i już koło 2"paczek"wokół głowy robi się taki Halny,że nie chce się jechać szybciej.Dlatego myślę o założeniu tej szyby tzw.turystycznej-dłuższej i odgiętej ku górze.Pewnie to by coś poprawiło.Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...