Zbig Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Witam. Wymienilam aku na nowke i kilka dni latalem bez problemu (tylko miasto, kilka km i stop, czesto stop postoj, rozruch) Zauwazylem ze coraz slabiej kreci rozrusznik. :D Za kolejnym rozruchem juz nie odpalil. Mysle sobie pewno ladowanie padlo, okazuje sie ze chyba nie. Zmierzylem samo aku ma 12,3 V odpalam wlaczam swiatla obroty 1000 napiecie 11,7 przygazowka obroty 3-5000 napiecie ( caly czas pod obciazeniem, na swiatlach) 12,7- 13,3 V. Wiec chyba wszystko w normie?? Wiec pytanie dlaczego rozladowuje aku?? Czy to normalne ze na takich malych odcinkach nie da rady go naladowac (typowa jazda miejska, 1-3km i postoj na swiatlach, stop, rozruch itd). Czy jednak szukac winy w samym aku, ale nowka ma 2 tygodnie ( z poprzednim aku tez tak bylo, tylko ze nie znalem jego wieku, pomyslalem pewno ma z 5 lat i juz czas na niego). Prosze o rade. Bo sam alternator w XJ chyba jest bezszczotkowy, co za tym idzie bezobslugowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 (edytowane) Witam. Wymienilam aku na nowke i kilka dni latalem bez problemu (tylko miasto, kilka km i stop, czesto stop postoj, rozruch) Zauwazylem ze coraz slabiej kreci rozrusznik. :D Za kolejnym rozruchem juz nie odpalil. Mysle sobie pewno ladowanie padlo, okazuje sie ze chyba nie. Zmierzylem samo aku ma 12,3 V odpalam wlaczam swiatla obroty 1000 napiecie 11,7 przygazowka obroty 3-5000 napiecie ( caly czas pod obciazeniem, na swiatlach) 12,7- 13,3 V. Wiec chyba wszystko w normie?? Wiec pytanie dlaczego rozladowuje aku?? Czy to normalne ze na takich malych odcinkach nie da rady go naladowac (typowa jazda miejska, 1-3km i postoj na swiatlach, stop, rozruch itd). Czy jednak szukac winy w samym aku, ale nowka ma 2 tygodnie ( z poprzednim aku tez tak bylo, tylko ze nie znalem jego wieku, pomyslalem pewno ma z 5 lat i juz czas na niego). Prosze o rade. Bo sam alternator w XJ chyba jest bezszczotkowy, co za tym idzie bezobslugowy. Coś za niski ten prąd łądowania. Śmiem wątąpić czy akumulator masz prawidłowo ładowany.Jak zmieniłem regulator napiecia, to teraz nie spada poniżej 13,9 i jest ok. Na wolnych obrotach mam ok. 14,5-14,8. Z tego co można wyszukać na forum to z reguły są dwie przyczyny: albo regulator uszkodzony, albo stopione lub zaśniedziałe styki w kostkach. Pozdr. Edytowane 6 Czerwca 2006 przez bodek_o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jantarski Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Witam, spróbuj jeszcze na wyłączonym moto włączyć w szereg amperomierz (pomiedzy klemę a akumulator) i sprawdź czy ewentualnie niema jakiegoś poboru pradu. Moze jest małe zwarcie które rozładowuje aku podczas postoju. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 przy 5000 w starszej xjcie powinno byc 14-15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 6 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 (edytowane) Moja to ta starsza "90 . No tak mi rowniez sie wydaje ze troche maly ten prad ladowania. Widac ewidentnie ze na wolnych ciagnie z aku. (spada ponizej 12V). Styki chyba nie bo robilem przeglad i czyscilem wszystko.( Moze jednak o czyms zapomnialem, na ktore zwrocic szczegolna uwage?)Tak wiec obstawiam regulator, bo alternator daje prad. (chociaz moze byc jakies przebicie i chwilowo bedzie dawal) Czy mozecie potwierdzic ze z alternatorem nic sie nie dzieje i raczej mozna go wyeliminowac. I czy ktos probowal z regulatorem nie oryginalnym, np zwyklym elektronicznym od fiata , czy poloneza czy od etz za 30zl ? Pzdr. Edytowane 6 Czerwca 2006 przez Zbig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Moja to ta starsza "90 . No tak mi rowniez sie wydaje ze troche maly ten prad ladowania. Widac ewidentnie ze na wolnych ciagnie z aku. (spada ponizej 12V). Styki chyba nie bo robilem przeglad i czyscilem wszystko.