wild Opublikowano 14 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 mifa chce takiego ale w garazu :wink: Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 Z kolei ja bym nie kupil bo to co czytam na temat Adama motocykli zabytkowych i ich przerobek to mi rece opadaja niestety.... :wink: Nie maja ci co opadac, jedynym motocyklem lekko przeze mnie zmodyfikowanym byl wlasnie Sokol 1000, a trzeba pamietac ze byl to moj pierwszy motocykl. W dodatku kupilem go z pocieta rama ( zrobiony na "miekko" - dosztukowano mu tylek z wachaczem, kolem i amortyzatorami od Junaka ) i przodem od M -ki ). To ja wyszukalem druga, w miare kompletna sztuke i ja odbudowalem uzywajac z mego pierwszego nabytku tylko 1 zespol - silnik/skrzynia / pierwotne przeniesienie napedu. Mialem falszywe wrazenie ze silnik po "remoncie" pozwoli mi normalnie jezdzic :biggrin: Oczywiscie byl to "polski" remont, czyli robil go ktos nie majacy pojecia o motocyklach, na samochodowych amerykanskich tlokach ktore w ciagu sezonu zatarly sie tyle razy ze w koncu wylazly z nich zabezpieczenia sworzni i wyoraly rowy w scianach ( tulejowanych zreszta ) cylindrow.Od tego momentu sam staram sie robic swoje remonty :biggrin:W czasach gdy wiekszosc motocyklistow starala sie jakos "usprawnic" swoje weterany, zakladajac co najmniej teleskopowy przod od Junaka, ja jezdzilem na oryginalnym motocyklu, a jedynmi przerobkami byla wieksza zebatka zdawcza na skrzyni biegow ( jezdzilem solowka ), gaznik Pegaz i wyzej wymienione zmiany na kierownicy.W ostatnim swoim sezonie "sokolowym" zrobilem i uzywalem cos jak harlejowskie "buddy seat" - przedluzone siedzenie pozwalajace na bezpieczna jazde z ( glownie ) pasazerka, jako ze oryginalne grozilo w czasie jazdy smiercia lub kalectwem :flesje:Zaden z pozniejszych weteranow nie byl przeze mnie przerabiany, choc kilka trafilo w moje rece juz z przerobkami, bo dosc wczesnie zalapalem, ze lepszym rozwiazaniem jest miec w miare wspolczesny motocykl "do jazdy", a weterana raczej tylko "od swieta".Sokol byl moim ostatnim weteranem, ktorego uzywalem jako moj codzienny i jedyny srodek transportu ( na tyle, na ile moje finanse na to pozwalaly ). Wszystkie moje przerobki mogly byc w ciagu godziny wyeliminowane i calosc mogla wrocic do pelnego oryginalu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 14 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 psyt panowie- na prywaciarzu sie prawdowac :wink: Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 Jezeli juz mowa o Twoich motocyklach to mozna wiedziec co sie stalo z tym zaprzegiem R75 :wink: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 (edytowane) Z ktorym ??? :wink:Na szarym z przedstawionych tutaj zdjec wyjechalem do Kanady :biggrin:Ale moze ten zolty bardziej ci sie spodoba ? http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...harazlozona.jpg Adam M. Edytowane 14 Czerwca 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 Jakieś problemy techniczne były z poprzednimi linkami, wiec wrzucam jeszcze kilka fotek.Rajd Lubelski - raz jeszcze:Sokółhttp://www.rajdlubelski.pl/Fotografie_rozn...kolDSCF2880.JPGZundap K500http://www.rajdlubelski.pl/Fotografie_rozn...appDSCF2891.JPGShl M04http://www.rajdlubelski.pl/Fotografie_rozne/shlDSCF2843.JPGNSU 301Thttp://www.rajdlubelski.pl/Fotografie_rozne/nsuDSCF2856.JPGKomarhttp://www.rajdlubelski.pl/Fotografie_rozn...marDSCF2869.JPGMiłego oglądania ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 (edytowane) Z ktorym ??? :DNa szarym z przedstawionych tutaj zdjec wyjechalem do Kanady :crossy:Ale moze ten zolty bardziej ci sie spodoba ? http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...harazlozona.jpg Adam M. ladny zaprzeg :lalag: chodzilo mi o ten ktory pokazywales od tylu :D znaczy ze zabrales go wyjezdzajac z kraju ;) Piszac to pytanie balem sie, ze zrobiles z nimi to co pozniej nazywalo sie kaska.... ;) P.S.A stacyjka widze cignikowsko-jawoska ;-) Edytowane 14 Czerwca 2006 przez MOC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 Widze ze masz zdecydowanie mylne pojecie o mojej dzialalnosci ;). Kaska to byl motocykl zbudowany z czesci - proba zrobienia motocykla o w miare wspolczesnych osiagach z tego co bylo wowczas dostepne na rynku. Dostepne byly sprzety ruskie, sporo czesci z wojennej produkcji niemieckiej, a koledzy ze Scorpiona, ktorzy ja zbudowali mieli dostep do czesci angielskich sprowadzanych przez Dzial Sportowy PZMot w latach 60 tych. Takich motocykli jak ona bylo sporo - jedyna roznica to przebudowanie silnika BMW w tak duzym zakresie jak to z nia zostalo zrobione.Moje wszystkie motocykle byly sukcesywnie sprzedawane, sprzedaz jednego pozwalala mi na zakup nastepnego. Nie mialem harmonii pieniedzy i warunkow do trzymanaia np kilku weteranow za jednym zamachem - moje pierwsze motocykle, Sokol i Kaska staly po prostu od poczatku sezonu pod domem na mikroskopijnym kawalku chodnika, na ktorym rozwniez bylem zmuszony przeprowadzac niezbedne "remonty biezace". Na zime byly rozbierane na czesci i zjezdzaly do piwnicy, albo tak jak Ariel staly i byly remontowane w mojej sypialni ;)Co do nieoryginalnego przelacznika zaplonu to moze byl nieoryginalny, ale mial jedna niezaprzeczalna zalete - dzialal, a produkcja czesci do Sahar raczkowala wowczas. Mozna bylo juz dostac wszystkie lampki, kopie metalowych tarcz z instrukcjami, puszke pradow - ale do przelacznikow jeszcze bylo daleko. I tak najpierw ruszyla produkcja oblachowania i ram, bo z tym bylo najtrudniej :lalag: Tak, szare BMW mialo przeplynac ocean i dostac sie do Kanady, taki byl plan i jak to zwykle sie z planami dzieje nie zostal on zrealizowany :DW przemyslowej dzielnicy Hamburga, gdzie stalem z mapa szukajac drogi do znajomych dwoch umorusanych smarami Niemcow zlozylo mi propozycje nie do odrzucenia :D, a widzac moja pelna niedowierzania mine jeden z nich wyciagnal 5 tys marek tytulem depozytu, wzial moj hamburski adres, wsiadl do nowiutkiego bialego Jaguara i odjechali.Kilka dni pozniej lzejszy o Sahare a ciezszy o pokazny bank draft wsiadlem do samolotu Lufthansy i pozegnalem Europe. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 no coz inne warunki inne realia, ale sokola i tak zal..... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 Eee tam, zal. Poszedl w "dobre rece" wiec mam nadzieje ze gdzies tam dalej po Polsce jezdzi, w innym malowaniu i pewnie lepszym stanie niz za moich czasow, jako ze dla mnie byly to dosc chude finansowo czasy studenckie i jak starczylo pieniedzy na zrobienie walu, to na pewno nie starczylo na nowe tloki, jak zrobilem tloki to wlasnorecznie musialem go malowac ( nie musze mowic z jakim skutkiem ).Nigdy np nie starczylo mi czasu i pieniedzy na pozadne zrobienie rozrzadu, ktory zawsze klekotal potepienczo mimo malej ilosci czesci ruchomych. Jedyne co mnie pociesza ze w tych zrobionych Sokolach ktore mialem okazje slyszec rozrzad tez byl dosc glosny:) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 Adam, ty chyba rzeczywiscie napisz jakas ksiazke o swoich przezyciach z motocyklami, o ich renowacjach, ich historie która znasz, zloty na ktorych byles:) Według mnie jestes ciekawym czlowiekiem ze spora historia i bylo by extra jak bys przelał to wszystko na papier:) Chetnie bym sobie poczytal i byc może wiele douczyl:) Twoja historia z tymi czasami studenckimi i to że każde oszczednosci wkladales w motocykle kojarzy mi sie ze mna teraz.. mam dokladnie takie samo podejscie jak ty jesli chodzi o to, że weteranty pieknie zrobione powinny byc "na niedzielne wyjazdy", a do jazdy codziennej powinno sie miec cos współczesnego:) jak dla mnie akurat Bandit byl by extra. NIestety z powodu niskiego budrzetu jestem zmuszony jezdzic codziennie na jednym z moich weteranów którym WSK 175 napewno jest. Tymbardziej że mam na niej oryginalny lakier, chromy itp. A przez to że motocyklem tym jeżdże na codzien do szkoly itp to czasem musze wprowadzac małe modernizacje..typu gaznik, instalacja elektryczna, i takie tam.. Wiadomo o co chodzi:) Ale nigdy bym nie przerobił weterana, to jest poewne!Pozdrawiam i jeszcze raz namawiam do napisania ksiazki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 Wszyscy ktozy chcieli by poczytac o moich przezyciach i przemysleniach z poczatkow mojej "kariery" motocyklowej maja dwa krotkie opracowania w dziale "weterany . klasyki" - Legenda Harleya i Legenda BMW. Tej zimy powstanie o wiele szersza i "podparta" zdjeciami Legenda "Anglikow", a w planach jest jeszcze Legenda "Japonii". Moze i powstanie z tego ksiazka, jak wszystko zbiore w kupe i zrobie w ksiazkowym formacie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 15 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 wracajac do tematu: http://www.digart.pl/data/img/37/37/download/365072.jpg ;) Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 (edytowane) Adam, jak bys pisal te ksiażke to wspomnij o wszystkich swoich motocyklach, bo jestem wiecej niż pewny że w swojej karierze posiadales motocykle typu WSK, SHl, Junak itp.. głównie to interesuja mnie polskie weterany które miales:)No i oczywiscie jesli miales Pannonie to też bym poczytal:)Pozdro Edytowane 15 Czerwca 2006 przez kobuz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 16 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 Mój to jest Ural m-67-36. Rocznik 1981.Gażniki założone oryginalne, skrzynia krótka, cewka maluchowska. Łódź Foto po zakupie, narazie motor w częściach bo składam po szlifie:P http://members.lycos.co.uk/wsbilpl/ural.jpg PozdrawiamWojt@S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.