Skocz do zawartości

Jak jest zblokowany silnik bandita 1200?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałem sie dowiedzieć jak zdławiony jest silniczek tego moto z tego co wiem pochodzi od gsxr 1100 a te miały po ok 150km, w bandicie 1200 moc to jest chyba 98km nie pamietam dokładnie i tak sie zastanawiam czy i jak oddławić ten silnik? a może ktoś jeżdził na takim bandicie? ciekawią mnie opinie jak sie wtedy jeździ w porównaniu z seryjnym pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ,ale napewno taki bandzior pali dużo mniej niz gixxer ,i jest bardziej ukierunkowany na turystyke wiec mozliwe ze masz np wiekszy moment obrotowy na nizszych obrotach,czyli moto jest elastyczniejsze i nie trzeba wysoko kręcic .... poza tym wieksza zywotnośc silnika . mi się tak wydaje ;)

 

 

seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrocone czasy rozrzadu ( inne walki ).

 

Adam M.

oki wałki inne a co z gaźnikami czyki dysze, srednica przelotu, nastawy idt.?

 

no właśnie tak sobie myśle moj gsxr 1100 ma juz swoje przejechane cisnienie juz nie najlepsze dlatego mysle powoli co z tym zrobic kupis silnik do gsxr 1100 olejaka w dobrym stanie graniczy z cudem a silniki do bandita mozna dostac nawet w dobrym stanie i jest ich sporo tylko nie wiem jak tam mocowanie czy duzo trzeba bedzie przerabiac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja podam wyniki swojego małego śledztwa...

Dotyczą one, co prawda FZ 750 (2MG) i FZX 750 (2JE), ale myślę, że co do zasady będzie to analogiczne jak w przypadku Bandita i GSXR.

 

Silniki generalnie są prawie identyczne w swojej budowie, a najważniejsze różnice mające wpływ na charakterystykę to:

1. Gażniki

W obydwu te same gaźniki (Mikuni BDS 34), jednak dysze główne FZ: 105 na 1 i 4 cyl., 102,5 na 2 i 3. FZX: 92,5 na wszystkich. Ustawienie iglic: 3 rowek - FZ, 4 - FZX.

2. Zapłon

Wyprzedzenie zapłonu w FZ: 10 st. przy 1000 rpm, a 42 st. przy 5000

Natomiast w FZX: 41,5 przy 6000 rpm

3. Wałki rozrządu

Wznios krzywek wałka zaworów ssących wynosi 7,6 mm dla FZ, a 7,0 mm dla FZX. Na wydechowym taki sam w obu przypadkach. Nie wiem w jaki sposób, oprócz wzniosu, różnią się jeszcze kształtem.

4. Skrzynia biegów

Trochę inny stosunek przełożeń na poszczególnych biegach. Na przykład na 6 FZ - 1,083, FZX - 1,125.

 

Efekt:

 

Moc max: FZ - 100 przy 10500 rpm, FZX - 87,5 przy 9500 (ale przy 6000 FZ - 35, FZX - 41)

Moment max: FZ - 80 Nm przy 8250, FZX - 78 przy 8000 (generalnie przebieg krzywej momentu podobny, w FZX jest bardziej zbliżony do linii prostej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w inazumie 1200 zmieniony jest rozrzad,gazniki i cos w elektronice ale co to dokladnie nie wiem.

po co zmieniac ten silnik to nie wiem.jest zajebiscie zestrojony

v.max 240

o-100 w 2.9s

0-180 w 9,6s

moment obr.96Nm przy 4500obr/min

moc tylko[?] 98 KM

I jak dla mnie to spoko

ruszy z 5ki

polecam

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandit to piec nie do zajebania moja uwaga nie kombinuj , bo przekombinujesz. Nic tam nie jest zdławione wałki fakt są przekonstruowane ale wał też ( cięższy ) dlatego ma taką charakterystyke . Mam książke serwisową bandita i wszystkie roczniki wykazują moc większości 100 koni !! Nie wieżysz ? ale to prawda rocznikowo idąc np. 96 rok ma 108 !! Nominalnie, pozatym niewielkie przeróbki ( filtr i wydech ) powodują że moc skacze do ok 120 koni ( żródło tych info to serwis w którym widziałem wydruk ) te 98 koni jak piszą to tylko dlatego że nikt tego nie sprawdza i dane biorą z niemieckich katalogów czy coś w tym rodzaju.

 

Plusy Bandita zbiera sie jak lokomotywa , nie trzeba kręcić żeby przyspieszał , trwalszy i mniej spali i co ty na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumialem ze Krzych mysli co zrobic ze swoim silnikiem w GSXR.

Takie silniki sie po prostu remontuje i ulepsza, ale mozesz rowniez wstawic sobie silnik od Bandita czy Inazumy i tez powinien pasowac.

Wszystkie przerobki mozna sprawdzic na forum, czy stronach poswieconych Banditom jak rwniez w Old School Suzuki website.

Niestety wszystko po angielsku. Czytalem o przerobkach silnika Bandita z walkami od GSXR i wyniki byly zachecajace.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...