molic Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Czym moze byc spowodowane spalanie stukowe w simsonie?? Zakupilem cylinder mausner i jak wymontowywalem stary to na starym tloku od spodu byla wypalona czarna plama. Dlaczego tak sie dzialo i co zrobic zeby czasem to samo nie stalo sie z nowym cylindrem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Czym moze byc spowodowane spalanie stukowe w simsonie?? Zakupilem cylinder mausner i jak wymontowywalem stary to na starym tloku od spodu byla wypalona czarna plama. Dlaczego tak sie dzialo i co zrobic zeby czasem to samo nie stalo sie z nowym cylindrem??toże tłok był od spodu z czarną plamą wcale nie znaczy że miałeś spalanie stukowe :banghead: a powstaje ono przy zbyt wysokim stopniu sprężania i źle dobranym paliwie oraz przy źle ustawionym zapłonie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 ...i źle dobranej świecy zapłonowej ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeibR Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 dołącze się do pytania... mam Honde NS-1 montesa 80 i mam nowy tłok kiedy dotarłem około 150 KM i rozebrałem bo mi się łozyska igiełkowe spieprzyły to jak rozebrałem i wziełem tłok to góra tłoka była czarna, czarno-brazowa coś takiego,... znaczy że coś nietak ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 znaczy ze olej hujowy lejesz albo zle gaznik masz wyregulowany :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 ...i źle dobranej świecy zapłonowej ;]racja :flesje: znaczy ze olej hujowy lejesz albo zle gaznik masz wyregulowany :)nieprzesadzaj kilka już rozbierałem i w większości był czrny nalot na denku tłoka od spodu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
molic Opublikowano 11 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 a jak mam teraz 60 ccm i oryginalny zaplon to 1,8 przed gmp to jaki najlepiej ustawic zeby wykorzystac moc tego cylindra?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 i wziełem tłok to góra tłoka była czarna Masz łeb jak sklep ino czytac sie naucz.Gora tloka koledze chyba chodzi o okreslenie denka tloka.W cylindrach ktore posiadają 5-7 kanalowy system plukania cylindra.do ktorcy leje sie dobry olej i mają kątowe wyprzedzenie zaplonu poprzez modul.a takie silniki przy okazji są robione z dobrych materialow nie ma prawa sie osadzac nagar na czesciach roboczych :) Oczywiscie do jakiegos przebiegu.Gdy material zaczyna robic sie chropowaty nierowny oczywiscie takie zjawisko nastepuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 ustaw inaczej zaplon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 (edytowane) ustaw inaczej zaplonMi w simku minimalnie stukało wiec lałem benzyne 98. Pomogło tez minimalne opóźnienie zapłonu. Edytowane 12 Lipca 2006 przez misiek775 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Mi w simku minimalnie stukało wiec lałem benzyne 98. Pomogło tez minimalne opóźnienie zapłonu. Dokładnie Spalanie stukowe zasadniczo może wystąpić w trzech przypadkach:1. Kiepskie paliwo (za niska liczba oktanowa)2. Kombinowałeś z głowicą (np. planowanie) i przedobrzyłeś ze stopniem sprężania3. Nieprawidłowo ustawiony zapłon. Ewentualnie masa nagaru... ale to jest przypadek skrajny. Napewno nie po takim przebiegu jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 roger ale nawet gdby splanowal glowice to i tak nie uzyska duzego spreznia w simsonei i watpie zeby to bylo przez glowice ja stawiam ze zaplon ma zle ustawiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 (edytowane) nawet gdby splanowal glowice to i tak nie uzyska duzego spreznia w simsonei i watpie zeby to bylo przez glowice ja stawiam ze zaplon ma zle ustawiony Ja np. nie planowałem tylko miałem cylinder 60i glowice 50. Spreżanie było na poziomie 12at. Spalanie to pojawiało sie na wyskokich obrotach. Najlepszym rozwiązaniem na dłuższą mete było zastosowanie podkładki pod cylinder z bakielitu(?) o grubości 0,5mm. Wtedy zjawisko ustało. Edytowane 13 Lipca 2006 przez misiek775 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.