Unek Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Kiedys przygladalem sie wywazaniu kola w moim moto- po czym zmajstrowalem sobi wywazarke statyczna. Ale mam problem poniewaz nie za bardzo znam zasade takiego wywazania. Doswiadczonych w temacie bardzo prosze o wszelkie sugestie i rady. Dziekuje. :icon_razz: ps. jesli ktos ma serwisowke do draga to z gory dzieki bo przeszukalem cale forum i nie znalazlem a z podrzuconego linka do jakiejs ruskiej strony kicha bo nie che sie sciagnac :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Fakt to jest dobre pytanie ja się też temu przyglądałem parę razy. Wiem że trzeba nakleić ciężarek w najlżejszym miejscu koła. A najlżejsze miejsce koła jest na samej górze. Wiem jeszcze że muszą być dobre łożysko w kole. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Może się przyda: http://img373.imageshack.us/img373/2433/kolo29oq.jpg Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Serdeczne dzięki Czyli dokładnie tak jak mi się wydawało przyczepiamy ciężarek na górze czyli w najlżejszym miejscu. A później tylko sprawdzenie czy dobry ciężarek dobraliśmy. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unek Opublikowano 26 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Może się przyda: http://img373.imageshack.us/img373/2433/kolo29oq.jpgDzieki , bo to wyjasnia wszystko.Pozdrowionka :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Wszystko oki, tylko po co? Wyważanie statyczne jest mało efektywne. Z drugiej strony, lepsze to niż nic :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Wyważanie statyczne jest mało efektywne. Wyjaśnij tą ciekawostkę, w kontekście motocykli oczywiście. Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 hmm.. :biggrin: spróbuję..w trakcie wyważania mamy doczynienia z dwoma rodzajami złego rozłożenia masy:1. wymuszona oś obrotu jest równoległa do osi obrotu koła2. wymuszona oś obrotu jest nachylina pod pewnym kątem do osi obrotu kołaZazwyczaj mamy do czynienia z połączeniem obydwu przypadków (jak to w naturze)Aby zniwelowac pkt 1 wystarczy wyważanie statycznePkt 2 natomiast dynamiczne, i im szersze koło tym większe siły... Z tego co pamiętam niewyważenie o błędzie ok 10g przy ok 100 km/h powoduje do 4 kg siły na zawieszenie...Resztę dośpiewajcie sobie sami...pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Bla bla bla. I pewnie dlatego wyważanie statyczne jest z powodzeniem wykorzystywane m.in. w wyścigach motocyklowych rangi Mistrozstw Polski? Jak wulkanizator jest pi*da i nawali na felgę 30-40 gram odważników to może i ma to jakieś znaczenie. Jednak sprawnie i fachowo wykonane wyważanie statyczne jest absolutnie wystarczające i efektywne, co udowadnia przede wszystkim praktyka. Tak więc proszę mi tu nie siać herezji :biggrin: Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 26 Maja 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 No nie tylko MP. Tak się wyważa wszędzie na zawodach na całym świecie...pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Nie wiem czy to są herezje. Może i tak :icon_razz: Chciałeś wyjaśnienia, araczej mnie podpuściłeś, to masz...A że teoria zawyczaj się rozmija z praktyką to inna sprawa. Bo nawet po ostrym darciu felg do polerowania rantów, bez wyważania, też nic się specjalnego nie dzieje z prowadzeniem to inna sprawa :biggrin: Chyba ze ktoś ma 8 calowe felgi...Uważam że dyskusja w rodzaju wyższości, świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. Ale jak ktoś chce mieć dokłądnie wyważone kółka, to preferowałbym dynamiczne.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Ale jak ktoś chce mieć dokłądnie wyważone kółka, to preferowałbym dynamiczne.Jest tylko jeden mały problem - profesjonalna maszyna do dynamicznego wyważania kół motocyklowych kosztuje ponad 20 tys. zł i tak naprawdę ze świecą takiej w naszym kraju szukać (pewnie można je policzyć na palcach jednej, no może dwóch rąk). Większość serwisów motocyklowcyh wyważa w związku z tym statycznie, a typowi wulkanizatorzy samochodowi rozkładają ręce. Owszem, są jakieś redukcje czy dorabiane uchwyty do wywżarek samochodowych, ale ja tam takim wynalazkom osobiście nie ufam... Powtórzę więc co napisałem wcześniej: w przypadku motocykli wyważanie statyczne jak najbardziej się sprawdza i jeśli jest dokładnie zrobione, to jest w pełni skuteczne. Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Powtórzę więc co napisałem wcześniej: w przypadku motocykli wyważanie statyczne jak najbardziej się sprawdza i jeśli jest dokładnie zrobione, to jest w pełni skuteczne.Popieram wszędzie wyważają statycznie i nikt nie narzeka. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackmanley Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Wszystko oki, tylko po co? Wyważanie statyczne jest mało efektywne. Z drugiej strony, lepsze to niż nic :icon_twisted:Fajnie że nawet w MOTO GP wyważają opony na statycznych.Możliwe że nie ma tam miejsca na pomyłke a maszyna czasem się pier...olnie i wyścig przegrany.Grawitacja jest bezwzględna (to dobrze że jest bo kazdy z nas sam może wyważyć oponę). Statyczna wyważarka pokaże nawet 2 gramy różnicy-to bardzo wysoka dokładnośc.W samochodziarstwie nie ma mowy o takim wyważeniu.POZDR. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 statyczna wyważarka pokaże nawet 2 g?a to ciekawe, czy ty stary nie przesadziłeś troszkę?? Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.