Skocz do zawartości

Ile biorą Wam fury oleju??


Rekomendowane odpowiedzi

A mi furka bierze jakieś szczątkowe ilości oleju, najlepsze jest, to że nie ma jak sprawdzić poziomu, ponieważ gdy sprawdzam po dniu postoju na centralce, to jest full, a jak postoi jeszcze ze dwa dni, to poziom spada do połowy :icon_twisted: Zapobiegliwie dolewałem olej i przy przeglądzie Paweł złapał się za głowę, ponieważ było około litra ponad stan :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze przechylaj moto na strone okna przed sprawdzeniem oleum , bo tam mozna dolewac i dolewac :icon_twisted:

 

A mi biera tyle ile musi :icon_razz: przeta pisalem :) a tak serio roznie jak latam kolo domu to ze 200 ml na 1000 km, w trasie przy 140 km/h to i litra by na 1000 wziela

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię wam, że olej spływa i ubywa go w okienku po kilku dniach, nie wiem czym, to jest spowodowane, może taka konstrukcja silnika :icon_twisted: Wujek też tak ma w swojej ZZR 1100. Teraz wiem, że miarodajną kontrolę oleju można przeprowadzić po jednym dniu od jazdy, później olej znika z okienka i wygląda tak jak by go brakowało, co nie jest zgodne z prawdą. Przechylać motocykla przed kontrolą poziomu oleju nie mam zamiaru, ponieważ w ten sposób, zalewa się szkiełko i można mieć przez krótką chwilę nawet maksymalny stan :icon_razz: W instrukcji napisane jest jak wół, sprawdzać w pozycji pionowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię wam, że olej spływa i ubywa go w okienku po kilku dniach, nie wiem czym, to jest spowodowane, może taka konstrukcja silnika :icon_twisted: Wujek też tak ma w swojej ZZR 1100.

 

Dokładnie tak! ZX900 tak samo "gubi olej", po czym okazuje się, że jest go za dużo. Chyba na prawdę za dużo sake japońce wypili i wyprodukowali jakieś cudo :icon_razz: Ruszam (ruszałem, teraz konik zepsuty czeka na rewitalizację) jest minimum. Po dwóch dniach maksimum, po czym po tygodniu np. pół okienka. W tych większych silnikach Kawasaki to chyba norma. Kiedyś mnie to martwiło...

 

...a spalanie:

XJ600, 1986, przebieg 170 000, spalała około 0,6/1000 oleju Motul 5100 15W50

ZX900, 1988, przebieg 140 000, spala 0,033/1000* oleju Motul 5100 10W40

 

* 0,1/3000

Edytowane przez embe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki DR600 89' spala około 2l/1000km. Przebieg licznikowy 30000km. Używałem Castrola GPS 4T 10W-40, a ostatnio dolałem Mobila 10W-40 (1L tańszy o 5zł o Castrola :icon_twisted:) Do wymiany uszczelniacze zaworowe i uszczelka od głowicą bo sa wycieki. Czekam na zime, aż przyjdzie bo szkoda tak wcześnie kończyć sezon :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o przechylenie moto i zalanie okna .Ja robie tak przechylam moto ,olej zalewa okno potem doprowadzam moto do pionu i wtedy mam odczyt ile jest oleju , chodzi oto aby olej z innych czesci silnika dostal sie do komory z oknem.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak:

 

XJta "podróżowana" z prędkościami bliskimi (jak na nią) znacznych, oleju brała więcej. 0,6 litra na 1000, to wartość z jazdy miejskiej i podróżowania do 130km/h. Z kolei GPZ gdy kupowałem miał deklarowane 42 000*km, ale pomimo dobrego stanu nikt nie wierzył, że 17sto letni motocykl ma tak mały przebieg. Ja dodaję do tego jedynkę i ludzie z uznaniem kiwają głowami...także mówię to, co chcą usłyszeć :P Faktem jest, że praktycznie nie palił oleju bez względu na sposób jazdy.

 

* tuż przed wypadkiem przebieg wynosił około 150 000 :biggrin:

Edytowane przez embe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Bzdury koleś pisze .Jeżdżę VN 1500 już 2 rok i nie zaglądam w olej w ogóle ,Robię w sezonie około 8-10 tys km i od wymiany do wymiany.Jakieś bzdury ,słyszałem , mówią ,że Vulcany biorą ,ale chodzi pewnie o pierwsze roczniki z tej serii z roku 96`-98`.Najłatwiej wyrażać opinie powielane przez innych . :)

Pamiętajcie

VULCAN VN 1500 CLASSIC z roku 2003 z przebiegiem 20 tys km nie BIERZE OLEJU !!!!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...