Skocz do zawartości

ciężko z luzem


okoboga
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam mały problem ,a w zasadzie dwa problemy z moją mz 250,po pierwsze bardzo ciężko wyczuć luz,wchodzii w czasie jazdy ale na postoju to już graniczy z cudem,oczywiście kontrolka luzu nie świeci,po drugie na zapalonym silniku gdy jest luz coś niemiłosiernie hroboli inaczej mówiąc pyrkota lub terkocze w silniku,po wrzuceniu biegu ustaje i tego nie słychać,będę wdzięczny za pomoc w ustaleniu przyczyny,pozdrawiam sezon czas zacząć jeżdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam mały problem ,a w zasadzie dwa problemy z moją mz 250,po pierwsze bardzo ciężko wyczuć luz,wchodzii w czasie jazdy ale na postoju to już graniczy z cudem,oczywiście kontrolka luzu nie świeci,po drugie na zapalonym silniku gdy jest luz coś niemiłosiernie hroboli inaczej mówiąc pyrkota lub terkocze w silniku,po wrzuceniu biegu ustaje i tego nie słychać,będę wdzięczny za pomoc w ustaleniu przyczyny,pozdrawiam sezon czas zacząć jeżdzić.

 

 

jak by to ująć,ze skrzynią po za tym iz żęzi na luzie jest wszystko ok,gada jak niemowle,redukcja i tak dale bez problemu,bede szukał jak znajdę co to było dam znać,narta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wymien tarcze sprzeglowe, sprzezyny, ustaw wsio i powinno byc dobrze.

może zle to ujołem,luz jest ale mam problem z jego wyczajeniem ,albo włożę 1 abo dwujkę ,ciężko znależć luz,w czasie jazdy wychodzi to łatwiej ,poprostu jest to irytujące,nie czuć na nodze tego przeskoku z jedynki na luz tylko odrazu przełazi na dwujkę, chyba wymiana tarczy też nic nie pomożę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zle to ujołem,luz jest ale mam problem z jego wyczajeniem ,albo włożę 1 abo dwujkę ,ciężko znależć luz,w czasie jazdy wychodzi to łatwiej ,poprostu jest to irytujące,nie czuć na nodze tego przeskoku z jedynki na luz tylko odrazu przełazi na dwujkę, chyba wymiana tarczy też nic nie pomożę.

 

w skrzyni obok korka spustowego oleju jest mniejsza srobka,w niej siedzi sprerzynka na ktorej jest kulka, ta kulka jezdzi po wałku prowadzacym wodziki, w tym wałku w pewnym połozeniu jest naciecie, polozenie to odpowiada luzow, i gdy kulka wpadnie w to naciecie wtedy jest lepiej znalezc luz. byc moze ta kulka spadła albo sprezynka pekła.

Aby to sprawdzic wykrec ta srobe, (tylko UWAGA podstaw jakis pojemnik na olej bo bedzie uciekał albo wczesniej sposc olej) jak juz wykrecisz to ostroznie ja wyciagaj zeby sprawdzic czy jest tam ta kulka. jezeli jej nie ma to zapewne jest gdzies w skrzyni i pasowało by ja wyjac bo moze byc zle jezeli wpadne w tryby.a jezeli jest to przyczyny problemu trzeba szukac gdzie indziej.

 

 

powodzenia.

pzdr.

 

 

ja tu sie rozpisałem a nie wiem nawet jaka to mz 250 bo to co napisałem dotyczy etz250 wi innych to nie wiem czy tak jest.

pzdr.

Edytowane przez kaburas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam ponownie,przyczyna żężenia to rozwalone łozysko przed koszykiem sprzegłowym,odpowiadające za wysprzęglanie,

 

 

w skrzyni obok korka spustowego oleju jest mniejsza srobka,w niej siedzi sprerzynka na ktorej jest kulka, ta kulka jezdzi po wałku prowadzacym wodziki, w tym wałku w pewnym połozeniu jest naciecie, polozenie to odpowiada luzow, i gdy kulka wpadnie w to naciecie wtedy jest lepiej znalezc luz. byc moze ta kulka spadła albo sprezynka pekła.

Aby to sprawdzic wykrec ta srobe, (tylko UWAGA podstaw jakis pojemnik na olej bo bedzie uciekał albo wczesniej sposc olej) jak juz wykrecisz to ostroznie ja wyciagaj zeby sprawdzic czy jest tam ta kulka. jezeli jej nie ma to zapewne jest gdzies w skrzyni i pasowało by ja wyjac bo moze byc zle jezeli wpadne w tryby.a jezeli jest to przyczyny problemu trzeba szukac gdzie indziej.

powodzenia.

pzdr.

ja tu sie rozpisałem a nie wiem nawet jaka to mz 250 bo to co napisałem dotyczy etz250 wi innych to nie wiem czy tak jest.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzegło, zużyte tarcze tłuką na jałowym, po wrzuceniu biegu już nie bo ciągna i są oparte o kosz. pzdr

 

 

A jak wyregulować sprężyne naciagu kopnika,po zdjęciu obudowy sprzegła, reasumując poprzedni temat przyczyną tłuczenia były założone od wewnątrz śruby mocujące dekiel obrotomierza,poprzedni właściciel pozrywał gwinty i rozwiązał problem wkładając sruby jako szpilki od srodka co nie zawsze się sprawdza tym bardziej jesli mają dużo luzu.pozdrawiam

 

 

A jak wyregulować sprężyne naciagu kopnika,po zdjęciu obudowy sprzegła, reasumując poprzedni temat przyczyną tłuczenia były założone od wewnątrz śruby mocujące dekiel obrotomierza,poprzedni właściciel pozrywał gwinty i rozwiązał problem wkładając sruby jako szpilki od srodka co nie zawsze się sprawdza tym bardziej jesli mają dużo luzu.pozdrawiam

i zapomniałem dodać że rozwalone łożysko ,to zaraz na wysokości kosza sprzegłowego ,etz 250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...