Skocz do zawartości

Kawasaki ZZR 1100


Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak bar27 mówi, nie musi chodzić na jałowym biegu, zresztą temp. przy której załącza się wiatrak nie jest wcale jakąś krytyczna dla silnika temperaturą po której silnik wybucha, tutaj akurat margines bezp. japończycy jak nikt inny potrafią wyliczyć (np. amerykanie muszą się wiele od japończyków nauczyc, aby im dorównać w konstrukcjach moto - i nie tylko). A co do USA to oni wszystko mają inaczej :) podobnie jak rosjanie :D . A chcę przypomnieć , że wg polskiego kodeksu drogowego nie wolno jeździć z zapalonymi kierunkami, to tak na marginesie. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zgoda. wylaczenie silnika z wlaczonym wiatrakiem nie doprowadzi go do ruiny. Ale zgodzicie sie ze wiatrak przy wylaczonym silniku chlodzi jedynie ciecz w chlodnicy? chodzilo mi tylko o sprawne schlodzenie silnika, ze bledne jest myslenie ze jak wiatrak przestal chodzic to silnik wrocil do optymalnej temperatury.

 

... a jesli chodzi o wersje US czy EU, podzielam wasze zdanie ale potrzebuje jakiegos bodzca zeby 100% sie przekonac. jak narazie sie miotam z myslami.

 

dzieki!

 

Moje zdanie jest również takie jak bar27, porządna naprawa kosztuje majątek,a połowiczna nie zda egzaminu. Co do różnicy w mocach obu maszyn, to uważam, że to jest tylko odczucie, nie wierzę by amerykaniec miał więcej niż 147 KM, chyba, że byl stuningowany. Jeszcze wypowiem się na temat chłodzenia, tylko silniki z turbosprężarką muszą chodzić na biegu jałowym,kilka minut po forsownej jeździe, jednostki wolnossące można wyłączyć zaraz po jeździe bez żadnych konsekwencji.

 

Pozdrawiam

Januszm

 

 

Czyms jednak mosi sie roznic, jesli nie moca (bo nie mam na to dowodu) to przynajmniej charakterystyka. Oddaje moc juz od samego dołu i jest bardziej narowisty, w czym dla mnie jest lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja jeszcze swojego mam :buttrock: Teraz mam dylemat przyszły sezon razem, czy może zmiana. Jeśli zostanie, to trzeba trochę zainwestować. Martwi mnie ten trzeci bieg, czasem go brakuje. Paliwko leje 95 uniwersalną i śmiga już tak drugi sezon bez problemów. To kto jaki przebieg zrobił swoim zygzakiem w tym sezonie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od maja 7,5 tys. i nadal w trasie...

 

Witam. Ja jeszcze swojego mam :bigrazz: Teraz mam dylemat przyszły sezon razem, czy może zmiana. Jeśli zostanie, to trzeba trochę zainwestować. Martwi mnie ten trzeci bieg, czasem go brakuje. Paliwko leje 95 uniwersalną i śmiga już tak drugi sezon bez problemów. To kto jaki przebieg zrobił swoim zygzakiem w tym sezonie?

 

Inwestuj stary INWESTUJ!!! To jeden z najbardziej prestirzowych sprzetow i w dodatku niema ich az tak wiele u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wiatrakow chlodzacych w instrukcji kawasaki jest wyraznie powiedziane ,aby nie gasic silnika do momentu az wentylatory sie wylacza ,co ma jak najbardziej sens ,pozdrawiam

 

"Oto slowa geniusza" jak mawial poeta... dzieki stary :)

Edytowane przez Misugi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swojego zawsze gasiłem i wydaje mi się ze jest wszystko dobrze. Jednak po wczorajszej jeździe dałem mu popracować aż się wyłączy. Nie wiem jak u Was ale umnie wystarczy kilka razy zatrzymać sie na światłach i wentylator zaczyna prace. Podczas jazdy bez postojów temp. spada i wszystko jest dobrze. Podobno ten typ tak ma. Co do zmiany to zobaczymy na ile kasa pozwoli. Ciesze się ze mogę ujeżdzać taką maszynę. Jednak trzeba dalej iść do przodu. Może zmienie na młodszy rocznikowo? Narazie jesteśmy razem i jest nam dobrze, chodź problemy z trzecim biegiem, są dokuczliwe.

 

Ps. Misugi można się spotkać i pogadać. Często bywam na Ursynowie. Jakbyś widział zygzaka i na nim gościa w forumowej kamizelce odblaskowej to ja. Szybko (jak na zyzgaka) nie śmigam, więc jestem dostrzegalny :)

Edytowane przez bestia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swojego zawsze gasiłem i wydaje mi się ze jest wszystko dobrze. Jednak po wczorajszej jeździe dałem mu popracować aż się wyłączy. Nie wiem jak u Was ale umnie wystarczy kilka razy zatrzymać sie na światłach i wentylator zaczyna prace. Podczas jazdy bez postojów temp. spada i wszystko jest dobrze. Podobno ten typ tak ma. Co do zmiany to zobaczymy na ile kasa pozwoli. Ciesze się ze mogę ujeżdzać taką maszynę. Jednak trzeba dalej iść do przodu. Może zmienie na młodszy rocznikowo? Narazie jesteśmy razem i jest nam dobrze, chodź problemy z trzecim biegiem, są dokuczliwe.

