michal.051 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 muszę się w końcu zmobilizować i zamknąć ten przód bo pojadę na Borki, Yuby popatrzy i wyjdę na leszcza jakbyście mieli jakieś sugestie, jak to zrobić to proszę o poradę na pw, z bolcami u podnóżek jakoś sobie poradzę, mam trochę narzędzi w garażu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Nie inwestuj w sety, tylko niech Ci ktoś wyreguluje zawieszenie pod CiebieMógłbyś coś więcej napisać na ten temat, na czym to polega i tak dalej? Moja wiedza w tej dziedzinie ogranicza się do wymiany oleju w lagach dlatego chętnie poczytam :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 (edytowane) Generalnie chodzi o ustawienie prawidłowej wartości SAG (powiedzmy, że jest to skok negatywny, tak jak to opisują tutaj: http://www.motocykl-...cja_zawieszenia, może być statyczny oraz dynamiczny - kiedy siedzisz na motocyklu) z przodu i z tyłu. Wtedy zawieszenie poprawnie pracuje, uzyskujesz dobrą trakcję (prawidłowa praca opon), poprawną reakcję na gaz, w zakręcie masz wystarczający prześwit (bo np. w uproszczeniu przy źle pracującym zawieszeniu prześwit może być za mały i stąd tarcie setami i innymi elementami).To jest temat bardzo szeroki, był już poruszany na forum, użyj na szukajce fraz: SAG, regulacja/ustawianie zawieszenia itp. Trzeba też wziąć pod uwagę, że lekkie moto z małymi silnikami, takie jak 125/250 ustawia się trochę inaczej, żeby zminimalizować straty mocy silnika potrzebne na kompresję zawieszeń, dochodzi jeszcze kilka niuansów, jednak ja o tym akurat nie mam pojęcia bo nigdy nie miałem takiego moto :) . Musisz sam poszperać. Edytowane 14 Sierpnia 2012 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Regulacja zawieszenia przerasta jednak moje możliwości, a także możliwości mojej maszyny.... :P Daruje sobie ten temat na razie. __________________________________________________________ Zejście na kolano swoją drogą, ale jak zacząć przygodę z gymkhaną? Nic nie poprawi bezpieczeństwa na drodze tak dobrze jak trening między pachołkami. W związku z tym mam kilka pytań:- Od czego zacząć? Od razu ćwiczyć trasę, czy może robić ósemki, slalom, próbować robić kółka z maksymalnie skręconą kierownicą?- Zauważyłem, że większość ludzi ustawia wysokie wolne obroty biegu jałowego. Bardzo pomocne przy ciasnych manewrach bo nie szarpie koniem. Zmieniać wolne obroty na czas treningu czy na razie zostawić to w spokoju?- Na wyższych pojemnościach całą trasę pokonuje się <chyba?> na 1 biegu. Na jakim biegu mam jeździć skoro na jedynce mam odcine przy 40km/h, a żeby dobrze rozbujać dwójke potrzeba sporo miejsca? Pozdrawiam. Edytowane 22 Sierpnia 2012 przez Adiii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalski Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Dobra, opierdolcie mnie teraz. Co poprawić w sposobie siedzenia (pozycją tego nie nazwę bo obrażę tych którzy siedzą prawidłowo)? No dobra, pewnie wszystko, ale chodzi mi o konkrety. Po swojemu wyciągnąłem wnioski z Waszych rad i jak widać, jakoś na to kolano sszedłem. Moim zdaniem jest lepiej niż wcześniej - na zwieszoną małpę, ale pracy mnie czeka jeszcze mnóstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Zakładka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalski Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Nie wiem czy to kwestia kaca, ale szperam i jakoś się doszperać nie mogę. Zakładka to dociskanie zewnętrznym kolanem do baku czy ułożenie dłoni? Po za brakiem zakładki coś się jeszcze w oczy rzuca? Głowę chyba za słabo odciągam ku wewnętrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 (edytowane) Co poprawić w sposobie siedzenia (pozycją tego nie nazwę bo obrażę tych którzy siedzą prawidłowo)? No dobra, pewnie wszystko Ja Cię opierdzielę za taki sposób myślenia. Do cholery, dlaczego Polacy mają tak niską samoocenę? Ps. zakładka to rozpoczynanie dodawania gazu przed zakończeniem hamowania przednim hamulcem. W samochodach absolutnie podstawowa technika sportowej jazdy (nazywana "hamowaniem lewą nogą", chociaż wcale o hamowanie tak naprawdę nie chodzi). Z tego, co zdążyłem zauważyć, taką techniką w jeździ wyczynowej motocyklem posługuje się np. Nicky Hayden, co dobrze widać w filmie "The Doctor, the Tornado & the Kentucky Kid". W tym samym filmie również widać, że Rossi robi szkolny błąd, bo ciśnie klamkę hamulca trzema palcami, co jawnie dowodzi, że nie był na żadnym szkoleniu ;) Edytowane 26 Sierpnia 2012 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrednose Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 (edytowane) Co to ta zakładka?Jesli można to więcej niżdwa słowa proszę :) Edit:Shermana post troche uprzedził mojego, ale jeśli można prosić o kilka słów więcej to będę wdzięczny. Edytowane 26 Sierpnia 2012 przez marcinrednose Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slusar_o2 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/Trail_brakingtyle, że w polsce jeszcze dodaje się gazu pod koniec hamowania :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrednose Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Marcin Marka dopytaj, gdyby Sherman nie udzielił wyczerpującej odpowiedzi. Własnie zrobiłem małą przerwę w szkoleniu ze względów finansowych.Tak się zastanawiam czy wycisnąć z wrześniowej pogody tyle co sięda i pojździć na kartingi i SpeedDay w połowie września, czy pojęździć na szkolenia.Plan mam taki żeby odpuścić szkolenie i zaliczyć jezdy na kartingu i na torze, żeby zobaczyć jak moto się zachwouje, a w październiku iść na doszkalanie.Pewnie najlepiej i to i toodrazu, ale musze wybierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalski Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Ja Cię opierdzielę za taki sposób myślenia. Do cholery, dlaczego Polacy mają tak niską samoocenę? Słuchaj, w głębi siebie jestem zajarany i bardzo z siebie zadowolony. Panika, strach i niepewność nagle zniknęły i zaczęło iść. Mimo to wstyd mi przyjąć przy Was takie stanowisko bo dzieli mnie od Was przepaść. Dopiero zaczynam przygodę z jazdą na moto i zamiast obwieszczać wszem i wobec że jestem zajebisty, wolę posłuchać krytyki, rad i uwag żeby wiedzieć co poprawić i na co zwrócić więcej uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinekban87 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 to może i mi poradzicie co źle robie, sorry za słaba jakość pozwole sobie jeszcze dwie foty wrzucić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Wojtczak Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Nice 2 finger action ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Kurdę, Panowie, jeździcie na tor, to nie lepiej na miejscu pogadać z kimś kto ogarnia, żeby Was naprostował w razie czego? W Lublinie jest Artur L., w Radomiu natomiast ... no cóż, przyjeżdżają ogarnięci motocykliści :) . Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.