Skocz do zawartości

Brak ładowania,xj600 z 1994


bruzda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprobuj z innym aku, albo nawet kable i z samochodowym (wyjety z auta, rozlaczony!). Na swiatlach (pod obciazeniem) przy 3-5tys obrotow powinno byc ~ 14-14,5V. Zmierz napiecie ladowania ze sprawnym aku, wtedy mozna szukac dalej. Jesli szukasz akumulatora to mam na sprzedaz kupilem drugi bo myslalem ze padl, okazalo sie ze winne bylo ladowanie. U mnie nie bylo kontaktu przy reg. napiecia (zasniedzialy i nadpalony konektor).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj z innym aku, albo nawet kable i z samochodowym (wyjety z auta, rozlaczony!). Na swiatlach (pod obciazeniem) przy 3-5tys obrotow powinno byc ~ 14-14,5V. Zmierz napiecie ladowania ze sprawnym aku, wtedy mozna szukac dalej. Jesli szukasz akumulatora to mam na sprzedaz kupilem drugi bo myslalem ze padl, okazalo sie ze winne bylo ladowanie. U mnie nie bylo kontaktu przy reg. napiecia (zasniedzialy i nadpalony konektor).

Ale kolega nie ma straszej xj tylko diversion wiec nie 14,5V. W diversion ma byc chyba 13,8-14V. Wiem ze brat ma w diversion z 92r. 13,8V Kolega ma chyba wlasnie 94r. i mial podobny problem. Przlozyl aku z xjty brata do swojej i tez bylo 13,8V.

 

LAdowania sprawdza sie na biegu jalowym przy 5000obr/min bez wlaczonych swiatel.

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

LAdowania sprawdza sie na biegu jalowym przy 5000obr/min bez wlaczonych swiatel.

 

A skad te rewelacje zes wytrzasnal ???

Ladowanie w warunkach domowych sprawdzasz zawsze z wlaczonym swiatlem glownym - jest to sposob na obciazenie aku i pokazanie wlasciwego a nie powierzchniowego napiecia aku, bo przeciez pomiar robisz z klem akumulatora, wszystko jedno czy silnik chodzi czy nie.

 

 

A jeszcze jeden teścik. Odpal moto, niech ma ze 2.500 obrotów i zdejmij zacisk minusowy z akumulatora. Jeżeli moto zgaśnie znaczy się że coś z alternatorem nie tak. Może szczotki albo regulator

 

Tego tez bym nie polecal, aku to rowniez stabilizator dla szpilek napieciowych idacych z ukladu ladowania, jak chcesz sprawdzic sobie dzialanie alternatora to rozlaczasz lacznik miedzy altkiem a regulatorem i na chodzacym silniku sprawdzasz napiecie pradu zmiennego na 3 parachprzewodow idacych z alternatora ( 1+2 ), ( 2+3 ), ( 1+3 ). Napiecie przy 5000 obrotow musi byc prawie jednakowe 70 - 90 V zaleznie od ukladu, nie moze byc zasadniczych roznic napiecia miedzy parami przewodow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze Adam M. uprzedziłeś mnie. ;)

ventura lepiej takich rad nie udzielaj. Nie wolno odpinać klem na pracującym silniku. Napięcie jakie wytworzy się wówczas w instalacji może poupalać kilka rzeczy, które teoretycznie może i są zabezpieczone przed przepięciami, jednak praktyka pokazuje co innego.

Edytowane przez ober
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jeden teścik. Odpal moto, niech ma ze 2.500 obrotów i zdejmij zacisk minusowy z akumulatora. Jeżeli moto zgaśnie znaczy się że coś z alternatorem nie tak. Może szczotki albo regulator

 

Tu nie ma szczotek :D , i pomiar ladowania zawsze pod obciazeniem, czyli na swiatlach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znalazła się przyczyna :icon_mrgreen:

Winny jest regulator napięcia.

O kupnie oryginału nie myślę bo to cos ok. 20% wartości mojego sprzęta :biggrin:

W związku z tym mam do Was małą prośbę,

 

 

http://www.allegro.pl/item111177127_regula...odele_nowy.html

 

 

Co o tym sądzice?Warto kupić takie "coś"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno miałem ten sam problem, zafundowałem sobie http://www.allegro.pl/item111823736_regula...i_kawasaki.html

taki regulator i mam ładowanie jak ta lala :biggrin: Fakt, że trzeba troche inwencji własnej aby go zamontować i jest dość duży w porównaniu z oryginałem, ale potężny radiator sprawia, że nagrzewa się w naprawde niewielkim stopniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znalazła się przyczyna :buttrock:

Winny jest regulator napięcia.

O kupnie oryginału nie myślę bo to cos ok. 20% wartości mojego sprzęta :icon_mrgreen:

W związku z tym mam do Was małą prośbę,

http://www.allegro.pl/item111177127_regula...odele_nowy.html

Co o tym sądzice?Warto kupić takie "coś"?

 

W mojej xjcie siedzi taki wlasnie regulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...