 

Ps. Misugi można się spotkać i pogadać. Często bywam na Ursynowie. Jakbyś widział zygzaka i na nim gościa w forumowej kamizelce odblaskowej to ja. Szybko (jak na zyzgaka) nie śmigam, więc jestem dostrzegalny :)

 

 

Moj ZX mial podobnie nie bardzo ale grzal sie, dopuki nie zdialem chlodnicy oleju i nie wydlubalem z niej piaskownicy. Dodatkowo wyrwalem po trzy warstwy tych malych rzeberek chlodzacych, bo zmasakrowane byly doszczetnie i nie bylo zadnego przeplywu powietrza. Co prawda wiatraki sa przy chlodnicy plynu ale jak olej sie nie studzi to silnik sie podgrzewa i przejmuje chlodzenie plyn. Taka moja teoria, a w praktyce moze chodzi o inny proces zachodzacy w silniku ale po tym zabiegu przestal sie nadmiernie grzac. A moze odpowietrzyc uklad trzeba, sprawdzales zbiornik wyrownawczy?

 

P.s. No ja codzien smigam Rosola od Dolinki Służewieckiej. Widzialem kilka razy kogos na ulicy "LOTA" to jest rog z Rosola na zygzaku tyle ze rocznik mniej niz 93. Ja smigal czarno-szarym. Powiedz tylko gdzie i kiedy a obgadamy bolidy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego twoje wrażenia są raczej subiektywne ponieważ zx11 od zzr 1100 różnił się nazwą handlową, malowaniami, krótszym tylnym błotnikiem i tyle.

 

Różnice w zegarach zaistniały w 95 roku i nie ma tu znaczenia amerykaniec czy europejczyk tylko w 95 roku dorzucono elektroniczny zegarek...

 

Co do oświetlenia to amerykańce mają inne przepisy związane z oświetleniem i tam są troszkę inne moce żarówek i drobne różnice w instalacji, stacyjka ma jedną pozycję więcej.

 

Silniczek jest taki sam w obu wersjach pod warunkiem, że nie trafisz na dławioną europejską wersję... a jałowe obroty możesz sobie ustawić i na 1500 jak chcesz w każdym...

 

A co do jazdy na zzr 1100 na kole to powiem Ci, że jak tego nie zaniechasz to kupisz sobie trzeciego....chociaż nie bo ramę weźmiesz przecież z pierwszego :icon_mrgreen:

To nie model do jazdy na gumie rama się odwdzięczy, zawieszenie też a jak będziesz miał pecha i za wysoko postawisz to i panewka trzecia też przypomni o swoim istnieniu...

 

Tak traktują niektórzy zygzaka a potem wszyscy gadają, że to szrot bo się trzecia panewa sypie...Nie żebym się czepiał ale przez takie sytuacje zajebisty motorek ma taką dziwną reputację :notworthy:

Edytowane przez prezesartur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wiatrakow chlodzacych w instrukcji kawasaki jest wyraznie powiedziane ,aby nie gasic silnika do momentu az wentylatory sie wylacza ,co ma jak najbardziej sens ,pozdrawiam

Tylko i wyłącznie tak robię, nie tylko w moto,w aucie też.Zaś co do benzyny to stosowałem zawsze 95.

