Administrator Dominik Szymański Opublikowano 16 Września 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Września 2003 Z praktyki wynika, że GSX 600f najlepiej się spisuje na polskich dogach ustawiony na 3 poziom - jest wtedy fajnie twardy, a z drugiej strony nie trzęsie tak bardzo. Tak wyszło po licznych eksperymentach z takim motocyklem mojego kumpla Sławka. Pozdro, Paweł Podobnioe w Duce. Jest tam bodaj 19 stopniowa skala w każdej ladze i oczywiście utwardzone są maksymalnie. Jeździ się w miarę dobrze, ale i tak jakby czegoś brakowało (czyżby amortyzator skrętu, hehehe) Podobnie tył, chociaż tutaj standardowy amortyzator Showa to parodia - tylko nastawianie sprężyny... Wstyd. Osobiście skręciłem na maksa i jeździ się o wiele lepiej, niż na miekkim. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 17 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2003 No widze ze pytania sa ale odowiedzi brak.Moze zaczniemy od tego jaka jest mozliwosc regulacji w waszych motocyklach?No właśnie - chętnie bym poczytał opinie tych, którzy wiedzą.Z mojej wiedzy (lub niewiedzy :roll: ) wynika:-napięcie wstępne sprężyny zmienia skok zawieszenia i wysokość motocykla,- regulacja siły dobicia zmienia podatność amortyzatora na ściskanie,-regulacja siły odbicia zmienia podatność amortyzatora na rozciąganie. Jeżeli mam błędne wyobrażenie (bo raczej nie wiedzę) to niech mnie ktoś poprawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2003 Vlaad - skok zawieszenia jest najczęściej ograniczany przez skok amortyzatora, a nie sprężyną (chyba że jast tak twarda, że w praktyce nie da się tego skoku wykorzystać, ale przy padniętym amorze można dobić KAŻDĄ sprężynę). Napięcie wstępne oznacza naprężenie sprężyny w czasie poczynku (na wyprostowanym amorze sprężyna jest mocno, albo lekko naprężona). Trochę się zwiększa wysokość, ale to co czuje kierowca to twardość zawieszenia. Napięcie sprężyny powinno być zgrane z regulacja amora, bo samo twarde ustawienie sprężyny może spowodować bardzo niebezpieczne zachowania - np. twardy przód będzie się odbijał na nierównościach, bo amrtyzacja nie jest wystarczająca (właśnie odpibie o dobiecie). POzdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.