grasser Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 (edytowane) Motocykl ostatnio zaczal wydawac dziwne dzwieki dobiegajace z prawej strony, tak wiec zajrzalem cotam sie dzieje w prawym cylindrze ... i znalazlem cos takiego ... http://img339.imageshack.us/my.php?image=dsc002299ie.jpg z kad to sie wzielo ? co moze byc przyczyna i co z tym zrobic ?? co do dziwnych dzwiekow to tylko na wolnych obrotach slychac bylo cos jakby ...skrzypienie ? gdy dodawalem choc troche gazu dziwny dzwiek ustawal. pierscieni wygldaja dobze. dodam ze okazalo sie rowniez ze na prawym korbowodzie jest 0.5 mm luz promieniowy :/ moto chodzilo w zasadzie bez zarzutu i tylko ow dzwiek sklonil mnie do zajrzenia pod glowice... aha i tu drugie moje pytanie... orientujecie sie czy ten wal ma szanse jeszcze chwile pojezdzic? jakie sa konsekwencje zajerzdzenia walu ? pytam bo na kase na remont niema co liczyc niestety i niewiem czy go dojezdzic czy odstawic zeby czekal na przyplyw gotowki .... z gory dzieki za pomoc. Edytowane 10 Czerwca 2006 przez grasser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Widac jakby ci lekko tlok przylapal :icon_question: Sprawdz pierscienie, podpoleruj to miejsce, skladaj do kupy i smigaj dalej, luzem sie poki co nie przejmuj 0.5 mm to zaden luz, sprawdzilbym tylko czy aby dobrze masz wyregulowane gazniki.... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 10 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Moc ... z kad pytanie o gazniki .. sa w fazie regulacji :] dopiero 100 km na tym moto zrobilem i ciagle cos poprawiam. yy zdziwiles mnie troche co do luzu :] nieurwie sie nic ?? szczeze to sie boje :) ... pierscionki wyglodaja ok. na tloku lekke slady przytarc z obu stron (slad na cylindrze tylko od dolu). czym to z polerowac ? papier scierny(grubosc ??) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Na oko sprawdzasz pierścienie? Jak z kompresją? Gaźniki powinny być ustawione wystarczajaco bogato, by silnik się nie przegrzewał, tłoki nie puchły i się nie przycierały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 10 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 (edytowane) hm. pierscienie na oko ofcorz :] ale przed poskladaniem posprawdzam luzy na zamkach jeszcze.komprsje sprawdze jak zloze ten cylinder. juz dawno mialm to zrobic. co do mieszanki... kolor swiecy przepisowy. jedyny dsziwny objaw to to ze jak puszcze gwaltownie gaz to strzela lekko z wydechow. zdziwilem sie jak zobaczylem ta uszkodzona gladz bo do tej pory przez 100km ktore przejechalem nigdy nic sie niedzialo. tzn nic przynajmneij niezauwazylem... mozliwe ze to pamiatka po poprzednim wlascicielu ? w sumie niema co narzekac :] jak na motocykl za 700 zl z papierem to i tak niezle :] dorzuce jeszcze jedna fotke ...http://img218.imageshack.us/my.php?image=d...240large6no.jpgtlok ma widoczne takie male wglebienie na samym srodku... drugi tego niema ... tak ma byc czy cus sie psuje ? :] Edytowane 10 Czerwca 2006 przez grasser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 :icon_question: to jest uralowy tłok :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 10 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 (edytowane) ciekawych rzeczy sie dowiaduje :] czyzbym mial tloki od czegos innego ?? no w uralu siedzi to myslalem ze uralowy :] w sumie bym sie niezdziwil bo jak kupilem ten motocykl to byl polaczeniem jawy, pannoni,MZ,BMW i kilku innych nieznanych mi pojazdow... ale silnik wyglodal na nieprzerabiany ...a wiec jak ... ta dziorka to cos powaznego czy tak ma byc ? Edytowane 10 Czerwca 2006 przez grasser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 widzac ten tlok to ladnie musi brac olej :banghead: dziurka sie nie przejmuj... :icon_question: P.S. Zaladowalem kiedys kilka zdjec swojego maxa na ten imageshack, tylko zgubilem linki do nich, jest mozliwosc jakos je odnalezc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Sluchaj daj zobie spokoj ze czyszczeniem tego cylindra itp. Tłok na 100% nie jest uralowski. Ja bym ci radził wydać troche pieniędzy i zrobić pożonnie ten silnik. Więc ja bym radził taki sposób.Wlasnie jestem po 1 szlifie w moim uralcu.Kupić: - 2 tłoki i komplet pierścieni na I szlif< 60zł+20zł>- sworznie 2 szt.- zawlecznkiDać cylindry do szlifu, pozatym kup sobie komplet uszczelek do urala bodajze placilem 25 zł. Wymień wszystkie uszczelki, możesz jeszcze splanować głowice aby ładnie przylegała do cylindra. W razie czego sluże pomocą.