Jak wygląda u was sprawa z olejem?Ostatnio wymieniałem-na bloku jest wybite 3.5l zaś na necie znalazłem 4l(z filtrem).Oczywiscie wymieniałem z filtrem,po zalaniu go ok.3,7-3,8 litra okno całe zakryte.jeśli doleje do 4 litrów to cięzko mi będzie sprawdzić jaki ma stan.Chyba,że przyjąc iz początek odkrytego okienka to minimum. Jak jest u was?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie to zebym sie czepial, ale najpierw uwaznie przeczytaj text. Czy ja napisalem gdzies ze stawiam go na kolo? Napisalem, ze "z gazu idzie na kolo", w sesie sam. ZZRa nie stawiam na kolo poniewaz ma za ciezki przod przez podciagi a poza tym trza miec troche umiejetnosci bo jaka kolwiek korekta na kole wymaga wprawy i wyczucia przez jego mase. Troche za bardzo w przeciwna strone i leci. Pozatym sprawa panewki to problem rurki idacej z miski olejowej, byla zle zaprojektowana i niepowstawalo tam cisnienie w 96 to poprawili jednak nadal lepiej lac oleju nieco wiecej. Nastepne to to, ze smarowanie silnika w pozycji pionowej motocykla to nie problem wylacznie zygzaka takze wielu innych maszyn, chcby z tego ze przeznaczone sa do exploatacji na dwuch kolach. Jak ktos chce notorycznie jezdzic na kolce jak to na filmach mozna przyuwazyc to zazwyczaj przerabia uklad smarowania by olej byl pobierany z tej czesci silnika do ktorej splywa w pozycji pionowej, nawet montowane sa swiatla drogowe pod silnikiem, bardziej dla sciemy ale zawsze. I jak napisalem ze byl bez zadnych przerobek to bez zadnych przerobek i to nie tylko moja opinia ze ZX dysponuje wieksza moca, dobra pokusze sie o stwierdzenie lepiej dysponuje moca. Jak sie zdarzy ze naprawie ZXa to cie znajde i sie nim przejedziesz bo ciekaw jestem twojej miny :icon_razz: tez mam kumpli motocyklistow nie od wczoraj i byli podobnego zdania, ma lepszy dol, bardziej agresywnie oddaje moc i lepiej reaguje na gaz.

Tak jak napisalem wczesniej, moze to kwestia charakterystyki silnika, ale roznic miedzy soba to sie roznia. Jedno pytanie, jechales na ZX-11? czy tylko przedstawiasz wyczytane dane katalogowe, ktore i ja czytalem? to tylko pytanie,zadne zlosliwosci...

a co do elektryki, ZX ma 4 bezpieczniki i 1 glowny przy elektromagnesie od rozrusznika. ZZR ma ich 7 i 1 glowny (przynajmniej rocznik 98, moze pozniej bardziej elektryke rozbudowali bo norm niespelniala, tego niewiem). Moim skromnym zdaniem na co to komu. Dodatkowa komplikacja elektryki a ZX jezdzi i ma sie dobrze. A to ze kierunki swieca to wystarczy lutownica kawalek kabla i przelacznik. Jak chce to smigam na kierunkach a jak niechce to mam do dyspozycji europejska lampe przednia z postojowa zarowka i nawet przeglad przechodzi bez problemu.

pozdrawiam.

Edytowane przez Misugi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich dumnych posiadaczy Zygzaków.

Na forum znalazłem ten ciekawy temat i przeczytałem go z zapartym tchem. Powiem szczerze że zbierając do kupy wszystkie opisane usterki oraz porady na ich usunięcie możnaby było wydać dosyć obszerną książkę serwisową.

 

Mam ZZR1000 z 95' kupiłem ją rok temu, sprowadzony z włoch. Kiedy czytam Wasze posty dotyczące usterek zaczynam sie obawiać kiedy u mnie coś wkońcu pęknie... Narazie sezon kończe bezawaryjnie.

 

W lipcu 2008 roku pojechałem na moim zygzaku na wakacyjną wyprawę Polska-Czechy-Słowacja-Węgry-Chorwacja-Bośnia i Hercegowina i powrót. Zrobiłem równiutko 4000km

Muszę napisać, że jestem zachwycony moim zygzaczniem, pokochałem go na maxa.

Sprawił się świetnie. Mimo wysokich temperatur układ chłodzenia, który praktycznie non stop sie załączał nie rozsypał się. Spalanie przy prędkościach do 120km/h oscylowało w okolicach 6 litrów/100km.

Motocykl maksymalnie załadowany do nieba. Trzy kufry namiot torba na baku, mnóstwo przyczepionych rzeczy oraz moja kobieta na plecach sprawiały wrażenie jakbym prowadził ciężarówkę.

Jedyną rzeczą która mnie maksymalnie denerwowała to potrzeba ciągłego naciągania łańcycha, ale przy takim załadunku to raczej normalne.

Sezon zbliża sie już ku końcowi, moja kawa czeka na zimowe serwisowanie (czasami się jeszczę pierdnę po okolicy Wrocka) a w mojej głowie rodzi się pomysł na kolejną wakacyjną wyprawę (na zygzaku oczywiście)

 

Załozyłem wątek na forum, więc jeżeli ktoś miałby ochotę dołączyć do mnie to z całego serca zapraszam.

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=106664

 

Na wyprawę po bałkanach wyruszyłem z Rafałem, człowiekiem, którego poznałem tutaj na forum. Spotkałem się z nim nad Balatonem i dalej już wspólnie kontynuowaliśmy przygodę 2008.

 

Pozdrawiam serdecznie i życzę krótkiej oraz w miarę ciepłej zimy.

2008r- Chorwacja 3900km / 2011r- Bułgaria 4500km

2012r- Alpy i Wenecja 3200km / 2013r- Istria 2600km

2014r- Albania 5000km / 2015r- Montenegro 3500km

2016r- Rumunia 3000km

http://www.motoholik.blogspot.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...