bruzda Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Miernik wykazuje napięcie 12,5 volta przy wyłączonym silniku,po odpaleniu(na ssaniu,ok.3000 obr/min.)napięcie podnosi się o 0,5 volta.Dodam że akumulator pada po ok.50 km jazdy.Co robic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Zmienic akumulator, najprawdopodobniej zwarcie w akumulatorze a z tym juz nic nie zrobisz. pozdr Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Sprobuj z innym aku, albo nawet kable i z samochodowym (wyjety z auta, rozlaczony!). Na swiatlach (pod obciazeniem) przy 3-5tys obrotow powinno byc ~ 14-14,5V. Zmierz napiecie ladowania ze sprawnym aku, wtedy mozna szukac dalej. Jesli szukasz akumulatora to mam na sprzedaz kupilem drugi bo myslalem ze padl, okazalo sie ze winne bylo ladowanie. U mnie nie bylo kontaktu przy reg. napiecia (zasniedzialy i nadpalony konektor). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 (edytowane) Sprobuj z innym aku, albo nawet kable i z samochodowym (wyjety z auta, rozlaczony!). Na swiatlach (pod obciazeniem) przy 3-5tys obrotow powinno byc ~ 14-14,5V. Zmierz napiecie ladowania ze sprawnym aku, wtedy mozna szukac dalej. Jesli szukasz akumulatora to mam na sprzedaz kupilem drugi bo myslalem ze padl, okazalo sie ze winne bylo ladowanie. U mnie nie bylo kontaktu przy reg. napiecia (zasniedzialy i nadpalony konektor).Ale kolega nie ma straszej xj tylko diversion wiec nie 14,5V. W diversion ma byc chyba 13,8-14V. Wiem ze brat ma w diversion z 92r. 13,8V Kolega ma chyba wlasnie 94r. i mial podobny problem. Przlozyl aku z xjty brata do swojej i tez bylo 13,8V. LAdowania sprawdza sie na biegu jalowym przy 5000obr/min bez wlaczonych swiatel. Edytowane 24 Czerwca 2006 przez bekriss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruzda Opublikowano 24 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Dzięki za rady, nie przypuszczalem że wina może leżeć po stronie akumulatora.Wyjmę aku z puszki i spróbuję cos wykombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 A jeszcze jeden teścik. Odpal moto, niech ma ze 2.500 obrotów i zdejmij zacisk minusowy z akumulatora. Jeżeli moto zgaśnie znaczy się że coś z alternatorem nie tak. Może szczotki albo regulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 LAdowania sprawdza sie na biegu jalowym przy 5000obr/min bez wlaczonych swiatel. A skad te rewelacje zes wytrzasnal ???Ladowanie w warunkach domowych sprawdzasz zawsze z wlaczonym swiatlem glownym - jest to sposob na obciazenie aku i pokazanie wlasciwego a nie powierzchniowego napiecia aku, bo przeciez pomiar robisz z klem akumulatora, wszystko jedno czy silnik chodzi czy nie. A jeszcze jeden teścik. Odpal moto, niech ma ze 2.500 obrotów i zdejmij zacisk minusowy z akumulatora. Jeżeli moto zgaśnie znaczy się że coś z alternatorem nie tak. Może szczotki albo regulator Tego tez bym nie polecal, aku to rowniez stabilizator dla szpilek napieciowych idacych z ukladu ladowania, jak chcesz sprawdzic sobie dzialanie alternatora to rozlaczasz lacznik miedzy altkiem a regulatorem i na chodzacym silniku sprawdzasz napiecie pradu zmiennego na 3 parachprzewodow idacych z alternatora ( 1+2 ), ( 2+3 ), ( 1+3 ). Napiecie przy 5000 obrotow musi byc prawie jednakowe 70 - 90 V zaleznie od ukladu, nie moze byc zasadniczych roznic napiecia miedzy parami przewodow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 (edytowane) Kurcze Adam M. uprzedziłeś mnie. ;) ventura lepiej takich rad nie udzielaj. Nie wolno odpinać klem na pracującym silniku. Napięcie jakie wytworzy się wówczas w instalacji może poupalać kilka rzeczy, które teoretycznie może i są zabezpieczone przed przepięciami, jednak praktyka pokazuje co innego. Edytowane 24 Czerwca 2006 przez ober Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 A jeszcze jeden teścik. Odpal moto, niech ma ze 2.500 obrotów i zdejmij zacisk minusowy z akumulatora. Jeżeli moto zgaśnie znaczy się że coś z alternatorem nie tak. Może szczotki albo regulator Tu nie ma szczotek :D , i pomiar ladowania zawsze pod obciazeniem, czyli na swiatlach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruzda Opublikowano 29 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 No i znalazła się przyczyna :icon_mrgreen: Winny jest regulator napięcia.O kupnie oryginału nie myślę bo to cos ok. 20% wartości mojego sprzęta :biggrin: W związku z tym mam do Was małą prośbę, http://www.allegro.pl/item111177127_regula...odele_nowy.html Co o tym sądzice?Warto kupić takie "coś"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Niedawno miałem ten sam problem, zafundowałem sobie http://www.allegro.pl/item111823736_regula...i_kawasaki.html taki regulator i mam ładowanie jak ta lala :biggrin: Fakt, że trzeba troche inwencji własnej aby go zamontować i jest dość duży w porównaniu z oryginałem, ale potężny radiator sprawia, że nagrzewa się w naprawde niewielkim stopniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 (edytowane) Tu masz ten sam regulator za 122zl (z kablami). Ale jak troche sie znasz to i ten za 88zl dopasujesz. :icon_mrgreen: Pzdr.http://www.agmot.strefa.pl/sklep.php?k=29&sid=1713207791 Edytowane 30 Czerwca 2006 przez Zbig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 (edytowane) Do usunięcia Edytowane 30 Czerwca 2006 przez Filip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 No i znalazła się przyczyna :buttrock: Winny jest regulator napięcia.O kupnie oryginału nie myślę bo to cos ok. 20% wartości mojego sprzęta :icon_mrgreen: W związku z tym mam do Was małą prośbę,http://www.allegro.pl/item111177127_regula...odele_nowy.htmlCo o tym sądzice?Warto kupić takie "coś"? W mojej xjcie siedzi taki wlasnie regulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.