Skocz do zawartości

XJ 600 problem z ladowaniem, a moze nie???


Zbig
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wymienilam aku na nowke i kilka dni latalem bez problemu (tylko miasto, kilka km i stop, czesto stop postoj, rozruch) Zauwazylem ze coraz slabiej kreci rozrusznik. :D Za kolejnym rozruchem juz nie odpalil. Mysle sobie pewno ladowanie padlo, okazuje sie ze chyba nie. Zmierzylem samo aku ma 12,3 V odpalam wlaczam swiatla obroty 1000 napiecie 11,7 przygazowka obroty 3-5000 napiecie ( caly czas pod obciazeniem, na swiatlach) 12,7- 13,3 V. Wiec chyba wszystko w normie?? Wiec pytanie dlaczego rozladowuje aku?? Czy to normalne ze na takich malych odcinkach nie da rady go naladowac (typowa jazda miejska, 1-3km i postoj na swiatlach, stop, rozruch itd). Czy jednak szukac winy w samym aku, ale nowka ma 2 tygodnie ( z poprzednim aku tez tak bylo, tylko ze nie znalem jego wieku, pomyslalem pewno ma z 5 lat i juz czas na niego). Prosze o rade. Bo sam alternator w XJ chyba jest bezszczotkowy, co za tym idzie bezobslugowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymienilam aku na nowke i kilka dni latalem bez problemu (tylko miasto, kilka km i stop, czesto stop postoj, rozruch) Zauwazylem ze coraz slabiej kreci rozrusznik. :D Za kolejnym rozruchem juz nie odpalil. Mysle sobie pewno ladowanie padlo, okazuje sie ze chyba nie. Zmierzylem samo aku ma 12,3 V odpalam wlaczam swiatla obroty 1000 napiecie 11,7 przygazowka obroty 3-5000 napiecie ( caly czas pod obciazeniem, na swiatlach) 12,7- 13,3 V. Wiec chyba wszystko w normie?? Wiec pytanie dlaczego rozladowuje aku?? Czy to normalne ze na takich malych odcinkach nie da rady go naladowac (typowa jazda miejska, 1-3km i postoj na swiatlach, stop, rozruch itd). Czy jednak szukac winy w samym aku, ale nowka ma 2 tygodnie ( z poprzednim aku tez tak bylo, tylko ze nie znalem jego wieku, pomyslalem pewno ma z 5 lat i juz czas na niego). Prosze o rade. Bo sam alternator w XJ chyba jest bezszczotkowy, co za tym idzie bezobslugowy.

 

Coś za niski ten prąd łądowania. Śmiem wątąpić czy akumulator masz prawidłowo ładowany.

Jak zmieniłem regulator napiecia, to teraz nie spada poniżej 13,9 i jest ok. Na wolnych obrotach mam ok. 14,5-14,8.

 

Z tego co można wyszukać na forum to z reguły są dwie przyczyny: albo regulator uszkodzony, albo stopione lub zaśniedziałe styki w kostkach.

 

Pozdr.

Edytowane przez bodek_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, spróbuj jeszcze na wyłączonym moto włączyć w szereg amperomierz (pomiedzy klemę a akumulator) i sprawdź czy ewentualnie niema jakiegoś poboru pradu. Moze jest małe zwarcie które rozładowuje aku podczas postoju. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja to ta starsza "90 . No tak mi rowniez sie wydaje ze troche maly ten prad ladowania. Widac ewidentnie ze na wolnych ciagnie z aku. (spada ponizej 12V). Styki chyba nie bo robilem przeglad i czyscilem wszystko.( Moze jednak o czyms zapomnialem, na ktore zwrocic szczegolna uwage?)Tak wiec obstawiam regulator, bo alternator daje prad. (chociaz moze byc jakies przebicie i chwilowo bedzie dawal) Czy mozecie potwierdzic ze z alternatorem nic sie nie dzieje i raczej mozna go wyeliminowac. I czy ktos probowal z regulatorem nie oryginalnym, np zwyklym elektronicznym od fiata , czy poloneza czy od etz za 30zl ? Pzdr.

Edytowane przez Zbig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja to ta starsza "90 . No tak mi rowniez sie wydaje ze troche maly ten prad ladowania. Widac ewidentnie ze na wolnych ciagnie z aku. (spada ponizej 12V). Styki chyba nie bo robilem przeglad i czyscilem wszystko.( Moze jednak o czyms zapomnialem, na ktore zwrocic szczegolna uwage?)Tak wiec obstawiam regulator, bo alternator daje prad. (chociaz moze byc jakies przebicie i chwilowo bedzie dawal) Czy mozecie potwierdzic ze z alternatorem nic sie nie dzieje i raczej mozna go wyeliminowac. I czy ktos probowal z regulatorem nie oryginalnym, np zwyklym elektronicznym od fiata , czy poloneza czy od etz za 30zl ? Pzdr.

 

Z nieorginalnym regulatorem spróbuj tutuaj.

 

http://www.republika.pl/reg_mot/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Mam przed soba schemat instalacji i widze ze jest osobno i na 4 przewody. Trzy (biale)ida z alternatora i jeden (czerwony) idzie chyba przez stacyjke i bezpiecznik do aku. @ rudy zakladales oryginal?

Edytowane przez Zbig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawial alternator. Ktory rok tej xj-ty? moze juz ma zuzyte szczotki. Wez pomiez napiecie "zmienne" pomiedzy kazda faza czyli tymi bialymi przewodami i powinno ci wyjsc na kazdym mniej wiecej jednakowo czyli od wolnych obrotow ponad 20V i powinno stale rosnac wraz z obrotami do okolo 60-70 na wysokich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie , nie - ja nie zakładałem , jeszcze w niemczech wymienili , ale wiem , ze jest nowy (tak mi powiedziano) a ładowanie jest OK. Ja mam ten regulator pod lewym boczkiem .Jutro bede w garażu to moge Ci jakieś oznaczenia tego regulatora zapisać , lub foto zrobić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec chyba sukces. :notworthy:

Regulator jest przykrecony z lewj strony moto za puszka filtra powietrza. Jest to dokladnie taki jak ten

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=108423217 (na allegro jest wszystko). Odkrecilem go i zauwazylem ze jeden z bialych przewodow jest nadpalony a plastik kostki stopiony (nieznacznie). Byl luzny. Wyjolem konektory z kostki przeczyscilem, podgiolem, wazelina tech. i montaz. Odpalilem moto. Przygazowka i tak na wolnych jest 14V a przy 3000-5000 jest 14,5-15V.

Wiec sukces. :buttrock: Dzieki wszystkim za pomoc i naprowadzenie :D Pzdr.

@ volks w tym alternatorze nie ma szczotek.

Edytowane przez Zbig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali od 5,5 do 7. raczej ta gorna granica:-) Ale 90% to miasto, i raczej kilkukilometrowe odcinki. Kurde teraz mam jedno aku na sprzedaz. Jak ktos chetny z 4-um to moge za kilka dni (po sprawdzeniu ze jest wszystko OK i laduje), za 3 dychy oddac, jak nikt sie nie zglosi to wystawie na allegro:-))). Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...