Skocz do zawartości

planowanie głowicy - teoria!


Rekomendowane odpowiedzi

nie wiedzialem ze ts ma tak wysoki stopien sprezania! chodzi o to ze nie dawno kupilem sobie motocykl i jeszcze sie na nim dobrze nie rozjezdzilem poznaje go itd... i jak chyba kazdy chce miec sprawny motor, moj niby byl po remoncie ale pewnie kiedys jak go lepiej poznam troche go rozkrece i posprawdzam. Chodzilo mi o to ze jezeli wszystko bedzie ok to chcial bym go troche usprawnic ale nie jestem jeszcze jakis b dobry w te klocki i szukalem czegos w miare prostego. planowanie glowicy to poprostu dajesz komus do splanowania zakladasz i juz... ale skoro tak wyglada sytuacja to wezme sie za nadewy slyszalem ze ich spilowanie daje podobno zauwazalny efekt a nie brzmi jakos tragicznie! tych wypelnaczy w skrzyn korbowej sie poprostu boje robic:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<ciach>...Chodzilo mi o to ze jezeli wszystko bedzie ok to chcial bym go troche usprawnic ale nie jestem jeszcze jakis b dobry w te klocki i szukalem czegos w miare prostego.

 

chlopie nie zapominaj, ze dosiadasz dwusuwa z "jajami" :lol: 27KM i 33Nm przy takim silniczku w takiej technologii(starej), to chyba juz cos. Usuwanie niedoskonalosci odlewniczych oraz polerka na pewno nie zaszkodza. Pobaw sie z wydechem - zestroic dobrze wydech w dwusuwie to polowa sukcesu. Jak koniecznie chcesz sie bawic w silnik to na poczatek proponuje zaplon elektroniczny - cena okolo 300PLN ale jak masz zamiar pojezdzic troche, to chyba sie oplaca.

 

tych wypelnaczy w skrzyn korbowej sie poprostu boje robic:)

 

jak ktos widzial, ze to dziala, to prosze o kontakt, jestem ciekawy tego patentu. Swoja droga gdzies przeczytalem, ze nie jest dobrze uzupelniac otwory w wykorbieniach wału w TS350, nawet jesli wchodzi w gre cos bardzo lekkiego np. balsa impregnowana przeciwko wys. temperaturze - czywiscie informacja nie jest przeze mnie sprawdzona, moze ktos to zrobil i przynioslo dobre efekty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze dosiadasz dwusuwa z "jajami"  27KM i 33Nm
dzieki :evil:
Usuwanie niedoskonalosci odlewniczych oraz polerka na pewno nie zaszkodza. Pobaw sie z wydechem
kumpel ktorego jawa wlasnie idzie do kasacjii:( mial podobno zrobione takie zabiegi jak polerowanie kanałów, usuwanie niedokładnosci itd.. mówił że zysk mocy jest całkiem spory. nie chce ze swojego motocykla zrobić rakiety:) ale chciałem sprawdzić czy kumpel mówił prawde i czy opłaca się coś takiego robić. co do wydechu... nie wiem jak sie za to zabrać prosze pamietac ze jestem zielony:)

Jak koniecznie chcesz sie bawic w silnik to na poczatek proponuje zaplon elektroniczny - cena okolo 300PLN

tak drogi to chyba nie jest:) ale nie wiem czy w przyszlosci nie sprobuje samemu zrobic takiego zaplonu1 najprawdopodobniej troche pojezdze tym motorkiem i chcialbym dla wlasnego komfortu i bezpieczenstwa tarcze na przod!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seba78 napisał:

konrad1f napisał:  

czasem aby zmienić "fazy rozrządu" stosuje się podkładkę pod cylinder (jednak tym znowu zwiększasz przestrzeń szkodliwą pod tłokiem)  

 

nie tylko pod tłokiem!!!!  

nad tłokiem też!!

 

fakt!

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki-własciwie tylko nad (przecież przestrzeń "pod" ogranicza tylko wielkość wykorbienia na wale i długość korbowodu)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialbym dla wlasnego komfortu i bezpieczenstwa tarcze na przod!!!

 

jest kilka rzeczy w Jawie (albo wlasnie ich nie ma) na ktore ludzie narzekaja:

-brak tarczy z przodu :?

-brak nadbiegu, ktory mozna by zapiac na trasie przy 120kmph 8) spalanie by sie obnizylo, a przeciez zJawiszon jeszcze niezle ciagnie na IV

-ch****y mechaniczny zaplon ze wzgledu na przerywacze :?

oczywiscie ja tez pod tym sie podpisuje :evil:

Niektorzy jeszcze klną na slabe sprzeglo, ale to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki-własciwie tylko nad (przecież przestrzeń "pod" ogranicza tylko wielkość wykorbienia na wale i długość korbowodu)

O żesz ty :!:

faktycznie :!:

że też sie wcześniej nie skapliśmy

teraz to aż mi sie chce z tego śmiać :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest kilka takich nie fajnych spraw tarcze orginalna na przod raczej odrzucam od razu ze wzgledu na koszty! myslalem o tej z mz ale tanie to to tez nie jest!

