Skocz do zawartości

WSK 175 Kobuz


Gość SASIX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie .Mam głównie pytania związane z wrażeniami po przesiadzce z ogarka :D Słyszałem że się w kobuize przepala się sprzęgło często ale nei wiem czy to prawda najlepiej jak by osoby które mialy ten moto kiedyś lub mają teraz.Doradźcie czy warto ten motor kupować prosze :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci pewnie o WSK175 .To dość mocny motocykl. Ale ostra jazda na nim powoduje częste awarie skrzyni biegów ( szczególnie drugiego biegu ) ,urywają się również tłoki . Często psuje się również wał korbowy.Jak napisałem wcześniej to dość mocna maszyna (15 kM) ma dość dobre przyspieszenie ( niejedna ETZ150 wymięka). Starsze modele tych motocykli miały lepsze silniki tzw silnik WIATRA były mniej awaryjne .Jeśli jeździsz dość spokojnie i nie katujesz motocykli to możesz kupić ten motocykl ale jeśli chcesz używać go do ostrej jazdy daj sobie spokój bo będziesz cały czas siedział w garażu i dłubał w silniku

Ale oczywiście wybór należy do ciebie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecą tłoki ale rzemieślnicze, są chyba z waty robione. Trzeba dopaść oryginalny tłok z WSK to się pojeździ. Sprzęgło ślizga bo prawdopodobnie poluzowana jest śruba naprzężająca centralna sprężynę sprzęgła. Śruba ta jest zabezpieczona w specyficzny sposób, takim kubeczkiem który trzeba zagiąć na śrubie. Ponieważ ciężko jest dopaść ten element ludzie w ogóle go nie dają , lub jest tak zmaltretowany że także nie daje żadnego zabezpieczenia. Tak więc śruba się luzuje i sprzęgło zaczyna ślizgać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem,

jak sie katuje maszyne to zaden motocykl dlugo tego nie wytrzyma. Poprawnie skrecone sprzeglo nie sprawia zadnych problemow, niestety potrzebny jest do tego nietypowy klucz - jesli sie go nie ma trzeba kabinowac, co nie zawsze sie udaje. I nie przywiazywal bym wagi do tego czy silnik jest Wiatra czy nie, tzw. Wiatr wcale nie byl takim znowu cudem. Ogolnie motor jest malo zawodny i nie sprawia mi praktycznie zadnych problemow poza minimalnymi przeciekami oleju (nie do zwalczenia). Oczywiscie ja moj motor rozebralem i przejzalem, nalezy pamietac ze wszystkie czesci powinny byc oryginalne lub zgodne z oryginalnymi: wlasciwe swiece, sprawna fajka, przerywacz, kondensator i cewka zaplonowa. Jak wszystko jest takie jak trzeba to sie jezdzi bez problemow. 14 koni nie daje szans na duze predkosci i przyspieszenia, ale maluchy i polonezy na swiatlach zostaja z tylu.

I jeszcze jedno - powiedzmy sobie szczerze ze pogloski o duzej awaryjnosci WSK biora sie stad ze czesto sa naprawiane za stodola za pomoca dluta, mlotka i obcegow, bez pojecia i pomyslunku. Ja sam taka wlasnie nabylem, szczescie ze dojechalem do domu zanim kosz sprzeglowy sie calkiem rozkrecil. Teraz wszystko dziala jak w zegarku.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mialem taka WSKe przez rok gdy ja kupilem byla w krytycznym stanie powinienem zrobic w niej caly remont kapitalny po zebatki itp, nic w nia nie wlozylem a i tak sie na niej pojezdzilo nieprawda jest ze siada w tych motocyklach skrzynia biegow ze sprzeglem tez nigdy nie mialem problemow. Oczywiste jest ze kazdy motocykl sie rozpiprzy jesli sie go nie zaluje a ten motorek ma niezlego kopa, jesli jest po remoncie kapitalnym to etz 150 z miejsca nie ma startu. WSK ktora sie sypie jest wską zle zlozoną lub nie szanowaną Jesli masz okazje kupic taki motorek tanio to nawet nie zastanawialbym sie

narka

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam za miesiac WSK i narazie mi sie tylko zalewał ale to przez sanie nie wiedziałem jak tego urzywac ale teraz jest ok i jezdzi jak marzenie (i wyglada :) )

U kumpla jest problem z pierwszym biegiem ale sie przyzwyczajł :D

To jest dobry sprzet po motorowerze. Sam mialem i mam Jawe 50 :evil:

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma taką, a raczej wrak, ale na chodzie. Na sprzęgło nie narzeka, jedyną rzeczą, którą zmieniał to łożysko na wałku zdawczym - a mówiłem że łańcuch za bardzo naciągnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moich kobuzach raczej były problemy z elektryka

cudownym lekarstwem na to była wymiana stacyjki

ale ze stacyjkani tez buwa roznie mo mozna kupic ze sklepu i moze terz niedziałac

dlaego trzeba pilnowac rachunku morna tez pokabinowec ale ja chciałem miec orginal

:evil:

a jesli chodzi o silnik to jest to bardzo wytrzymały silnik który był skastrólowany do motocykla do rajdów enduro ale jak prawie w karzdym dwusówie po 15 tyś km. wał do wymiany

na mojej strace mozesz znalesc pare praktycznych rad porównan i zdiecia :)

powodzenia to bardzo fajny sprzed tylko trzeba do niego podchodzic z sercem

:D

Pituś

niewiem jak to mozliewe u ciebie ale moj kobuz w staniem idealnym nigdy niejechał szybciej niz 90

chyda ze licznik w twej maszynce ma syndrom wachadełkowy

wskazówka lata sobie od 80 do 120 a ty muslałes ze to tyle idzie :lol:

www.sokolriders.com

--- jezdze bo lubie ---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedna sprawa i to bardzo ważna

Chce sobie kupić mam kase ale nie ma skad, najlepiej ze śląska bo nie mam transportu.Jak coś to bym prosił o kontakt jak ktos ma do sprzedania.Nr gg 3223685

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Pituś: i jak tam glowica?

Masz podobnego sprzeta do mnie (ja mam WSK 175 M21W2), wiec moze mozesz mi pomoc :).

Jak zachowuje sie u Ciebie silnik na obracanie manetka gazu :)?

Bo u mnie przy bardzo niewielkim wychyleniu silnik kreca sie na duze obroty :).

Nie wiem czy mam to regulowac, czy tak ma byc :D.

Nie masz moze na zbyciu licznika do WSKI 175? Bo ja mam zamontowany licznik z SHLki.

 

No a jesli o WSKi chodzi, to te motorki rzadza :D. Kto nie mial, niech zaluje :D.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie sie wlasnie zjarala stacyjka... tzn chyba sie rozpadla w czasie jazdy i cos musialo zewrzec, faktem jest ze sie zjaralo. No wiec kupilem nowa, zamontowalem, zaplon i ladowanie jest, ale jak wlacze swiatla to zaplon znika, mial ktos juz kiedys talki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...