( Moze jednak o czyms zapomnialem, na ktore zwrocic szczegolna uwage?)Tak wiec obstawiam regulator, bo alternator daje prad. (chociaz moze byc jakies przebicie i chwilowo bedzie dawal) Czy mozecie potwierdzic ze z alternatorem nic sie nie dzieje i raczej mozna go wyeliminowac. I czy ktos probowal z regulatorem nie oryginalnym, np zwyklym elektronicznym od fiata , czy poloneza czy od etz za 30zl ? Pzdr. Z nieorginalnym regulatorem spróbuj tutuaj. http://www.republika.pl/reg_mot/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Ladowanie jest zdecydowanie za male, i to jest przyczyna ze aku siada w jezdzie miejskiej.Czy regulator w XJ nie jest czasem zabudowany w alternatorze ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Wiem . ze tez mam wymieniony regulator w swojej XJ i nie jest on przy alternatorze Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 6 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 (edytowane) Tak. Mam przed soba schemat instalacji i widze ze jest osobno i na 4 przewody. Trzy (biale)ida z alternatora i jeden (czerwony) idzie chyba przez stacyjke i bezpiecznik do aku. @ rudy zakladales oryginal? Edytowane 6 Czerwca 2006 przez Zbig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volks Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Ja bym obstawial alternator. Ktory rok tej xj-ty? moze juz ma zuzyte szczotki. Wez pomiez napiecie "zmienne" pomiedzy kazda faza czyli tymi bialymi przewodami i powinno ci wyjsc na kazdym mniej wiecej jednakowo czyli od wolnych obrotow ponad 20V i powinno stale rosnac wraz z obrotami do okolo 60-70 na wysokich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 nie , nie - ja nie zakładałem , jeszcze w niemczech wymienili , ale wiem , ze jest nowy (tak mi powiedziano) a ładowanie jest OK. Ja mam ten regulator pod lewym boczkiem .Jutro bede w garażu to moge Ci jakieś oznaczenia tego regulatora zapisać , lub foto zrobić :D Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 6 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 (edytowane) Wiec chyba sukces. :notworthy: Regulator jest przykrecony z lewj strony moto za puszka filtra powietrza. Jest to dokladnie taki jak tenhttp://moto.allegro.pl/show_item.php?item=108423217 (na allegro jest wszystko). Odkrecilem go i zauwazylem ze jeden z bialych przewodow jest nadpalony a plastik kostki stopiony (nieznacznie). Byl luzny. Wyjolem konektory z kostki przeczyscilem, podgiolem, wazelina tech. i montaz. Odpalilem moto. Przygazowka i tak na wolnych jest 14V a przy 3000-5000 jest 14,5-15V. Wiec sukces. :buttrock: Dzieki wszystkim za pomoc i naprowadzenie :D Pzdr.@ volks w tym alternatorze nie ma szczotek. Edytowane 6 Czerwca 2006 przez Zbig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 :notworthy: bravo , bravo za samodzielne rozwiązanie problemu . :D a Tak w ogóle to ile Ci pali ta XJka ?? Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 6 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Pali od 5,5 do 7. raczej ta gorna granica:-) Ale 90% to miasto, i raczej kilkukilometrowe odcinki. Kurde teraz mam jedno aku na sprzedaz. Jak ktos chetny z 4-um to moge za kilka dni (po sprawdzeniu ze jest wszystko OK i laduje), za 3 dychy oddac, jak nikt sie nie zglosi to wystawie na allegro:-))). Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.