Czarny Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 byłem ostatnio w hurtowni łożysk..i co mi powiedziano ???? już sie nie produkuje otwartych...To jakaś głupota otwarte tyle czasu były są i będą a że jakaś jedna firma ich nie robi to nie znaczy że są one do czterech liter. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Teraz już naprawdę nie wiem co mam zrobić. Ale jeśli już to zdejme osłone (metalowa - cieżko bedzie) z strony wewnętrznej silnika. Kiedyś były otwarte i było wszystko ok , a teraz patrząc na stare łożyska mógłbym powiedzieć że są jeszcze dobre. Teraz tylko mi jest potrzebna umiejetność zdejmowania osłony metalowej z łożyska - jeśli ktoś wie niech mnie oświeci. A jeśli chodzi o syf (który silnik ma syf w środku - chyba taki na złomowisku) w silniku to nie ma mowy, z tego też powodu łozyska nie są narażone na działanie syfu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 To jakaś głupota otwarte tyle czasu były są i będą a że jakaś jedna firma ich nie robi to nie znaczy że są one do czterech liter. POZDRO nie mówie o jednej firmie....tylko o renomowanych firmach... z jakiegoś powodu jednak wprowadzili kryte...i nie z powodu kaprysu pana edka z lini produkcyjnej.. Teraz już naprawdę nie wiem co mam zrobić. Ale jeśli już to zdejme osłone (metalowa - cieżko bedzie) z strony wewnętrznej silnika. Kiedyś były otwarte i było wszystko ok , a teraz patrząc na stare łożyska mógłbym powiedzieć że są jeszcze dobre. Teraz tylko mi jest potrzebna umiejetność zdejmowania osłony metalowej z łożyska - jeśli ktoś wie niech mnie oświeci. A jeśli chodzi o syf (który silnik ma syf w środku - chyba taki na złomowisku) w silniku to nie ma mowy, z tego też powodu łozyska nie są narażone na działanie syfu. jak zdejmiesz osłone to rozpieprzysz łożysko...zostaw ją w spokoju...a patrząc na łożyska dużo nie zobaczysz... jeżeli ci szumią w ręku przy kręceniu tzn że juz sie nadają na złom.... a jeżeli mówisz o "z"jawie miałem kilka egzemplarzy...i nie mów mi że w tym silniku jest błysk... :) szczególnie na wale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Do silnika w jawie zakładam tylko łożyska odkryte i to z obydwu stron. Bo simeringi też wymagają smarowania, a w niektórych silnikach sa dodatkowe kanały przepłukujące łożysko "na wylot". Metalową osłonkę też można "wydłubać" małym śrubokrętem albo wąskim nożykiem. No i nie martw się na pewno nie uszkodzisz wianuszka, chyba że będziesz usuwał tą osłonkę młotkiem i przecinakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Do silnika w jawie zakładam tylko łożyska odkryte i to z obydwu stron. Bo simeringi też wymagają smarowania, a w niektórych silnikach sa dodatkowe kanały przepłukujące łożysko "na wylot". Metalową osłonkę też można "wydłubać" małym śrubokrętem albo wąskim nożykiem. No i nie martw się na pewno nie uszkodzisz wianuszka, chyba że będziesz usuwał tą osłonkę młotkiem i przecinakiem.to po co kupować kryte i przepłacać nawet te pare zł dłubać przy nich śrubokrętem ..jak można kupić nie kryte.... a jeżeli chodzi o zimmeringi to są one do uszczelniania.... a z twojej wypowiedzi wynika że są do jakiś kosmicznych celów.. bo wynika że przez łożysko kryte nic sie nie przedostaje....czyli wniosek jeden po co zimmeringi.. :) :) pomyślcie co piszecie najpierw.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 to po co kupować kryte i przepłacać nawet te pare zł dłubać przy nich śrubokrętem ..jak można kupić nie kryte.... Bo "Asdx21" kupił już kryte ?? Czytaj uważnie. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 to niech je założy i nie poprawia fabryki.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 to niech je założy i nie poprawia fabryki..Z tym poprawianiem to chodzi o łożyska czy o motocykl ?? POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 łożyska muszą być odkryte i najlepiej jak po usunięciu osłon usunie sie też smar tam zawarty. trzeba tez pamiętać że łożyska na wał należy kupić z odpowiednim luzem bo inaczej będzie skucha ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Z tym poprawianiem to chodzi o łożyska czy o motocykl ?? POZDRO o łożyska... ;) :banghead: jawy nie da sie poprawić.... łożyska muszą być odkryte i najlepiej jak po usunięciu osłon usunie sie też smar tam zawarty. trzeba tez pamiętać że łożyska na wał należy kupić z odpowiednim luzem bo inaczej będzie skucha :banghead: co to znaczy z odpowiednim luzem???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotek34 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Panowie ja sie tu nie chce wymadrzac, ale tak na chlopski rozum...Skoro lozysko jest kryte tzn. ze nie potrzebuje samorwania z zewnatrz bo jest ono juz zapewnione przez smar zawarty w lozysku. Wiec, trohce nie rozumie stwierdzenia, ze nie nadaje sie bo w lozyska walzu sa smarowane z mieszanki. Sa smarowane jesli sa otwarte, a jesli sa kryte to po co maja sie byc smaorowane. Dalej czego nei rozumie, to to ze sie zatra. Przeciez jak ktos to konstruowal to chyba myslal, ze skoro to jest lozysko to to bedzie sie krecic i musi sie smarowac zeby sie nei zatrzec. To po co by robili lozyska, ktore maja sie zaraz zacierac. Ale to ejst tylko takie moje myslenie, moze sie myle, ale jakos inaczej nie potrafioe sobioe tego wyobrazic.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Kotek.Strzał w dyche.Łożysko kryte ma o niebo lepsze smarowanie niz odkryte smarowane mieszanką.Montować tak jak są i będzie dobrze.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 moje skromne zdanie: jawa zawsze byla czeskim filmem. zeby odpowiedziec sobie na pytanie kryte czy nie, nalezaloby np sprawdzic jak to jest w etz. otoz oryginalne lozyska do mz sa otwarte, ALE koszyk (plastikowy) jest tak duzy, ze niemal wyglada jak zakryte. dlaczego? odp jest prosta - chodzi o wstepne cisnienie, czyli cisnienie w komorze walu - im wieksze, tym mieszanka pod wiekszym cisnieniem "wylatuje" nad tlok przez kanaly pluczace. z tego wzgledu lozysko ma byc maksymalnie "pelne", ale nie zakryte. otoz... kto kiedykolwiek otwieral lozysko typuRS np firmy SKS, KOYO, itp, czyli dobrych firm?? ja, i to nieraz. smaru jest tyle, ze wystarcza, ale jezeli wejdzie tam kropla benzyny to sie zrobi breja. otoz w tym przypadku (jawy) zastosowalbym lozyska otwarte, bo balbym sie, ze sie zatrze. do mz natomiast produkuja otwarte z maga duzym koszykiem plastikowym, ktory zmniejsza objetosc skrzyni korbowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 a ja powiem tyle że zdań na ten temat będzie tyle co użytkowników na forum... więc każdy zrobi jak uważa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 ale jezeli wejdzie tam kropla benzyny to sie zrobi breja. otoz w tym przypadku (jawy) zastosowalbym lozyska otwarte, bo balbym sie, ze sie zatrze.kolega zawarł sedno sprawy w tym stwierdzeniu co to znaczy z odpowiednim luzem????chodzi o luz łożyska :banghead: ale niei luz montażowy tylko luz wewnętrzny ;) na wał trzeba stosować te z większym luzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.