ja slyszalem wiele zlego o instalacji! ale kocham swoja maszyne bo to moje pierwsze moto nie wiem moze wszyscy tak maja:)?

ale znowu marzy mi sie czoper!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 17 lat później...

co to jest planowanie cylindra,głowicy czy też tłoka ? co to daje i po co się to robi? dla niektórych to pytanie napewno wydaje się smieszne ale swoja przygode z motocyklami rozpocząłem nie dawno i nigdy tego nie robiłem. będę oddawać cylinder do honowania i nie wiem czy np muszę robić planowanie tłoka, bo nawet nie wiem na czym to polega. Na forum nie mogłem znaleźć nic na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BartekMTX napisał:

co to jest planowanie cylindra,głowicy czy też tłoka ? co to daje i po co się to robi? dla niektórych to pytanie napewno wydaje się smieszne ale swoja przygode z motocyklami rozpocząłem nie dawno i nigdy tego nie robiłem. będę oddawać cylinder do honowania i nie wiem czy np muszę robić planowanie tłoka, bo nawet nie wiem na czym to polega. Na forum nie mogłem znaleźć nic na ten temat.

Planowanie głowicy to nic innego jak wyrównanie przylgni do uszczelki aby zniwelować nierówności spowodowane pracą materiału z jakiego jest wykonana. W  motocyklach raczej niewskazane jeśli nie zachodzi na prawdę szczególna potrzeba.  RObi się to przy większych głowicach (dłuższych).
O planowaniu tłoka pierwsze słyszę ale jedyne co mi przychodzi do głowy to jedynie manewr, któy miałby zdjąć jego wysokość po planowaniu głowicy.
W motocyklach wymiary są mocno dopasowane i zplanowanie niewielkie może spowodować problemy tuypu odbijający się tłok od głowicy...tym bardziej, że nigdy nie wiadomo, czy ktoś wcześniej już nie planował.
Aby nabrać pewności to szlifierz może sprawdzić na stole traserskim czy występują szczególne nierówności czy też nie.
Reasumując nie sądzę aby w Twoim singlu była potrzeba planowania głowicy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, grizzli napisał:

Ale planowanie głowicy nie wpływa na wystawienie tłoka ponad cylinder, więc po co ściągać jego wysokość?

Inaczej z planowaniem cylindra, ale tu krzywizny w zasadzie się nie zdarzają.

Grizzly...zawory 😉 
Zawory schodzą poniżej poziomu głowicy...a jeśli wszystko jest doskonale wymierzone to planowanie głowicy może spowodować spotkanie się ich z tłokiem.
Nadal powtarzam, że nie słyszałem o "planowaniu tłoków" ale tylko taka idea mi przychodzi do głowy pod tym hasłem.
W dwutakcie może być tłok wypukły i wtedy wyjeżdża ponad cylinder...jak splanujesz głowicę to też w teorii można tak zmniejszyć wysokość głowicy, ze tłok wykrochmali w głowicę.
 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak, że jak tłok jest w górze, to w tym momencie zawory są zamknięte? Ssanie-otwarty ssący, sprężanie-zamknięte ssący i wydechowy, praca-zamknięte ssący i wydechowy, wydech-otwarty wydechowy. Przy czym w górnym martwym położeniu tłoka ssący i wydechowy są zamknięte, dopiero znowu w suwie ssania otwiera się ssący.

Poza tym fazy rozrządu w silniku są tak zgrane, że nawet pomyłka o jeden ząb w ustawieniu rozrządu nie musi powodować spotkania tłoka z zaworami.

Z reguły nawet delikatnie się nie haczą, więc planowanie głowicy o dziesiąte części mm tego nie zmieni. Tak samo jest w dieslu, gdzie głowica jest płaska.

Chyba, że wielkanocne żarcie mnie przyćmiło, czego nie wykluczam.

Edytowane przez grizzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grizzli napisał:

A nie jest tak, że jak tłok jest w górze, to w tym momencie zawory są zamknięte? Ssanie-otwarty ssący, sprężanie-zamknięte ssący i wydechowy, praca-zamknięte ssący i wydechowy, wydech-otwarty wydechowy. Przy czym w górnym martwym położeniu tłoka ssący i wydechowy są zamknięte, dopiero znowu w suwie ssania otwiera się ssący.

Poza tym fazy rozrządu w silniku są tak zgrane, że nawet pomyłka o jeden ząb w ustawieniu rozrządu nie musi powodować spotkania tłoka z zaworami.

Z reguły nawet delikatnie się nie haczą, więc planowanie głowicy o dziesiąte części mm tego nie zmieni. Tak samo jest w dieslu, gdzie głowica jest płaska.

Chyba, że wielkanocne żarcie mnie przyćmiło, czego nie wykluczam.

Absolutnie Twoja sałatka jest OK ale chodziło mi o takie tłoki (oczywiście nadal to w ramach teorii NASA z tym planowaniem tłoków).
image.png

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...