Skocz do zawartości

Regulacja Zawieszenia w motocyklu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Wiem że dla niektórych temat może wydać się banalny, ale dla mnie to trochę magia.... Chodzi mi o regulację amortyzatorów przednich i tylnego. I co to są te naprężenia wstępne? Czy jak jadę sam to mam ustawiać inaczej, a jak jadę z "plecaczkiem" to znowu przestawiać?

Troszkę odczuwam nasze ulice, więc pomyślałem, że może da się coś z tym zrobić...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nioooo! W opisach nowoczesnych motorkow czesto padaja okreslenia ....sila dobicia i odbicia amortyzatora....za cholere nie wiem co daje taka regulacja.W moich mlodych latach jak amorek wogole tlumil to juz bylo dobrze :evil:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

prawde mowiac nie sadze, zeby dla kogokolwiek Twoj problem wydawal sie banalny :) , czesciej poprostu nie zdaja sie sobie z niego sprawy :). Dopiero przy dobrym ustawieniu zawiechy mozna zobaczyc co potrafi sprzet.

Na stronie http://yzfr6.net/manual/ znajdziesz szczegoly dotyczace R6, ale jest tam tez generalnie opisane cale zagadnienie.

R6 ma calkowicie regulowana zawieche, przod i tyl naprezenie wstepne, tlumienie na dobiciu, i odbiciu. Nie wiem jak jest w Twoim bajku, ale jezeli pytasz o naprezenie wstepne, chodzi o naprezenia sprezyn, i wplywa na wysokosc moto, a przez to na polozenie srodka ciezkosci (a nie, jak powszechnie uwazane na twardosc sprezyny).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jak widać w opisie mały zygzak. Przód mam regulowany :naprężenie wstępne i siła odbicia? Po śrubce i nakrętce w każdej ladze... :) Tył tak samo.... Czyli jak:

 

Naprężenie wstępne - to znaczy że skracam sprężynę (tym samym jej skok), czyli od razu jest twardsza? Przyznam, że słyszałem opinie takie jak Marccca, ż dzięki dobrej regulacji można naprawdę podrasować jakość jazdy.... i komfort :)

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

sprobuje znalezc jakies szczegolowe info (orientacyjne nastawy) odnosnie Twojej maszyny. Na szybko odnosnie naprezenia- skrecasz sprezyne- ona podnosi moto, a nie staje sie twardsza!!! To najwazniejsze w tym zagadnieniu- NIE ZMIENIA TWARDOSCI! Tym ustawieniem mozesz po prostu dociazyc tyl lub przod.

Mialem gdzies tutaj fajne materialy o tej magii... musze poszperac!

 

 

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odświeżenie tematu! Czy oba nastawy śruby regulacyjnej w przednich lagach muszą mieć te same wartości? tzn. mam czterostopniową regulację czy dopuszczalna jest sytuacja gdy lewa laga ustawiona jest na "3"kę a prawa na "4"kę? (co by nieco zwiększyło ilość kombinacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z praktyki wynika, że GSX 600f najlepiej się spisuje na polskich dogach ustawiony na 3 poziom - jest wtedy fajnie twardy, a z drugiej strony nie trzęsie tak bardzo. Tak wyszło po licznych eksperymentach z takim motocyklem mojego kumpla Sławka.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...