Skocz do zawartości

honda cb 500 gaśnie po włączeniu biegu


dudek146
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

jak w temacie, stoję sobie na światłach jest pomarańczowe włączam jedynkę i...moto gaśnie.

maiłem to już kilka razy w tym sezonie (cztery razy podczas wyprawy na rozpoczęcie sezonu na bemowo i kilka razy podczas innych przejażdżek. Podejrzewam czujnik bocznej stopki ( w czasie wrzucania biegu jest lekkie szarpnięcie więc może powodować to jakieś chwilowe jego zadziałanie). dodam że moto po zgaśnięciu odpala od razu bez jęknięcia, zjawisko to nie zależy od warunków atmoasferycznych (zdarza się tak samo w deszczu jak i w słoneczny dzień)

miał ktoś może coś podobnego?

 

J jeszcze z innej beczki... odnośnie głośnej zmiany biegów , wiem z czasów MZ że jest coś takiego jak "zgrubna regulacja sprzęgła" (czy jakoś tak to się nazywało), robił to ktoś w Hondzie? Może wtedy skrzynia pracowałaby ciszej a szczególnie dwójka ...

Edytowane przez dudek146
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozprawdzałbym wszystko związane tak jak mówisz z czujnikiem bocznej stopki .. Tym bardziej że zależy to od pogody więc wilgoć może robić swoje ....Co do głośnej dwójki mam to samo zaczynam ją teraz wrzucać przy lekkim pcześniejszym przygazowaniu ...Był tema na forum w tej sprawie ... W przyszłym tygodniu chcę zalać Ceramizer do oleju w silnkiu i zaobserwujuę jak to sie sprawdza ...Podobno między innymi biegi wchodzą płynniej ....pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega MAXV napisał masz coś z czujnikiem stopki, proponuje rozebrać i porzejżeć, możliwe że jakieś luzy są albo niedługo ci padnie :icon_mrgreen:

 

Co do jedynki to niestety tak mają i trzeba sie przyzwyczaić, przed włączeniem 1 pomaga małe przygazowanie z dwa razy, ale tak to nic nie pomoże, TEN TYP TAK MA :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiasłem że NIE zależy od pogody...

 

ale dzięki trochę mnie uspokoiliście, szczególnie tymi biegami.

 

swoją drogą to dziwne, w MZ biegi przy dobrze wyregulowanym sprzęgle są prawie bezgłośne a tu przez te stuki mam wrażenie że coś jest zepsute albo zaraz padnie.

A co do regulacji sprzęgła to wyregulowałem je (luz na klamce) regulatorem na kierownicy, do czego więc jest ten regulator na silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbys nie mógł wyregulowac na kierownicy

 

Nieprawda, do regulacji sprzegla sluzy wlasnie wkret regulacyjny na silniku, moze byc jeszcze mozliwosc regulacji na samej plycie wyciskowej sprzegla, lub mozliwosc przestawienia ramienia wysprzeglika, ale jak jest w CB 500 nie wiem. W kazdym razie regulacja przy dzwigni sprzegla sluzy tylko do wyregulowania sobie luzu na dzwigni, ktory powinien wynosic jakies 10 - 15% zakresu ruchu tej dzwigni, najpierw regulujesz sprzeglo na silniku przy luznej regulacji dzwigni, potem ustawiasz sobie luz na dzwigni.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dudek mialem kiedys Cb 500 z 2000r sprowadzona z wloch ktora w ogole nie odpalala,zaczalem grzebac w niej wlasnie od czujnika i okazalo sie ze to wlasnie to.Ja czujnik kupilem drugi i bylo po srawie.Co do pracy skrzyni u mnie tez tak bylo ze biegi wchodzily dosc glosno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy mówili biegi przy wrzucaniu troche stukają też i u mnie, sprzęgło regulowałem żeby brało w około połowie zakresu raczki i luz tak na 10-15% najpierw na silniku potem na kierwonicy. Co do gaśnięcia to mysle że nie zaszkodzi ściągnąc jej boczki (już swoją rozbierałem ;) ) i posprawdzać elektroniki oprócz czujnika stopki, serwisówka dużo ci da możesz sobie ją ściągnąć np. na emulu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do gaśnięcia motocykla to zapewne czujnik od stopki

 

"z czujnikiem bocznej stopki wspołpracuje czujnik przy klamce sprzegła" móglby mi ktoś powiedzieć do czego są te czujniki przy klamce sprzęgła? bo w mojej cbz też coś takiego jest i głowię się po co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do gaśnięcia motocykla to zapewne czujnik od stopki

 

"z czujnikiem bocznej stopki wspołpracuje czujnik przy klamce sprzegła" móglby mi ktoś powiedzieć do czego są te czujniki przy klamce sprzęgła? bo w mojej cbz też coś takiego jest i głowię się po co...

 

czujnik na sprzęgle pozwala zapalać na biegu, gdy sprzęgło wciśnięte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...