Adam M. Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Wwydechu dedykowanym do danego modelu motocykla, z adnotacja producenta ze regulacje sa niepotrzebne sprawa jest chyba jasna, a dla pewnosci po jakims przebiegu mozna sprawdzic kolor swiec.W innych wypadkach sprawa zalezy od uzytkownikow i jak sie powiedzialo A i zmienilo wydech to warto powiedziec B i podregulowac gazniki. Najprostsza regulacja bedzie podniesienie iglicy / iglic o zabek, czyli wzbogacenie mieszanki na przejsciu z wolnych na wysokie obroty, bo tam najczesciej jestesmy podczas normalnej jazdy. Po przeregulowaniu sprawdzamy kolor swiec po co najmniej 20 km jezdzie i rowniez obserwujemy jak zachowuje sie silnik. Drugi zakres regulacji prosty dla przecietnego uzytkownika to wzbogacenie mieszanki na wolnych obrotach i przy poczatku wejscia na wyzsze obroty co robi sie srubami regulacji mieszanki / powietrza na wolnych obrotach.Najwazniejsze tutaj to ustalenie co dana sruba reguluje, mieszanke czy powietrze bo w zaleznosci od tego jej odkrecenie bedzie albo zubazalo albo wzbogacalo mieszanke na wolnych. Zakres tej regulacji nie bedzie duzy i powinien sie zamknac w polowie obrotu w stosunku do sytuacji wyjsciowej. Nie ma zadnych szczegolowych ustawien dla danego motocykla ( np GS500 ) bo kazdy gaznik jest inaczej zuzyty i dla kazdego inna regulacja bedzie dobra, jezeli nie ma sie zaintersowan mechanicznych to lepiej ta sprawe powierzyc mechanikowi z doswiadczeniem i dobrym zestawem srubokretow, tym bardziej ze po przeregulowaniu dobrze jest znowu zsynchronizowac gazniki.Ci ktorzy chca to robic sami - podstawa to serwisowka a z pytaniami zapraszam na priv.Poziom paliwa to ostatnia sprawa ktora bym regulowal, bo jego prawidlowe ustawienie ma wplyw wlasciwie na wszystkie uklady gaznika i wazne jest zeby zrobic to maksymalnie dokladnie dla wszystkich gaznikow co nie jest latwe. W swoim moto ( BSA ) regulacja poziomu zajela mi dobrych kilka dni i kilka zdjec / zalozen gaznikow na moto, a to tylko 2 gazniki i do tego w miare proste ( Amal Concentric ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Już kiedys pisałem o moim problemie z tłumikiem przelotowym i gaźnikami... :notworthy: Temat ten daje duzo do myślenia...U mnie wyglada nastepująco-Motocykl DR800(jak kazdy wie jeden duży garnek i układ przelotowy).Jak go nabyłem moto kopciło na czarno i raz po raz strzelil sobie w wydechu.Moja diagnoza -bogata mieszanka w paliwo.Tak więc-nowy filtr powietrza,świece,czyszczenie gaźników,obniżenie iglic i wyregulowanie poziomu paliwa-blisko dolnej granicy (fabryczna tolerancja 13,6-15,6)ja ustawiłem na 15mm.Wynik--------swiece w końcu nabrały koloru kawy z mlekiem,czyli temperatura spalania raczej dobra(nie tak jak ostatnio na ustawieniach fabrycznych-były czarne jak smoła)Moto przy puszczaniu manetki gazu strzela z wydechu.Czym to może być spowodowane?Świece mają dobry kolor czyli w czym tkwi problem?Może pobiera paliwo z układu ssania?A może duże single tak poprostu mają???????Teoretycznie -przy zakładaniu układu przelotowego powinno się wzbogacać mieszanke(jak pisze ADAM)a nie jak w moim przypadku zubażać. Może poprostu mam wyrobione gaźniki?Wygladają jednak ok. :) Niby prosty silnik ,a problem...pozdrawiam FACHOWCÓW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 no tak a świstak siedzi i zawija w sreberka :) czy ktoś widział ludzi którzy jeżdżą samochodami i kupują orginalne układy wydechowe :notworthy: i jakoś sie silniki nie psują :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Adam i sugerujesz, żeby ludzie ot tak sobie pozwiększali mieszankę na czuja? Jako mechanik powinienes wiedzieć, czym to grozi :notworthy:Ja mam inne pytanie, otóż mam dostęp do analizatora spalin, czy jeśli założyłbym sportowy tłumik, i wyregulował skład mieszanki na fabryczny , to czy byłoby ok, czy może dać te 0,5% (no ale wtedy powinno wzrosnąć spalanie...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacian Opublikowano 11 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Właśnie byłem na motorze w górach już ciemno obracam głowe jak jade a tam w momenice strzału ogień z ruruy leci :notworthy: podkreślam ogień idzie tylko prze odejmowaniu gazu i w momencie wystrzału jutro jade coś z tym robić albo wywalam to gówno i więcej nie chcę zadnych kombinowanych wydechów chodz przedemną kolega jechał ma w sowim arrowa i tez jak odjoł gwałtownie to szedł mu ogień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
