Leho_13 Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Siema! Tak jak w temacie chcę w motorynce zrobić elektrykę na 12V nie na 6V czy można to zrobić żeby z iskrownika szło 12V? Czy może wystarczy Instalacja 6V wszędzie stabilizatory na 6V tylko tu chyba byłbym miał problem z ładowaniem ,bo raczej trudniej ładować 12V 6V chyba żeby dać jakoś mini przetwornice i z 6V na 12V bo chciałbym zrobić halogeny takie okrągłe(kulkowate) albo przynajmniej płaskie ale mój problem w tym ,że one są na 12V. Pytam ,bo będę robił elektrykę i wolałbym na 12V niż zrobić na 6V i tydzień później wymieniać nowe części. Z góry THX. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 wez lepiej sobie w tych halogenach zarowki wymien. zacznijmy od tego ze prad idacy z iskrownika w przecietnym demoludzie to 6V na ok 20 WATT. jeden zwkly halogen ma zarowe na 55/65 WATT. z czego ty chcesz to zasilic?poszukaj slabych zarowek na 6V. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 WItam, napr`a`wde nie ma sensu przerabianie iskrownika na 12V ponieważ w motorynce rzeczywiscie iskrownik - pradnica ma bardzo mała wydajnosc pradowa.. jakies 20 Watt. NAwet nie znajdziesz HAlogena o tak slabej mocy w dodatku na 6V. JEsli juz koniecznie byc chcial miec 12V to najlepiej przewinac cewki (2xwiecej zwojów, ale 2xcienszym drutem niz byl). Tylko czy takie przewiniecie ma sens skoro i tak nie dorwiesz Halogenów o tak slabej mocy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leho_13 Opublikowano 10 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 A jak zwiększyć moc iskrownika i znalazłem w sklepie halogeny na 12V takie domowe ale idą na zasiłce 12V 500mA czyli to daje jakieś 6W ale sądzę że na 10-15W miały by już siłę świecić na 30m albo tak jak standardowa lampa w motorynce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 dobrze zrobiona elektryka na zwyklych zarowkach da ci o niebo lepszy efekt niz takie kombinowanie..chlopaku.. nie zrobisz z motorynki scigacza Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leho_13 Opublikowano 10 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Thefex ja nie chcę z niej robić ściaga ,a enduro bo mam już zawieszke z kołami prosto z sima enduro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Chcesz zrobic z motorynki agregat pradotworczy ? Mocy silnika starczy na wytworzenie energii elektrycznej , a na jazde juz nie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 Thefex ja nie chcę z niej robić ściaga ,a enduro bo mam już zawieszke z kołami prosto z sima enduro. niewazne czy chcesz crossa, enduro, scigacza czy choppera...zrozum ze motorynka sie nie nadaje do takich rzeczy..nie bez powodu ma wstawiony iskrownik..nie szkoda ci pieniedzy na takie zabawy?a jak juz bardzo chcesz miec dobre lampy (ktore i tak beda uzywane tylko w nocy), to kup sobie latarke jako dodatkowe swiatlo i zamontuj na kierownicy, a jak ci bedzie za ciemno, to sobie zapalisz... powaga, zaoszczedzisz duzo kasy i sie nie wkurzysz na koniec, ze ci nie wyszlo Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 zazwyczaj crossy maja oryginalnie montowane iskrowniki żeby tylko starczylo pršdu na zwykla żarówke z przodu i z tylu.. NIe wiem po co Ci te halogeny.. rozumiem jak by to był duzy turystyczny motocykl,, no ale w motorynce (crossie?? Zalóż sobie zwykła lampe i z przodu i z tylu bo z halogenów na tym iskrowniku bedziesz mial h*j a nie swiatlo.. A wogule robienie z motorynki crossa itp to dla mnie wies tuning.. sorry, ale musze to stwierdzic..Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 (edytowane) Pozwole sobie wkleic link: http://www.skutery-motocykle.pl/forum/viewtopic.php?t=1269 Tu znajdziesz przepis na motorynke z instalacją na 12V. Edytowane 11 Czerwca 2006 przez tomason2 Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAke Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Jedyna wzór motoryny na jaki bym chciał przerobic swoja jak bym miał:http://bi.gazeta.pl/im/3/1437/z1437603G.jpgMiałem tez gdzies zdjecie od tyłu ale nie moge juz znalesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xkarlx Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Jezu ale przerobki nie rozumiem po co ci halogeny kiedys montowalem w motorynce halogen fakt bez przerabiania instalacji ale swiecil on rownie dobrze co zapalniczka :notworthy: wg mnie jesli chcesz robic se enduro z motorynki to zacznij od podstaw np podnoznki pogna ci sie przy pierwszej glebie zrob se skladane itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 To bedzie blokada:D Z 1,4KEame jak wlonczy swiatla spadnie mu do 0,4 KM:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leho_13 Opublikowano 12 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Czyli wszystko jasne nie opłaca się zbytnio przerabiać na 12V zamiast na 6V ,bo żeby zasilić coś na 12V wystarczy mała przetwornica 2:1 ,a żeby zaoszczędzić prąd wystarczy zrobić wszystkie lampy na ledy zamiast na żarówki. Tylko zostały 3 problemy do rozwiązania:1. Czy zrobiona lampa pomalowana od strony odbijającej światło chromem w sprayu tym z podkładem z allegro za 60zł wystarczy żeby odbić światło np. 10 Ledów 10mm na odległość 30m? Mile widziane wasze pomysły.2. Link albo schemacik przetworniczki mile widziany.3.Czy psy( :biggrin: ) nie przyczepią się do lampy na ledach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 LEcho, czy wierzysz w to że z diod uzyzkasz wiatło które oswietli Ci droge?? Bo ja sobie tego jakos nie moge wyobrazic.. z tyłu owszem, bedzie ladnie na czerwono swiecic. no ale z przodu musisz miec swiatlo z żarówki raczej:) Ciekaw jestem jak by to dawało na przetwornicy.. kiedys tez miałem taki pprojekt w głowie, ale niechcailo mi sie kombnowac. JAk załoszysz przetwornice i bedzie działało to sie pochwal:DPozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.