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 (edytowane) Jaka jest srednica tloka ? Nie sa to czasami polderowskie tloki ?Po drugie nie wiem czy one nie maja poprzesuwanych sworzni wzgledem osi tloka. Nalezalo by to sprawdzic i zobaczyc czy wlasciwie tlok jest zalozony. Te przytarcia sa tylko gora- dol? Na bokach nic nie ma ? Hmm... Co do tej dziurki to jest ona dokladnie w miejscu wystepowania swiecy zaplonowej. Czy w glowicy nie bylo cos kombinowane z gwintem, wkrecane jakies tulejki ? Swieca nie wystaje ponad komore spalania ? Edytowane 10 Czerwca 2006 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 10 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 (edytowane) Przytarcia na tloku gora dol, na cylindrze tylko na dole ... wyglodaja na stare bo glebiej byly juz idealnie gladkie tylko lekkie odbarwienie pozostalo ...pozatym gdyby mi tak przytarlo podczas jazdy to bym poczol :] Wojtas... jasne mam taki zamiar ale chwilowo nawet niestac mnie na litr benzyny zeby uralca odpalic :] na wakacjach za granice jade pieniazki zbierac, po powrocie w ural zainwestuje. hehe:] co do oleju to w ciagu tych 100 km niewzial go zaduzo ... szczeze to nalalem max i tyle jest nadal ... aha ... wojtas jak mam wziac 1 szlif tloki jak to juz jest 2 :] kwestia tylko od czego ... MOC ... chyba niebardzo znajdziesz te zdiecia ... szukaj linka moze gdzies zostawiles ? :] aha ... uralowskie tloki maja 3 czy 4 pierscienie ?? bo tu sa tylko 3 srednica cylindra 77 mm Edytowane 10 Czerwca 2006 przez grasser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Dla mnie ta dziurka to nakielek od tokarki - tlok byl przerabiany. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Jak 77 to bylo cos tulejowane. Ural ma nominal na 78.Sprawdz to przesuniecie sworznia. Dla mnie ta dziurka to nakielek od tokarki - tlok byl przerabiany. Adam M. No wlasnie o ktora dziurke chodzi :) ? Ja myslalem o tej na gorze tlok ma widoczne takie male wglebienie na samym srodku... drugi tego niema ... tak ma byc czy cus sie psuje ? :] No wlasnie czytanie ze zrozumieniem :icon_question: Jezeli polonez ma poprzesuwane osie sworzni tlokowych to jezeli drugi tlok - tez ma to wglebienie w tloku (to na gorze) z drugiej strony takze na gorze to tloki sa zle pozakladane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 10 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 (edytowane) niekapuje ostatniego zdania :] zaqkreciles troche ... prawy tlok ma ta dzioreczke lewy niema ... niejestem pewien ale chuba niema offsetu (tak sie to chyba nazywa) tzn tego przesuniecia swoznia wzgledem osi ... ale z tego wynika ze moge sobie zrobic szlif na uralowskie nominalne ... aha ... pod cylindrem znalazlem (dopiero teraz j zauwazylem) podkladke ... 1mm grubosci z aluminium co znaczy ze faktycznie te tlopki sa od czegos innego ... ja sie pytalem was o ta dziorke mala na samym srodku tloka :> Edytowane 10 Czerwca 2006 przez grasser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 niekapuje ostatniego zdania :] zaqkreciles troche ... prawy tlok ma ta dzioreczke lewy niema ... niejestem pewien ale chuba niema offsetu (tak sie to chyba nazywa) tzn tego przesuniecia swoznia wzgledem osi Masz sciagniete cylindry to ile to sprawdzic - to przesuniecie, czy jest czy nie? (oczywiscie na oko nieraz nie widac tego, gdyz przesuniecie jest niewielkie). Jak tloki beda zle pozakladane to bedzie Ci szybciej sie to wszystko zuzywac.W tym moim zakreconym zdaniu chodzi o to:1) zakladam ze jest offset2) na denku tloka jest takie wyprofilowane wglebienie -przy brzegu - patrz zdjecie tloka3) jezeli te wglebienia po obydwu stronach silnika (na obydwu korbowodach) jest jednakowo zalozone tzn patrzac z prawej strony silnika tlok jest zalozony wglebieniem ku gorze, a takze patrzac z prawej strony wglebienie jest takze na gorze no to ktorys z tlokow jest zle zalozony (calkiem mozliwe ze ten ktory wyjechal Ci cylinder). Z reguly powinno byc tak- tloki z rzedowki kladziesz do boxera- jak bys wzial te dwa korbowody z zalozonymi tlokami i ustawil je w wyobrazni tak jak to jest w silniku rzedowym (tloki kolo siebie) to powinny byc one tak samo zalozone. ale z tego wynika ze moge sobie zrobic szlif na uralowskie nominalne ... teoretycznie mozesz zrobic. Nie wiem tylko jak to tulejowanie jest zrobione (na ile bylo rozwiercane, jaka grubosc wstawianej tulei). No ale powinno byc OK, w koncu to rozwiert o 0,5mm na strone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.