winix2 Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 (edytowane) A w suzuki gs 500 , jeśli założę przelotówkę, to co by trzeba zrobić/wymienić jeszcze/wyregulować? Prosze o konkretne odpowiedzi dotyczace Giesy a nie ogóły. :) Ogółem to ja też zastanawiam się nad przelotówką ale ciekawe jaki bedzie miał klank no i co dalej ??????czy jakies regulacje? Prosze o odp. :notworthy: Edytowane 11 Czerwca 2006 przez winix2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxv Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 No teraz to po ptakach bo już kupiłem nie inwestowałem w coś drogiego bo motorem śmigam po górach pogiołem fabryczny i dałem ten http://www.allegro.pl/item109407227_tlumik...motorsport.html Cena jest przystępna głos rewelacja a jak bym pogioł jakiegoś arrowa za 1500zł bym się bardzo :notworthy: Teraz mam pytanie bo rura od cylindra jest troszkę mniejszej średnicy jak w tłumiku wejście moto chodzi pieknie poza tym strzelaniem.Mam pytanko orientujecie się jaka jest różnica między wypełnieniem ''nić bezkońcowa '' a watą szklaną ...Dlaczego pytam ponieważ w tej aukcji gostek zachwala właśnie jego model w przeciwieństwie do konkurencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Już kiedys pisałem o moim problemie z tłumikiem przelotowym i gaźnikami... :notworthy: Temat ten daje duzo do myślenia...Moto przy puszczaniu manetki gazu strzela z wydechu.Czym to może być spowodowane?Świece mają dobry kolor czyli w czym tkwi problem?Może pobiera paliwo z układu ssania? Sprawdz sobie szczelnosc laczenia rura wydechowa / glowica - powinny byc podkladki azbestowo miedziane i nie grubosci zyletki, producent zaleca ich wymiane przy kazdym zdjeciu wydechu, a nikt tego nie robi bo drogie. Do Czmiela - tak wlasnie sugeruje, w bardzo dawnych czasach czyli za mojej mlodosci nie bylo innej drogi i jakos ludzie dawali sobie rade.Jak ktos nie wie jak to koniec jezyka za przewodnika i opcja szukaj - opisywalem to wielokrotnie na forum. Adam M.PS. HZ10 jezeli nie kumasz ze sa jakies roznice miedzy silnikiem samochodu i motocykla to jeszcze dluga droga przed toba :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 No tak, jeśli ktoś ma blade pojęcie o tym, że ma blade pojęcie to nie powinno się nic stać, ale na przykładzie samochodów, ktorych widziałem na prawde dużo uszkodzonych przez samych właścicieli nie byłbym taki pewien, że to dobry pomysł żeby sobie sami grzebali :biggrin: i nie odpowiedziałeś na moje pytanie: jak zmieni się skład mieszanki po zmianie cybucha na sportowy i czy po wyregulowaniu na fabryczny, będzie ok?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Ogółem to ja też zastanawiam się nad przelotówką ale ciekawe jaki bedzie miał klank no i co dalej ??????czy jakies regulacje? Prosze o odp. No to razem prosimy o konkrety :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacian Opublikowano 12 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 No ja się muszę tego wydeszku pozbyć a szkoda za nic nie da się dostroić gaznika do tego by nie strzelało poproatu on ma większą średnice jak u mnie rurka wychodząca od cylindra jak jest chętny oddam za 200zł wydech raz śmigany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 i nie odpowiedziałeś na moje pytanie: jak zmieni się skład mieszanki po zmianie cybucha na sportowy i czy po wyregulowaniu na fabryczny, będzie ok?? Przy zmianie samego tlumika zwykle nic specjalnego sie nie dzieje i powinien chodzic na fabrycznych nastawach, ale tak jak pisalem warto sprawdzic kolor swiec po kilkudziesieciu km jazdy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
winix2 Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 No to razem prosimy o konkrety :clap:Konkretnie to niema kto nam odpowiedzieć szkoda nie? :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Konkretnie to niema kto nam odpowiedzieć szkoda nie? No szkoda... nie ma na forum nikogo, co zmienił w Gs 500 tłumik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 (edytowane) Adam M. to dlaczego miałby się kolor zmienić, skoro skład mieszanki by się nie zmienił (a co za tym zawartość CO2)?? interesuje mnie jak by to było: zakładam wolną końcówkę, podpinam analizator i co po prostu odkręcam dyszę zwiększająca zawartość Co2 powiedzmy o 0,2, tak? co mi to da poza większym spalaniem...?bardziej bogata mieszanka będzie lepiej chłodzić zawór wydechowy?wydaje mi się, że marnej jakości koncówka wydechowa, niedobrana do silnika nie będzie za bardzo wysysać spalin, a tym samym możliwość wypalenia zawo spalinami jest mniejsza, niech ktoś mnie poprawi jesli błądze :biggrin: Edytowane 12 Czerwca 2006 przez czmiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.