Pimpek Opublikowano 5 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 A po moim mieście krąży legenda jak straremu "Harendzie" przewrócił się koń jak ciągnąl furmanke pełna węgla. Na "szczęście" w domu miał Junaka i zaciągnąl furmanke do domu. To rzeczywiscie legenda :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 ktos mi opowiadal, ze gosc kupil junaka- jezdzil nim i nagle cos zaczelo sie tluc- klient rozebral silnik i co znalaz? srubokret. :biggrin: wydaje mi sie to jednak niemozliwe... Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 kurcze ten temat to raczej do Piwa a nie weteranii. spam aż miło :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 dobry temat, zostanie w weterani;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanche_z Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 A tak na troche bardziej powaznie Koledzy bajkerzy, to przeciez kazdy z nas wie ze Junak to swietna fura. Ja w archaicznych czasach testowalem zdolnosci crossowe Junaka uciekajac Milicji Obywatelskiej :biggrin: przez pole ziemniakow. Ich Nyska :D nie maila szans... Spylilem..No i czy to nie super motocykl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Mozliwosci crossowe byly widocznie lepsze niz szosowe, poza tym Nysa to byl dosc spory i ciezki pojazd z silnikiem w najlepszym wypadku 70 konnym, a w gorszym 50 konnym - ledwo sie to toczylo.Do kolegi, ktory wyzej twierdzi ze Junaka mozna uszczelnic tak by nie ciekl - musze cie zmartwic, Junak byl zaprojektowany tak zeby ciekl co najmniej z jednego, a w rzeczywistosci z dwoch miejsc.Kto wie z jakich ??? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanche_z Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Rzeklbym:1.) Simering pradnicy2.) Pokrywa sprzegla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yool Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Wałka zdawczego, tak aby olej ze skrzyni skapywał na łańcuch i go smarował. Dobrze ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Kolega Yool jest blisko, ale nie za blisko :icon_mrgreen:Otworek na smarowanie lancucha olejem z przelozenia pierwotnego ( przedzial sprzegla ) i otworek odpowietrzenia skrzyni korbowej ( odma ).Z innych powyzej wymienionych miejsc NIE powinien cieknac, ale czesto cieknie. Proponuje zabawic sie w wymienienie wszystkich miejsc z ktorych zwykle cieknie Junak, po czym sprobujemy zrobic zestawienie tych miejsc z ewentualna rada jak zapobiec kazdemu z tych wyciekow.Co wy na to ?Taka lekka dygresja od tematu, ale moze pomoc wlascicielom Junakow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Adam M, ten problem że z otworku odpowietrzania skrzyni wypryskuje olej można spokojnie rozwiazac:)) Poprostu otworek rozwiercic, wstawic w niego kawałek metalowej rurki, i na nia naciagnac weżyk gumowy wyprowadzony wysoko:) a otworek na smarowanie łańcucha bym zatkał i założył bym łańcuch o-ringowy i smarował sprayem castrola do łancuchów:) Dało by tak rade? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 (edytowane) Ten otworek to nie jest odpowietrzanie skrzyni tylko silnika i nie sądze żeby dało sie go rozwiercić bo jest roche nietypowo umieszczony. Ale z dalszej częsci postu to nic nie rozumiem. Najpierw rozwiercić , wyprowadzić rurke a potem zatkać. Tego to już nie rozumiem.A co do cieknącego silnika to powiem szczerze to mnie nie dotyczy bo umnie tak się uszczelnił że zawet kropelki nie ma pod silnikem. A co do miejsc gdzie może cieknąć to może to być w każdym miejsci gdzie jest słabo uszczelnione. Edytowane 7 Lipca 2006 przez GaCek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Gacek - skrzynia korbowa jak sama nazwa wskazuje to nie skrzynia biegow, tylko dolna czesc silnika, w ktorej chodzi wal korbowy. Poza tym Kobuz radzi wyprowadzic rure odpowietrzajaca z odmy idaca np na tyl motocykla ( byl tez patent wyscigowy rurka idaca do butelki z otworem w korku ).A zatkac to radzi smarowanie lancucha.Cala sprawa dlatego ze napisalem ze sa dwa miejsca ( jak w BSA ), a mozliwe ze smarowanie lancucha w Junaku jest wlasnie olejem z odmy, czyli byloby to jedno miejsce cieknace.A co ty zrobiles z odma i jak dlugo ci nie cieknie ( ile km ) ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 To nie dokońca tak. Olej z odmy wali na łańcuch, który to zasyfia mi całe koło i reszte częsci. No ale jak postawie motor to nic nie kapie z niej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 To ja na temat ale nie na temat, taka mała anegdota. Pewien człowiek którego miałem szczęście poznać, był wielkim miłośnikiem Junaka i dobrym fachowcem jeśli chodzi o te motocykle.W jego warsztacie gościł nawet Junak Milicji który miał być zrobiony tak żeby chodził jak jego własny :icon_biggrin: Człowiek ten też nie lubił rozwiązań odmy.Pogrzebał trochę przy silniku i zrobił wyprowadzenie odmy za pomocą cienkiej rurki po za silnik tak by olej nie leciał na koło ani ramę czy ubranie ( w tej chwili nie pamiętam skąd wychodziła ta rurka ale chyba z prawej strony z przodu silnika) ale akurat nie to jest ważne. Ważne jest to, że człowiek ten był bardzo praktyczny i rurka ta była zakończona tak że w szybki sposób zakładało się do niej wąż od pompki i można było w każdej chwili napompować koło :icon_biggrin: To ja na temat ale nie na temat, taka mała anegdota. Pewien człowiek którego miałem szczęście poznać, był wielkim miłośnikiem Junaka i dobrym fachowcem jeśli chodzi o te motocykle.W jego warsztacie gościł nawet Junak Milicji który miał być zrobiony tak żeby chodził jak jego własny :biggrin: Człowiek ten też nie lubił rozwiązań odmy.Pogrzebał trochę przy silniku i zrobił wyprowadzenie odmy za pomocą cienkiej rurki po za silnik tak by olej nie leciał na koło ani ramę czy ubranie ( w tej chwili nie pamiętam skąd wychodziła ta rurka ale chyba z prawej strony z przodu silnika) ale akurat nie to jest ważne. Ważne jest to, że człowiek ten był bardzo praktyczny i rurka ta była zakończona tak że w szybki sposób zakładało się do niej wąż od pompki i można było w każdej chwili napompować koło :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Gacek, a sprawdzales jakie cisnienie sprezania ma twoj silnik ?Czy w mechanizmie tej odmy masz jakis zawor, czy regulowane jest to przez kolo posrednie pradnicy ?Pytam, bo w mojej BSA, z odmy nie leci nic oprocz gazow, a to tez nie jest bardzo efektywne rozwiazanie ( zaworek obrotowy za walkiem rozrzadu obracany tym walkiem ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.