Skocz do zawartości

strzelający dniepr ...


zildian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

mam dniepra górniaka 650...

wymieniony przyśpieszacz odśrodowy, ustawiony zapłon, sprawdzona cewka, świece, kable , fajki..

zrzucone i porządnie spasowane cylindry na silnik i głowice, ustawione luzy na zaworach...

gaźniki k-65.. rozlozeone przeczyszczone,,,,

i co ?.....

 

NADAL STRZELA W TLUMIK.....

 

co jest ? :notworthy:

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co, to źle :notworthy:? Mi Ural (ale z podwyższonym stopniem sprężania) na książkowo ustawionym zapłonie też strzela w wydechy. Jak przyspieszę, to jest cisza. Ale ile ja muszę przyspieszyć dokładnie, to jeszcze nie wiem. Ustawiłem na słuch. Teraz niestety nie mam czsu zmierzyć.

Może spróbuj przyspieszyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko ze on strzela w tlumik jak z niskich obrotow odkrecam manete... jakbym ja odkrecil szybko i przytrzymal to pewnikiem by zgasl... jak odkręcam powoli to do średnich wdrapuje sie ok... a na wysokich znow... .. cisza cisz cisza.. i strzal... i znow ciszaaaaaa strzal... kurdebolec..

 

w jeździe to wygląda tak, że do okolo 40km/h jedzie a potem .. ruch jednostajnie STAŁY :notworthy: nawet "przerywany"... jak odkrece do konca manetke strzela i zwalnia... <-- tak bylo przed remontem

 

 

po remoncie jeszcze nie "oblatywalem" go ale wstępne odpalenie pokazuje ze niby jest lepiej... mniej strzela.. ale nadal nie da sie normalnie tym poruszać.

 

 

jedyna mozliwość to chyba gaźniki... jaki poziom ustawić? do tego freza w zbiorniczu pływaka ?

 

bo rozumiem ze jak w tlumik wali to niedomiar beni si ? :)

 

thx Adam... oblookam jutro po robocie.

wydechy przelotowe jezeli to ma cokolwiek do gadania....

Edytowane przez zildian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kolego nie byla wina przyspieszacza, tylko zle ustawionego zaplonu.

Teraz tez podejrzewam ze masz zle ustawiony zaplon i to jest zrodlem twoich klopotow.

Co prawda nie pamietam juz jak sie ustawia zaplon w Dnieprze (odsrodkowy przyspieszacz maksymalnie opozniony czy przyspieszony ), ale daje 90% szansy ze to jest to.

Pozostale 8% niesprawny kondensator i ostatnie 2% na inne problemy w samym aparacie zaplonowym ( nierowno ustawione styki, starta nozka idaca po krzywce itd ).

Wracajac do poprzedniej sytuacji, kiedy miales klopoty z odpaleniem przy starym przyspieszaczu - zaplon powienien byc tak ustawiony by z calkowicie opoznionym przyspieszaczem mozna bylo odpalic moto i zeby ono chodzilo na wolnych obrotach.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo rozumiem ze jak w tlumik wali to niedomiar beni si ?

Jak strzela w tłumik to ma za dużo. Jak strzela w gaźnik, to ma za mało.

Ja też obstawiam zapłon. Drugim strzałem jest właśnie za bogata mieszanka w wyższym przedziale obrotów (znaczy sie iglice powinieneś opuścic).

Jak na luzie go wkręcisz w obroty to przy schodzeniu wali w wydechy? Czy idzie za gazem na luzie? Czyli odkręcając mu stanowczo, ale z wyczuciem manetkę silnik wręca się, czy dławi lub gaśnie kompletnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki. barrdzo dzekuje za rady. :notworthy:

wieczorem wracam grzebac,

dam znac co i jak.

 

ps. moto z obrotów schodzi plynnie bez strzalow.

jak wolno odkrecam manetke to strzela ale jakos tam ciągnie, natomiast jak ostro zapne gajge to umiera... ale jak tylko puszcze to wraca do rownej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapne gajge

Dobre :notworthy:.

Myślę, że zapłon bez ryzyka możesz ustawiać według książki/instrukji/tematu przyklejonego w mechanice weteran (by Pipcyk). Silnik powinien działać bez zarzutu, a że czasem strzeli przy hamowaniu silnikiem w tłumik... Nic strasznego, a ludzie będa się oglądać :). Jeśli nadal będzie przy "gajdze" będzie się dławił - iglice w dół o jeden ząbek.

 

PS: mi k65'tek nigdy nie udało się poprawnie ustawić. Mam seryjne k301 i BARDZO je sobie chwalę. Zarówno łatwość ustawienia, jak i ekonomię spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strzelanie owe moze byc spowodowane:

- przerwa na przerywaczu - niewlasciwa/ styki - badziewie

- kondensator wadliwy badz tez dobrze nie styka obudowa do masy

- kabelki gdzies Ci nie stykaja,cos jest luzne, nie ma masy itp: cewka zaplonowa, stacyjka, aparat.

Przy wkrecaniu na obroty drgania calego ustrojstwa rosna i moze cos fiksowac.

- zaplon zle ustawiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Mi CZ tak strzelał (cicho bo cicho ale strzelał) jak miałem przebicie na świecy,na niskich obrotach ładnie chodził a na wysokich zaczynał strzelac i nie jechał tylko skakał po wymianie świecy wszystko wraca do normy.

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...