Skocz do zawartości

Polskie motocykle


Pimpek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A po moim mieście krąży legenda jak straremu "Harendzie" przewrócił się koń jak ciągnąl furmanke pełna węgla. Na "szczęście" w domu miał Junaka i zaciągnąl furmanke do domu.

 

 

To rzeczywiscie legenda :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos mi opowiadal, ze gosc kupil junaka- jezdzil nim i nagle cos zaczelo sie tluc- klient rozebral silnik i co znalaz? srubokret. :biggrin:

 

wydaje mi sie to jednak niemozliwe...

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na troche bardziej powaznie Koledzy bajkerzy, to przeciez kazdy z nas wie ze Junak to swietna fura. Ja w archaicznych czasach testowalem zdolnosci crossowe Junaka uciekajac Milicji Obywatelskiej :biggrin: przez pole ziemniakow. Ich Nyska :D nie maila szans... Spylilem..

No i czy to nie super motocykl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwosci crossowe byly widocznie lepsze niz szosowe, poza tym Nysa to byl dosc spory i ciezki pojazd z silnikiem w najlepszym wypadku 70 konnym, a w gorszym 50 konnym - ledwo sie to toczylo.

Do kolegi, ktory wyzej twierdzi ze Junaka mozna uszczelnic tak by nie ciekl - musze cie zmartwic, Junak byl zaprojektowany tak zeby ciekl co najmniej z jednego, a w rzeczywistosci z dwoch miejsc.

Kto wie z jakich ???

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Yool jest blisko, ale nie za blisko :icon_mrgreen:

Otworek na smarowanie lancucha olejem z przelozenia pierwotnego ( przedzial sprzegla ) i otworek odpowietrzenia skrzyni korbowej ( odma ).

Z innych powyzej wymienionych miejsc NIE powinien cieknac, ale czesto cieknie. Proponuje zabawic sie w wymienienie wszystkich miejsc z ktorych zwykle cieknie Junak, po czym sprobujemy zrobic zestawienie tych miejsc z ewentualna rada jak zapobiec kazdemu z tych wyciekow.

Co wy na to ?

Taka lekka dygresja od tematu, ale moze pomoc wlascicielom Junakow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M, ten problem że z otworku odpowietrzania skrzyni wypryskuje olej można spokojnie rozwiazac:)) Poprostu otworek rozwiercic, wstawic w niego kawałek metalowej rurki, i na nia naciagnac weżyk gumowy wyprowadzony wysoko:) a otworek na smarowanie łańcucha bym zatkał i założył bym łańcuch o-ringowy i smarował sprayem castrola do łancuchów:) Dało by tak rade?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten otworek to nie jest odpowietrzanie skrzyni tylko silnika i nie sądze żeby dało sie go rozwiercić bo jest roche nietypowo umieszczony. Ale z dalszej częsci postu to nic nie rozumiem. Najpierw rozwiercić , wyprowadzić rurke a potem zatkać. Tego to już nie rozumiem.

A co do cieknącego silnika to powiem szczerze to mnie nie dotyczy bo umnie tak się uszczelnił że zawet kropelki nie ma pod silnikem. A co do miejsc gdzie może cieknąć to może to być w każdym miejsci gdzie jest słabo uszczelnione.

Edytowane przez GaCek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gacek - skrzynia korbowa jak sama nazwa wskazuje to nie skrzynia biegow, tylko dolna czesc silnika, w ktorej chodzi wal korbowy. Poza tym Kobuz radzi wyprowadzic rure odpowietrzajaca z odmy idaca np na tyl motocykla ( byl tez patent wyscigowy rurka idaca do butelki z otworem w korku ).

A zatkac to radzi smarowanie lancucha.

Cala sprawa dlatego ze napisalem ze sa dwa miejsca ( jak w BSA ), a mozliwe ze smarowanie lancucha w Junaku jest wlasnie olejem z odmy, czyli byloby to jedno miejsce cieknace.

A co ty zrobiles z odma i jak dlugo ci nie cieknie ( ile km ) ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja na temat ale nie na temat, taka mała anegdota.

 

Pewien człowiek którego miałem szczęście poznać, był wielkim miłośnikiem Junaka i dobrym fachowcem jeśli chodzi o te motocykle.

W jego warsztacie gościł nawet Junak Milicji który miał być zrobiony tak żeby chodził jak jego własny :icon_biggrin:

 

Człowiek ten też nie lubił rozwiązań odmy.

Pogrzebał trochę przy silniku i zrobił wyprowadzenie odmy za pomocą cienkiej rurki po za silnik tak by olej nie leciał na koło ani ramę czy ubranie ( w tej chwili nie pamiętam skąd wychodziła ta rurka ale chyba z prawej strony z przodu silnika) ale akurat nie to jest ważne.

 

Ważne jest to, że człowiek ten był bardzo praktyczny i rurka ta była zakończona tak że w szybki sposób zakładało się do niej wąż od pompki i można było w każdej chwili napompować koło :icon_biggrin:

 

 

To ja na temat ale nie na temat, taka mała anegdota.

 

Pewien człowiek którego miałem szczęście poznać, był wielkim miłośnikiem Junaka i dobrym fachowcem jeśli chodzi o te motocykle.

W jego warsztacie gościł nawet Junak Milicji który miał być zrobiony tak żeby chodził jak jego własny :biggrin:

 

Człowiek ten też nie lubił rozwiązań odmy.

Pogrzebał trochę przy silniku i zrobił wyprowadzenie odmy za pomocą cienkiej rurki po za silnik tak by olej nie leciał na koło ani ramę czy ubranie ( w tej chwili nie pamiętam skąd wychodziła ta rurka ale chyba z prawej strony z przodu silnika) ale akurat nie to jest ważne.

 

Ważne jest to, że człowiek ten był bardzo praktyczny i rurka ta była zakończona tak że w szybki sposób zakładało się do niej wąż od pompki i można było w każdej chwili napompować koło :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gacek, a sprawdzales jakie cisnienie sprezania ma twoj silnik ?

Czy w mechanizmie tej odmy masz jakis zawor, czy regulowane jest to przez kolo posrednie pradnicy ?

Pytam, bo w mojej BSA, z odmy nie leci nic oprocz gazow, a to tez nie jest bardzo efektywne rozwiazanie ( zaworek obrotowy za walkiem rozrzadu obracany tym walkiem ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...